| کد خبر: 93568 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، عنوان کرد:

◄ خودروسازان چاره‌ای جز افزایش کیفیت و کاهش قیمت ندارند

تین‌نیوز | معاون شهردار تهران در اظهارنظری درباره صنعت خودرو، گفت: خودروسازان چاره‌ای جز افزایش کیفیت و کاهش قیمت ندارند  وهمه جای جهان قیمت خودرو ارزان و هزینه استفاده از آن گران است.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی درباره وضعیت صنعت خودروی کشور، اظهار داشت: هر صنعتی از جمله صنعت خودرو، دارای سه بخش است، بخش اول تولیدكنندگانی‌ هستند كه به‌صورت پیشرو در این صنعت حركت می‌کنند و به نوعی صاحب سبك و تكنولوژی هستند و بخش دوم تولیدكنندگانی هستند كه با الگو گرفتن از تولیدات موفق روز دنیا، محصولات خود را به تولید می‌رسانند و بخش سوم تولیدكنندگانی‌ هستند كه بنا بر عادت، به سبك و سیاق گذشته محصولات خود را تولید کرده و بی‌توجه به تغییر و تحولات بین‌المللی، کار خود را انجام می‌دهند.

به گفته وی، در این میان، تولیدكنندگان بخش دوم به واسطه تغییراتی كه در روند رشد و ارتقای تولیدات خود از طریق الگوبرداری از صنایع موفق خودروسازی دنیا اِعمال کرده‌اند، می‌توانند محصولات با كیفیت و مطلوبی را تولید و به مشتریان خویش ارائه دهند. 

تشکری با اعلام این‌كه البته پیروی صِرف از خودروسازان خارجی به هر شكل ممکن، قابل قبول نیست و قدرت انتخاب و تعیین شرایط همکاری مشترک بسیار مهم است، تأکید کرد: خودروسازان داخلی باید به گونه‌ای عمل کنند كه تولیدات آنها از یك‌سو، از كیفیت بالایی برخوردار بوده و ایمنی و سلامت مصرف‌كنندگان را به طور اخص و سلامت و ایمنی جامعه را به طور اعم، مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر، قیمت محصولات آنها برای مصرف‌كنندگان، متناسب با هزینه تمام شده و منطقی باشد.

بسیاری از خودروهای پشت مرز را می‌توان در داخل تولید کرد
معاون شهردار تهران با اشاره به این‌كه خودروسازان باید به سمت و سویی بروند كه نتیجه آن تولید خودروهایی با كیفیت بالاتر و ایمنی بیشتر باشد، اظهار كرد: قیمت تمام شده محصولات، باید به گونه‌ای تعیین شود كه متناسب با قیمت تمام شده و كیفیت محصول باشد تا موجب جلب مشتری و رضایت‌مندی خریداران گردد.

تشكری‌هاشمی با بیان این‌كه «بسیاری از خودروهای پشت مرزها، می‌توانند در داخل تولید شوند»، تصریح كرد: البته هزینه تمام شده تولید این خودروها در داخل بالاست، ضمن این كه در صورت درخواست تولید، خودروسازان داخلی با استناد به هزینه بالای تمام شده و به صرفه نبودن تولید این خودروها، از ساخت آنها خودداری می‌کنند. 

وی با تأكید بر این كه صنعت خودروی ایران باید به سمت و سوی استفاده از تكنولوژی روز جهان حرکت کند، اضافه كرد:  دراین صورت،خودرو سازان داخلی می‌توانند از طریق حُسن مدیریت، تمام توان تكنولوژیک خود را در خط تولید به كار گرفته و با ارتقای دانش كارشناسان خویش و تربیت نیروهای متخصص، قیمت تمام شده تولیدات خود را كاهش دهند.

خودروهایی که در هیچ جای جهان جایگاهی ندارند بازار ایران را تصاحب کرده‌اند
معاون شهردار تهران با اشاره به این‌كه یکی از كج سلیقگی‌هایی که امروز شاهد و ناظر آن هستیم، انتخاب بِرندهای خارجی است كه حتی در كشور تولیدکننده خود هم هیچ جایگاهی ندارند، اظهار كرد: متأسفانه حجم زیادی از خودروهای وارداتی از این جنس محصولات‌اند كه نه تنها در کشور خود، بلکه در هیچ جای جهان جایگاهی ندارند و متأسفانه امروز شاهد هستیم که همین تولیدات بی‌مشتری، بازار خودروی ایران و مشتریان ایرانی را به خود اختصاص داده و تصاحب کرده‌اند.

تشكری هاشمی با بیان این‌كه «در كره جنوبی، ژاپن و كشورهای اروپایی، خودروسازان خوبی وجود دارند كه خودروسازان داخلی می‌توانند با آنها مذاكره کرده و محصولاتی با آخرین تكنولوژی روز دنیا و ایمنی و كیفیت بالا و البته با قیمت مناسب و اقتصادی تولیدکنند»، تصریح كرد: سیاست‌هایی هم‌چون اخذ مالیات، حقوق گمركی و سود بازرگانی، قیمت خودرو را افزایش می‌دهد در صورتی كه خدمات ارائه شده به خریداران خودرو در حداقل میزان ممكن قرار دارد.

وی با تأكید بر این‌كه در همه جای دنیا این موضوع معكوس است، به این صورت كه مالیات، حقوق گمركی و سود بازرگانی را به حداقل و كیفیت و ایمنی خودرو و نیز خدمات پس از فروش را به حداكثر می‌‌رسانند، اضافه كرد: در بسیاری از كشورها، استفاده از خودروی شخصی، گران و بسیار پر هزینه است تا مردم به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده كنند.

معاون شهردار تهران در پایان اظهار نظر خود در باره وضعیت صنعت خودروی کشور خاطرنشان كرد: چنان‌چه سیاست غلط موجود اصلاح شود، می‌توانیم شاهد پیشرفت صنعت خودروی داخلی باشیم، ضمن این كه فضا برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و امكان رقابت در این فضا نیز باز می‌شود و در یک کلام، امروز خودروسازان کشورمان چاره‌ای جز افزایش کیفیت و کاهش قیمت تولیدات خود ندارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهررند تهرانی 0 0

    اگر جناب تشکری در خصوص " چرایی " پیشی گرفتن توسعه بزرگراه ها(تونل نیایش، طبقه فوقانی پل صدر، تونل حکیم، تونل اسفندیار، تونل جهان کودک! و …) از مترو توضیح می داند بهتر می بود تا اینکه در خصوص خودرو سازی صحبت بفرمایند. در کجای شرح وظایف ایشان " مدیریت خودرو سازی " تعریف شده است؟ آیا شده است که مثلا وزیر صنایع یا مدیر عامل ایران خودرو و یا سایپا در خصوص حمل و نقل درون شهری تهران نظر دهند که ایشان در خصوص خودرو اینطور فیلسوف مآبانه نظر می دهند؟ البته نظر دادن حق هر کسی است و اگر ایشان علاقه به خودرو دارند، ابتدا می بایست از سمت خود به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران استعفا دهند و سپس به خودرو سازی بپردازند. نه اینکه با کوپن شهرداری، اظهار نظر در خصوص چیزی بفرمایند که اطلاع چندانی در خصوصش ندارند. البته خودروسازی ما هم اشکالاتی دارد، اما انتقاد کردن شرط و شروطی دارد که در گفته های ایشان آشکار نیست. یکی از این شرط ها در نظر گرفتن بنیه اقتصادی کشور است. یکی دیگر از شرطها داشتن اطلاع صحیح از قیمت خودرو در بازارهای جهانی است.