| کد خبر: 90190 |

فخریه‌کاشان اعلام کرد:

برای عقد قرارداد راه‌آهن تهران - قم - اصفهان وجود هیچ واسطه یا دلالی پذیرفتی نیست

تین نیوز | فخریه کاشان قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل در نشستی با شرکت چینی احداث کننده راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان گفت: طرف چینی موظف است اقرارنامه یا سوگند‌نامه‌ای امضا کند مبنی بر اینکه برای عقد قرارداد و اجرای این پروژه هیچ نوع پرداختی به اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و خارجی انجام نداده و یا تعهد نکرده است. در صورت افشای خلاف آن، قرارداد بصورت یکجانبه فسخ و مکلف به پرداخت جریمه خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه‌ای به منظور تسریع بخشیدن به روند اجرای راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان با حضور علی نورزاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی، جبارعلی ذاکری، مجری طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان و شرکت چینی احداث کننده برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اصغر فخریه کاشان با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: این خط آهن یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتر این پروژه را در زمان معین و با کیفیت مناسب به پایان برسانیم و طبق توافق یک ساله در قرارداد کلیه مسایل فنی، مالی را به نتیجه برسانیم.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و تامین مالی با تاکید بر مذاکرات در خصوص نهایی کردن قیمت قرارداد از طرف چینی درخواست کرد تا با حضور در جلسات منظم هفتگی و معرفی تیم کاری به منظور انجام مذاکرات روند کار را سرعت بخشد تا طبق زمان‌بندی انجام شده، پروژه به اتمام برسد.

دکتر کاشان افزود: طرف چینی موظف است اقرارنامه یا سوگند‌نامه‌ای امضا کند مبنی بر اینکه برای عقد قرارداد و اجرای این پروژه هیچ نوع پرداختی به اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی و خارجی انجام نداده و یا تعهد نکرده است. در صورت افشای خلاف آن، قرارداد بصورت یکجانبه فسخ و مکلف به پرداخت جریمه خواهد بود.

وی تاکید کرد تعجیل بخشیدن در نهایی کردن قیمت قرارداد از دو جنبه حایز اهمیت است و افزود: اگر در زمان مقرر نتوانیم تکلیف اعتبار اسنادی( LC) ۴ میلیارد یورویی را معین کنیم ممکن است تخصیص بودجه از سوی دولت در مراحل بعد با مشکل مواجه شود و تامین مالی پروژه با تاخیر صورت پذیرد.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همکاران ما در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا این پروژه که اولین تجربه احداث قطار سریع‌السیر در کشور است هرچه سریع‌تر  عملیاتی شود. این همکاری اولین پروژه ریلی مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور چین است و انتظار داریم تا با سرعت بخشیدن به کار و حل کردن چند موضوع باقیمانده در  قرارداد گامی به سوی همکاری‌های مشترک آتی برداشته شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: این پروژه سه ماه است که فعال شده و طبق زمان‌بندی برای اتمام زیرسازی ۴۱۰ کیلومتر پروژه ظرف۲۷ ماه، باید روزانه حجم عملیات ۷۰۰ متر از طول مسیر انجام شود.

 در ادامه مجری طرح راه‌آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی هفتگی اظهار کرد: ارکان اجرایی پروژه با تعامل مثبتی که با یکدیگر دارند کار را پیش می برند اما نیاز است برای رسیدن به زما‌ن‌بندی صورت گرفته شتاب بیشتری در کار صورت پذیرد.

ذاکری طراحی ۱۰ کیلومتر از مسیر تهران- قم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نقشه‌های ۱۰ کیلومتر از مسیر تهران تا قم ابلاغ شده است و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه آینده کل نقشه‌های مسیر تهران- قم نیز نهایی شود و برای تصمیم‌گیری و تصویب ارایه شود. در بخش دوم مسیر از قم تا اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر نیز زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد داریم.

وی خواستار سرعت بخشیدن به ارزیابی وضعیت موجود از سوی طراحان چینی شد و تاکید کرد: طبق جلسه گذشته مقرر شد نقشه‌های هندسی مسیر تا اواسط تیرماه ماه نهایی شود و ازآانجا که واحد کنترل پروژه(PMO) فعال شده امیدواریم ظرف یک هفته آینده برنامه اولیه از طرف پیمانکار چینی ارایه شود تا بتوانیم تا اواسط تیرماه برنامه اصلاح شده با آخرین تغییرات را نهایی کنیم.

ذاکری در پایان این پروژه را اولین و بزرگترین تجربه وزارت راه و شهرسازی در حوزه احداث قطار سریع‌‌السیر دانست و گفت: انتظار می‌رود شرکت چینی در بخش طراحی نیروهای توانمندی را به کار گیرد تا مشکلات مطالعاتی در ابتدای کار حل شود و پروژه با مشکلات کمتری حین اجرا روبه‌رو شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    چرا سرعت این خط از ۳۵۰ به ۲۵۰ رسید؟؟