| کد خبر: 96930 |

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نشان تعالی روابط عمومی را دریافت کرد

تین‌نیوز| در پنجمین آیین انتخاب سرآمدان روابط عمومی‌های کشور که در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور برگزار شد از سرآمدان این حرفه تجلیل به‌عمل آمد و رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری نشان تعالی روابط عمومی را دریافت کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در این مراسم احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اظهار این مطلب و تاکید براهمیت و ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در کشور گفت: در این راستا در جلسات کمیسیون فرهنگی تلاش می‌کنیم تا آیین نامه ای برای تامین اعتبار و بودجه روابط عمومی ها تدوین و این آیین نامه به قانون جامعی برای فعالیت های روابط عمومی ها تبدیل شود .

وی افزود: سرآمدی در روابط عمومی به این مفهوم است که دارای قابلیت خود انتقادی بوده و مقبولیت آن در سازمان و جامعه روز به روز افزایش یابد .

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: با کمک استاندارد می توان نقشه راه را در اختیار روابط عمومی ها به منظور کاهش هزینه های سازمانی قرار داد.

وی افزود: ایجاد درک و فهم مشترک از برنامه ها و سازمانها به جامعه هدف و برعکس را از جمله وظایف روابط عمومی ها به حساب می آید .

مرندی مقدم ادامه داد: گاهی، توان و ظرفیت سازمان یک چیز است و انتظارات جامعه چیز دیگری است در چنین مواقعی روابط عمومی آن سازمان یا نهاد نقش بسزایی در توازن این ارتباطات خواهد داشت .

وی اضافه کرد: تسهیل برنامه های سازمان ها و تبیین آن ها به کارکنان از دیگر وظایف روابط عمومی ها است .

مرندی مقدم تصریح کرد: استانداردها نقش بسزایی در نهادینه کردن روابط عمومی ها در جامعه و سازمانها دارند .

هوشمند سفیدی دبیر پنجمین سمپوزیوم انتخاب سرآمدان  روابط عمومی کشور نیز در ابتدای این مراسم گفت: ظرفیت فعلی روابط عمومی ها پاسخگوی نیاز کشور نیست .

وی  ضمن انتقاد از مدل فعلی حاکم بر روابط عمومی های کشور که الگوی یکسویه اطلاع رسانی و تبلیغات است، گفت: این مدل متأسفانه ابتکار عمل و قدرت ارتباطی را در یک طرف ارتباط که سازمان باشد، متمرکز می کند .

سفیدی با تأکید بر استفاده روابط عمومی ها از الگوی روابط عمومی سرآمد، آن را الگویی متوازن توصیف کرد که می تواند همه جنبه های عملکردی و ساختاری ارتباطی را در سازمان مدیریت کند.

پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران نیز سرآمدی در روابط عمومی ها را عامل مهم توسعه پایدار معرفی کرد و افزود: همیشه سرآمدان سازندگان تاریخ هستند که در مسیر رشد و توسعه ی اجتماع گام برمی‌دارند.

وی یکی از بارز ترین مشخصه های افراد سرآمد را داشتن قدرت تبدل دانست به این مفهوم که این افراد و سازمان‌ها قدرت تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها را داشته باشند و بتوانند آینده نگری و توسل به خود اتکایی تمهیداتی برای رشد جامعه و سازمان را فراهم کنند.

وی در ادامه به ضرورت ایجاد دوره ی دکتری تخصصی روابط عمومی در دانشگاه ها ی کشور تاکید کرد و گفت: در این شرایط است که افراد متخصص و سرآمد برای اداره روابط عمومی ها تربیت می شود که توان پردازش و بازسازی شرایط را داشته باشند.

پروفسور کریم زارع رییس مجمع تخصصی نخبگان نیز سرآمدی روابط عمومی را مشخصه ای دانست که یک روابط عمومی کارآفرین و خلاق می‌تواند حائز آن باشد و در واقع روابط عمومی نقطه ی زرین رشد و تعالی یک جامعه محسوب می شود.

دکتر خورشیدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم گفت: مجموع سازمان باید پشتیبان روابط عمومی ها باشند و همچنین روابط عمومی باید فرزند زمان خود بوده و پیوسته در حال نو شدن و به روز بودن باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.