| کد خبر: 91737 |

◄ کتاب استاندارد بین‌المللی کارخانجات صنایع ریلی

تین‌نیوز| کتاب «استاندارد بین المللی کارخانجات صنایع ریلی» با ترجمه وحیدرضا قربانی و سید احسان شجاعی از سوی انتشارات «نشر بازرگانی» منتشر شد.

به گزارش تین‌نیوز در پیشگفتار این کتاب آمده است «امروزه استانداردها، پیام‌آور تولید خوب و با کیفیت، تجارت سالم و مصرف مطمئن بوده و در بنگاه‌های اقتصادی، ارتقای سطح کیفیت و بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده و دسترسی آسان و سریع، بدون رعایت آنها امکان‌پذیر نیست.

به عبارتی دیگر، استانداردسازی را می‌توان توافق درباره معیارهای دقیقی دانست که باید به‌طور مداوم در قالب قوانین، رهنمودها یا ضوابط کلی به‌کار گرفته شوند تا به موجب آن فرآیندها، محصولات و یا خدمات به بهترین وجه با اهداف هماهنگ شوند.

از این‌رو، با توجه به اهمیت موضوع کتاب و نقش آن در استانداردسازی صنایع و کارخانجات ریلی، مطالعه آن به تمام علاقه‌مندان، مدیران و دست‌اندرکاران صنایع و کارخانجات ریلی توصیه می‌شود.

در پایان لازم است از زحمات مترجمان محترم کتاب‌، آقایان وحیدرضا باقری و سید احسان شجاعی و نیز همکاران شرکت چاپ و نشر بازرگانی که در چاپ و انتشار این کتاب نقش داشته‌اند، تقدیر و تشکر به‌عمل آید.»

فهرست مطالب کتاب استاندارد بین‌المللی کارخانجات ریلی (ویرایش سال 2013) به این شرح است؛
 
پیشگفتار

فصل اول: فرآیند صدور گواهینامه
دیباچه
الزامات مراجع صدور گواهینامه
الزامات مربوط به ممیزان
فرآیند صدور گواهینامه
آماده سازی و درخواست برای صدور گواهینامه IRIS
فرآیند ارزشیابی
فعالیت‌های راه دور و گسترش مکان
اعطاء گواهینامه‌ها
امکان دسترسی به داده‌ها
استرداد گواهینامه‌های IRIS
 
فصل دوم: خط راهنمای ارزیابی IRIS
طرح‌ریزی ممیزی
انجام ممیزی در محل
جلسه افتتاحیه
ارتباطات در طول ممیزی
جمع‌آوری و تصدیق اطلاعات/داده‌ها
یافته‌های ممیزی
نتایج ممیزی
جلسه اختتامیه
نتایج ممیزی
 گزارش ممیزی
وتو چک مستندات
متدلوژی امتیاز دهی
اصول امتیازدهی
اقدامات اصلاحی با بهبود
مدیریت درخواست‌های اقدام بهبود
مدیریت درخواست‌های اقدام اصلاحی
محاسبه آستانه پذیرش
اعطای گواهینامه IRIS
 
فصل سوم: الزامات IRIS
معرفی
کلیات
رویکرد فرآیندی
ارتباط با ISO 9004
سازگاری با سایر سیستم‌های مدیریت
هدف این استاندارد
دامنه کاربرد
کلیات
کاربرد
استاندارد مرجع
اصطلاحات و تعاریف
سیستم مدیریت کیفیت
الزامات عمومی
الزامات مستند سازی
مدیریت دانش
مدیریت پروژه‌های واقع درچند محل
مسئولیت مدیریت
تعهد مدیریت
تمرکز بر مشتری
خط مشی کیفیت
طرح‌‌ریزی
مسئولیت، اختیار و ارتباطات
بازنگری مدیریت
مدیریت منایع
فراهم آوری منابع
منابع انسانی
زیرساخت
محیط کار
طرح اقتضایی
تحقق محصول
طرح ریزی تحقق محصول
فرآیندهای مرتبط با مشتری
طراحی و توسعه
خرید
تولید و ارائه خدمات
کنترل تولید و ارائه خدمات
کنترل تجهیزات پایش و اندازه‌گیری
مدیریت پروژه
مدیریت پیکره‌بندی
بازرسی اولین نمونه
راه‌اندازی/ خدمات مشتریان
قابلیت اطمینان، قابلیت دسترسی، قابلیت نگهداری وایمنی/هزینه‌های چرخه عمر
مدیریت قطعات خارج از رده
کنترل تغییرات
اندازه‌گیری‌، تجزیه و تحلیل و بهبود
کلیات
پایش و اندازه‌گیری
کنترل محصولات نامطبق
تجزیه و تحلیل داده ها
بهبود
 
ضمائم
ضمیمه 1: دامنه کاربرد IRIS برای صدور گواهینامه
ضمیمه 2: جدول زمانی ممیزی IRIS
ضمیمه 3: فعالیت‌هایی که توسط روش های اجرایی/فرآیندها/شاخص‌های کلیدی عملکرد/سوابق، مدیریت می‌شوند
ضمیمه 4: سوالات حذفی
ضمیمه 5: اصطلاحات و تعاریف برای بخش ریلی
ضمیمه 6: اختصارات

 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.