| کد خبر: 96747 |

معاون فنی وزیربنایی راه آهن:

خرید ۴۰ هزار تن ریل از ذوب‌آهن اصفهان گام اول است

تین‌نیوز| سعید محمدزاده، معاون فنی و زیربنایی راه آهن گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای و همین مقدار خطوط دوم و در مجموع حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط دوم، سوم و چهارم در دست اجرا داریم.

سعید محمدزاده با اشاره به اهمت تامین ریل در توسعه راه‌آهن کشور اظهار داشت: ریل برای راه‌آهن همانند قیر و آسفالت برای جاده همواره مورد نیاز است و به‌تبع در صورت نیاز باید تهیه و خریداری شود.

وی افزود: طبق قرار داد شرکت راه آهن با کارخانه ذوب آهن اصفهان در صورت تولید ریل در اولین گام ۴۰ هزار تن از این محصول توسط شرکت راه‌آهن خریداری خواهد شدکه باتوجه به پیگیری ذوب‌آهن امیدواریم تا پایان سال مقدار مورد نظر خریداری شود. البته تا زمان آماده شدن ریل از سوی ذوب‌آهن برای پیشبرد برنامه‌های شرکت راه آهن و ارائه خدمات به مردم ریل مورد نیاز از منابع خارجی تامین خواهد شد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن با بیان اینکه "پروژه‌های خط دوم، خطوط حومه‌ای و افزایش ظرفیت با جدیت در حال پیگیری است" گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای و همین مقدار خطوط دوم و در مجموع حدود ۱۲۰۰ کیلومتر خطوط دوم، سوم و چهارم در دست اجرا داریم.

محمدزاده با اشاره به پروژه های اولویت‌دار شرکت راه‌آهن بیان داشت: توسعه شبکه، رفع گلوگاه و نقاط افزایش ظرفیت شناسایی شده‌اند و ذیل آن پروژه خط دوم  بافق- اصفهان، پروژه تراک بندی در مسیر تهران ـ مشهد و  بافق ـ بندرعباس، خطوط حومه‌ای پر مسافر تهران و خط اهواز- اندیمشک در اولویت قرار دارند.

به گفته وی افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر در شبكه راه‌آهن از طریق دو خطه كردن و اجرای خطوط حومه‌ای در اطراف شهرهای بزرگ و تجهیز و افزایش ایستگاه‌ها از جمله طرح‌های در دست اجراست كه حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.