| کد خبر: 92926 |

وزیرراه و شهرسازی، خبر داد:

◄ بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه شمال در بهار ۹۶

تین‌نیوز| وزیرراه و شهرسازی از بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه شمال در بهار 96 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی با اشاره به بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در بهار  سال 96، اظهار داشت: برای اولین بار در ساخت این آزادراه به معماری جاده توجه شده است.
 
وی که در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت، تصریح کرد: کارگاه قطعه یک آزادراه تهران-شمال، یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های سازندگی در کشور است و همان‌طور که می‌بینید حجم دیوارهای حائل از چندین سد بیشتر شده است.
 
آخوندی در ادامه با بیان این‌که، «تعداد زیاد پل و تونل در این قطعه یکی از ویژه‌گی‌های مهم این پروژه است، افزود: خوشبختانه در کار صنعتی که در حال انجام است، کل 24 قالب تونل که برای سیستم بتون‌ریزی استفاده می‌شود، از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.
 
وزیرراه و شهرسازی توجه به موضوع آتش در تونل‌ها را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: تونل‌ها طوری طراحی شده‌اند که در مقابل آتش مقاوم باشند، هم‌چنین با توجه به زلزله‌خیزی منطقه، این موضوع در طراحی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اجرای کف بتونی در پروژه قطعه یک آزاد راه تهران-شمال، اظهارداشت: تصمیم داریم که در قطعه‌های دو و سه نیز از کف بتونی استفاده کنیم تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تاب‌آوری بیشتری در مقابل سرما و گرما داشته باشند.
 
وزیرراه و شهرسازی با تاکید بر این‌که دستگاه بتون‌ریزی این پروژه از کشورهای خارجی خریداری شده است، گفت: این منطقه یکی از زیباترین مناطق ایران است، به‌همین دلیل وزارت راه به موضوع معماری جاده هم توجه خوبی داشته است.
 
آخوندی در ادامه این بازدید با بیان این‌که «این قطعه 4890 متر تونل دارد، افزود: برای اولین‌بار در این جاده، معماری جاده مطرح شده تا مسافران به دلیل وجود تونل‌های طولانی، احساس خستگی نکنند.
 
وی با اشاره به این مطلب که دولت و بنیاد مستضعفان به تعهدات خود در این بخش عمل کرده‌اند، گفت: هیچ قطعه‌ای بدون مناقصه واگذار نشده است، بنابراین 6 پیمانکار وابسته به بنیاد و بقیه پیمانکاران از دیگر شرکت‌ها هستند.
 
معاون رئیس جمهور در بخش راه و شهرسازی با تاکید بر موضوع که امید می‌رود در بهار 96 قطعه یک زیر بار ترافیک برود، افزود: قطعه دو این آزادراه به طول 22 کیلومتر است که 9 کیلومتر آن تونل خواهد بود، بنابراین گلوگاه ما در اجرای پروژه، از همین تونل است.
 
آخوندی تونل 6450 متری البرز را بزرگ‌ترین تونل ایران دانست و تصریح کرد: بخش شرقی این تونل به طول 4000 متر اجرا شده و برای تونل مسیر برگشت در نظر است تا اقدامات اجرایی را از یک ماه دیگر شروع کنیم که مناقصه آن برگزار شده و یک ماه دیگر برنده اعلام می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر تونل البرز به موقع تمام شود، امیدوار خواهیم بود که به سرعت اقدامات دیگر این پروژه هم به اجرا برسد، خاطر نشان کرد: امید می‌رود کار ساخت قطعه دو هم به سرعت شروع شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد دانشجوی ترافیک 0 0

    با سلام. این قطعه باید در زمان افتتاح مدیریت شود چون در علم ترافیک همیشه عوامل فیزیکی تاثیر گذار نیست و عوامل روانی و جامعه شناسی تاثیر دارند چون مردم شوق زیادی برای دیدن و استفاده از این قطعه دارند شاید غیر معمول ترافیک سنگینی در روز افتتاح بر این ازادراه تهران شمال وارد شود و مسافران تا شهرستانک میلی متری بروند همین اتفاق سابقه دارد در زمان افتتاح تونل نیایش که بطور غیر عادی چند برابر ظرفیت این تونل فقط صرف تماشا امدند و ترافیک سنگینی تحمیل بر تونل شد لذا وزارت راه باید فرهنگ سازی کند و مردم را به مدیریت زمان تشویق کنند چون به احتمال زیاد همین اتفاق در قطعه یک ازادراه تهران شمال در زمان افتتاح تکرار میشود و جمعیت زیادی صرف کنجکاوی می ایند مدیریت روانی و زمانی محور هم یکی از الزامات کنترل ترافیک هست تا مردم بتوانند از مزایا این محور استفاده کنند نه اینکه دچار ترافیک سنگین شوند