| کد خبر: 89802 |

رئیس‌اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، عنوان کرد:

◄ موانع روند نوسازی تاکسی‌ها در کشور

تین‌نیوز| رئیس‌ اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از ثبت‌نام بیش از 57 هزار متقاضی در طرح نوسازی تاکسی‌ها خبر داد.

مسعود طبیبی در گفت‌وگو با تین‌نیوز، در تشریح آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری، اظهار داشت: با توجه به این‌که بیش از 57 هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند اما، شیوه برخورد ایران‌خودرو و موضوع ضمانت‌های بانکی موجب کاهش سرعت پیشرفت این پروژه شده است.
 
وی با بیان این‌که «تاکنون 57 هزارو سه نفر در طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 51 هزار و 104 نفر توسط سازمان‌ها، واحدهای تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل همگانی در این طرح شرکت داده شده‌اند»، افزود: هم‌چنین 48 هزارو 572 نفر نیز توسط اتحادیه‌ها مورد تائید قرار گرفته‌اند.
 
طبیبی با تاکید بر ارسال 48 هزار و 246 پیامک برای متقاضیان به‌جهت دریافت معرفی‌نامه بانک و نمایندگی، تصریح کرد: از این تعداد 2055 نفر به بانک مراجعه و پرونده اخذ تسهیلات تشکیل داده‌اند و 880 نفرنیز برای خرید نقدی به ایران خودرو مراجعه کرده‌اند.
 
رئیس‌اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، در توضیح اقدامات انجام شده در این اتحادیه تا به امروز، گفت: در طرح نوسازی تمام تلاش خود را در جهت افزایش مطلوبیت برای تاکسی‌داران و کاهش چالش‌های موجود در این مسیر به کار گرفته‌ و امیدواریم با جلسات مشترک با بانک‌ها در زمینه ضمانت‌ها و شرکت ایران‌خودرو برای اتخاذ شیوه یکسان برخورد با متقاضیان به نتیجه برسیم.
 
وی در ادامه با تاکید بر این مهم که تمام اهداف ما در طرح نوسازی در جهت افزایش حق انتخاب برای متقاضیان و کاهش چالش ها در این مسیر صورت گرفته است، ابراز داشت: در حال حاضر این طرح با موفقیت پیش رفته و امید می‌رود در روزهای آینده روند واگذاری تاکسی‌های جدید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
طبیبی یکی از موارد مثبت این طرح را وجود تنوع در انتخاب خودرو از سوی متقاضیان برشمرد و تصریح کرد: با فراهم کردن این زمینه حق انتخاب برای مشتری وجود دارد تا بتواند بر حسب نظر خود اقدام به خرید کند و یکی دیگر از مواردی که اتحادیه پیگیری آن‌را در دستور کار قرار داده است این‌که بتوان شیوه خدمات پس از فروش را به صورت آنلاین برای این خودروها تعریف کند تا در صورت بروز مشکل، بتوان وضعیت را رصد کرده و از حقوق دارندگان تاکسی‌های نو، حمایت بیشتری بعمل آورد.
 
وی با اشاره به این نکته که برای دریافت وام شرایط خوبی برای معرفی ضامن در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: به‌عنوان مثال یک راننده تاکسی نیز می‌تواند ضامن یک راننده دیگر شود و اگر این شرایط تاکنون محقق نشده، می‌توان نبود توجیه کافی کاربران شعب بانکی را یکی از دلایل آن دانست.
 
طبیبی اطمینان داد: با همکاری ایجاد شده با عوامل ستادی بانک‌های عامل در طرح، این مشکل بزودی رفع و زمینه ساده تری برای اخذ ضمانت تاکسی داران محترم برای دریافت وام ایجاد خواهد شد.
 
وی یکی از مهم‌ترین مزایای طرح نوسازی برای متقاضیان را پذیرش ارزش 50 میلیون ریال به ازای گواهی برگه اسقاط خودرو از سوی دولت دانست و تصریح کرد: این ارزش در طرح‌های نوسازی قبلی که از سوی بعضی شهرداری‌ها دنبال  شده است، کمتر از این حد بوده و پرداخت آن نیز یکی از معضلات بر سرراه نوسازی تلقی می‌شده است.
 
رئیس‌اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه به ارزش‌گذاری 50 میلیون ریال برای ارزش لاشه خودرو اسقاطی، به‌نام متقاضی، اشاره کرد و این عامل را یکی از زمینه‌های بروز تاخیر در روند نوسازی دانست و گفت: از دیدگاه خودروساز طرح، ارزش مذکور در ابتدای امر، از آورده‌های متقاضی تلقی نشده و در پاره‌ای موارد نیز، این ارزش کمتر از این معرفی شده و لذا پرداخت این رقم از سوی شرکت ایران خودرو با مشکل همراه شد.

طبیبی در پایان خاطر نشان کرد: با حمایت سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در نهایت رقم 50 میلیون ریال به‌عنوان آورده متقاضی در این طرح درنظر گرفته شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی لاری پور 0 0

    بیاییم یکبار هم شده. بگوییم تاکسیرانی و متولی های آن انگار از جنس خود تاکسیرانان نیستند. و عذر بد تر از گناه نیاوریم. بعد از پنج ماه تازه یادشان افتاده. مشکلات سر راه چیست.

  • مدیریّت شرّی تهران!؟ 0 0

    موانع نوسازی و نگهداری و خدماترسانی تاکسی ها و تاکسیرانان تهران، فقط و فقط چپاولگرگران شهرداری و حمل و نقل و باندهای مدیریت قدیم شاغل و بازنشسته حاضر و حاکم بر سوداگری های ضد مردمی و شهروندی و اشراقیّت پروری خود هستند. چرا که با هوشمند سازی محدودیّت سازی های کامل و متنوع نوسازی و خدماترسانی و غیره، با وجود تقویّت صد در صدی نظارت و مدیریّت، هنوز شهروندان شاهد هرج و مرجهای۲۰ - ۳۰ سال قبل و عوارض کامل ناشی از ناتوانی های ابزاری هستند. فقط کافیست شهرداری دست از دخالت ها و بی نظمی ها و سوء نظارت و سوء اعمال محدودیّت ها و سوء استفاده و سوداگری های خود بردارد، و حتی کافیست نوسازی تاکسی ها را در حد همان شخصی های مسافربر برای رانندگان اختیاری و فاقد ممنوعیّت و محدودیّت بگذارد و چشم از چپاول و یغما و غارت تسهیلات دولتی حمل و نقل عمومی بنام و سهم تاکسیرانان به نفع زیرمجموعه ها و شرکت های نامشروع و حرام تاکسیرانی و مدیریّت سزّری خود بردارد. رانندگان و تاکسیرانان غالباً و به موقع بهتر و بیشتر از دنگ و فنگ های تسهیلاتی و وعده وعیدهای و پیچاندن های شهرداری قادر به نوسازی و بهبود امور خود هستند در کلیّه امور مربوطه. تسهیلاتی که نهایتاً با بهره های روز و ربای بانکی باید بالآخره خود تاکسیرانان برگردانند، همه جا همانند سایر خودرو های شخصی فراوان و جاری و ساری هستند، که ارزش این همه اخبار و آزار خود و دولت و مردم و … را ندارد!!!!!!!