واکنش جدی به یک خبر
◄نظرها و خبرها / آیا پروژه قطار سریع السیر مشهد به تهران عملی است؟
تیننیوز| کاربران شبکههای اجتماعی به پروژه «بررسی فرآیندهای مالی پروژه قطار سریعالسیر تهران-مشهد»
که در آستانه قرارداد با ژاپنیها قرار دارد، واکنش جدی نشان دادند.
به گزارش تیننیوز در حالی که بیش از 5 سال از تصویب راهاندازی قطار پرسرعت یا همان سریعالسیر مسیر مشهد-تهران میگذرد و در این مدت وعدههایی برای آغاز عملیات اجرایی آن داده شده، احمدرضا نیککار؛ مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از انعقاد قرار داد نهایی قطار سریعالسیر مشهد-تهران در سفر قریبالوقوع نخست وزیر ژاپن به ایران بین روسای دو دولت خبر داد.
انتشار خبر مورد نظر که بهطور تفصیلی در گزارشی در روزنامه «خراسان» منتشر شده، با واکنشهای جدی کاربران شبکههای اجتماعی روبهرو شده است. در پاسخ یکی از کاربران به این گزارش که در تیننیوز تنها بازنشر شده، آمده: این وعده توخالی است و این در حالی است که مقدمات قانونی و فنی برای انعقاد قرارداد این پروژه فراهم نیست.
این کاربر تاکید کرده در پیوست قانون بودجه این طرح تعریف نشده و شاید درباره بسیاری از پروژهها مذاکرهای صورت گیرد یا تفاهم نامهای منعقد شود اما قراردادی امضا نشده است.
به گفته این کاربر، در سفر اخیر رئیسجمهور چین به ایران توافق روی برقی کردن خط موجود تهران-مشهد و ارتقای آن به سرعت ۲۰۰ با فاینانس ویژه چینی امضا شد و بعید است هنوز فصلی نگذشته طرف ایرانی توافق جذاب مزبور را کنار بگذارد.
حرفهای نامربوط
یکی دیگر از خوانندگان مطلع تیننیوز نیز در واکنش به این گزارش عنوان کرده است: معلوم نیست چرا در ایران بیان صحبتهای غیرکارشناسی تا این حد مرسوم و معمول شده است؟ اینکه بیش از 99 درصد مردم متوجه نامربوط بودن، اشتباه و دروغ بودن این موارد از لحاظ فنی نیستند، آیا بهانهای نمیشود برای اینکه کسانی که خودشان هم متوجه نیستند چه میگویند، هر چیزی را به زبان بیاورند؟ وظیفه چه کسی است که جلوی ناصوابها را بگیرد؟
این کاربر در چند پرسش تامل برانگیز ادعا کرده: قطار 350 کیلومتر بر ساعت بین تهران و مشهد چگونه مسیر را سه ساعته طی میکند؟ با کدام ارزش زمانی قرار است انجام شود که هفت ساله برگشت سرمایه داشته باشد؟
به گفته این خواننده که خود را یکی از متخصصان صنعت ریلی معرفی کرده، حداقل ۴ دوره مطالعات کامل و مستقل برای راهآهن سریع تهران-مشهد در ادوار گذشته شکل گرفته که همگی ناقض اطلاعات اخیر هستند.
رسالت تین نیوز
تیننیوز در حالی صرفا به انتشار این خبر بدون هرگونه دخل و تصرفی به نقل از روزنامه خراسان پرداخته است که برخی از کاربران مدعی این هستند درج هر موضوعی در سایتهای تخصصی بهطور غیرمستقیم صحه گذاشتن برآن خبر است مگر آنکه در ذیل یا صدر خبر نظر اجمالی سایت تخصصی بیان شود. این خواننده با اشاره به ضعف این خبر که چندان تخصصی نیست، تاکید کرده: درج اینگونه مطالب باعث تنزل کیفیت محتوا میشود، به همین دلیل باید باریک بینی خاصی مسائل را دنبال کرد.
تین نیوز در پاسخ به این خواننده گرامی اعلام میکند: تایید یا تکذیب مطلب برعهده سازمان متولی است و رسانه نمیتواند راسا اقدام به تایید یا تکذیب مطالب بپردازد.
با تمام این اوصاف، شبکه خبری صنعت حملونقل ایران علاوه بر پذیرش نظرهای کارشناسی متخصصان، درصدد است بهطور تخصصی به موشکافی اخباری از این دست بپردازد تا بتواند بر اساس رسالت واقعی خود در این راستا گام بردارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.