|
کد خبر:
75018
|
سیاستگذاری وزارت راه گسترش زیرساختها و ناوگان حمل و نقل بر پایه تئوری کاهش مصرف انرژی است
وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی | صنعت حمل و نقل در ایران از توسعهیافتگی خوبی بهره برده و زیرساختهای گستردهای دارد، این صنعت در ایران در همه شقوق آن اعم از جادهای٬ ریلی٬ دریایی و هوایی توسعه زیادی داشته است. همچنین ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی تولید زیرساختهای حمل و نقل از دانش بالایی برخوردار است و به کشورهای همسایه و منطقه این خدمات را صادر میکند.
سیاستگذاری اصلی وزارت راه و شهرسازی در زمینه صنعت حمل و نقل مبنی بر گسترش زیرساختها و ناوگان این صنعت بر پایه تئوری «انرژیسیوینگ» (کاهش مصرف انرژی) است، این هدفگذاری با نوسازی ناوگان حمل و نقل از قبیل ناوگان قدیمی جادهای و لوکوموتیوها محقق میشود.
در مجموع بسترهای سرمایهگذاری زیادی در حوزه حمل و نقل ایران وجود دارد و ما آماده پذیرش سرمایهگذاریهای خارجی در حوزه نوسازی بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مانند مترو و ناوگان اتوبوسرانی هستیم. عمدهترین روش سرمایهگذاری در ایران در حوزه حمل و نقل فاینانس است که بیشتر برای بخش زیرساختهای آزادراهی قابل استفاده است.
همچنین برای نوسای ناوگان حمل و نقل ریلی نیاز به ۲ هزار «ریلکار» داریم که صنعت لیزینگ و اجاره به شرط تملیک در این بخش نیز راهگشاست.
در حال حاضر مهمترین پروژه توسعه بنادر ایران، طرح توسعه بندر چابهار است. با توجه به نزدیکی بندر چابهار به دریای عمان و اقیانوس هند که دسترسی غرب آسیا به هند و چین را تسهیل میکند، میتوان با سرمایهگذاری در تکمیل کریدور ریلی چابهار به آسیای میانه، ترانزیت کالاهای تولیدی این دو کشور به آسیای میانه را تسریع کرد.
همچنین دو بندر جاسک و بندرعباس از بنادر مهم ایران هستند که با دسترسی به حمل و نقل ریلی، از موقعیت خوبی برای اتصال به بنادر دریای خزر و توسعه ترانزیت برخوردارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.