| کد خبر: 99802 |

ارتباط خودروهای آئودی با برخی چراغ‌های راهنمایی با استفاده از ارتباطات V۲I در سال ۲۰۱۷

تین‌نیوز| دوره خودروهایی که با محیط اطراف‌شان صحبت کنند اکنون به ما بستگی دارد. شرکت آئودی (Audi) اعلام کرده‌ است که چندین مدل از خودروهای 2017 این شرکت شامل Q7 و Q4 اولین­‌ها در آمریکا خواهند بود که به ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) مجهز می­‌شوند.

با استفاده از مودم داخلی تبادل داده LTE ، خودروها با سامانه‌­های مدیریت چراغ راهنمایی که انطباق داشته باشند، صحبت خواهند کرد تا به رانندگان زمان تغییر چراغ راهنمایی را اطلاع دهند.

به منظور اجرایی شدن این کاربرد، به یک سامانه مرکزی مدیریت چراغ­‌های راهنمایی در شهرداری نیاز خواهد بود که از امکان ارتباطات بیرونی نیز برخوردار باشد. آئودی با مرکز خدمات فناوری ترافیک (TTS) شهر بیورتن در ایالت اورگن برای پیاده­‌سازی اولین نمونه این سامانه همکاری می­‌کند.

مرکز TTS با واحدهای ذی‌ربط شهرداری ارتباط دارد و از سامانه‌های محلی، اطلاعات لازم را دریافت کرده و با استفاده و پردازش آنها در مرکز داده‌ خود، پیش‌­بینی می‌­کند که هر یک از چراغ‌های راهنمایی در چه زمانی تغییر وضعیت خواهند داد.

خودروی آئودی با مرکز داده‌های TTS ارتباط برقرار خواهد کرد تا هنگام نزدیک شدن به یک چراغ راهنمایی که در حال تغییر وضعیت است، شمارش معکوس آن را بر روی صفحه نمایش درون­‌خودرویی نشان ‌دهد. به گفته سخنگوی شرکت آئودی، جاستین گادوتو (Justin Goduto)، شمارنده معکوس ۴ ثانیه قبل از تغییر وضعیت چراغ راهنمایی متوقف می‌­شود و این زمانی است که انتظار می­‌رود راننده خودش به چراغ نگاه کند.

گادوتو اعلام کرد آئودی از LTE برای پیاده­‌سازی اولیه این کاربرد استفاده می‌کند چرا که هم اکنون در دسترس است. با این وجود، از آنجائیکه که فناوری ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSCR) برای استقرار زیرساخت آماده است، آئودی استفاده از آن را شروع خواهد کرد. وی توضیح می‌­دهد: «DSRC از LTE قدرتمند‌تر است بنابراین ما از آن به همراه ارتباطات سلولی استفاده خواهیم کرد

فناوری DSRC نوعی از ارتباطات بی‌­سیم WiFi است که برای ارتباطات خودرو با محیط خارج آن توسعه یافته‌است. اولین محصول مبتنی بر پیاده­‌سازی DSRC بر روی خودروی کادیلاک CTS مدل 2017 خواهد بود که برای ارتباطات خودرو با خودرو استفاده خواهد شد.

یک آزمون در مقیاس بزرگ برای ارزیابی قابلیت‌­های ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زیرساخت (V2I) با بیش از 3000 خودرو در شهر آن آربور ایالت میشیگان از سال 2012 در حال اجرا است و آزمون زیرساخت آن با حمایت شرکت تویوتا هم اکنون در حال گسترش است.

TTS از استاندارد SAE J2735 برای مجموعه پیام DSRC استفاده می‌کند تا از طریق سکوی همیار علائم شخصی (PSA) اطلاعات را به خودروهای آئودی ارسال کند. زمانی‌که رادیوهای DSRC در خودروها و زیرساخت شهری مستقر شوند، ارتباطات دوطرفه خواهد شد. داده‌های سرعت و موقعیت خودروها می­‌تواند به صورت لحظه‌­ای به سامانه­‌های مدیریت چراغ‌­های راهنمایی ارسال شود تا زمان‌بندی بهتری بر روی آنها برای بهبود جریان ترافیک اعمال شود.



در نهایت، اطلاعات چراغ­‌های راهنمایی می‌تواند در خودرو نیز استفاده شود تا به مدیریت اقداماتی مانند توقف و شروع حرکت خودکار کمک کند.

اگر خودرویی در حال کاهش سرعت خود قبل از رسیدن به چراغ راهنمایی که می‌­خواهد قرمز شود باشد، سامانه می­‌تواند موتور خودرو را قبل از توقف کامل خاموش کند و آن را به کارآیی بیشتر سوخت برساند.

در بلند مدت، زمانی‌که قابلیت رانندگی نیمه یا کاملاً خودکار اضافه شود، پیش­‌آگاهی از زمان‌بندی چراغ راهنمایی می‌تواند در مدیریت سرعت خودو به هنگام نزدیک شدن به تقاطع­‌هایی که امکان دیدن چراغ راهنمایی آنها توسط دوربین وجود ندارد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اطلاعات چراغ راهنمایی بخشی از بسته اطلاعات دورورزی (Telematics) در خودروهای آئودی خواهد بود. شرکت آئودی شهرهایی که این سامانه در آنها فعال خواهد بود و قابلیت­‌هایی که تا پایان سال جاری به بهره‌­برداری خواهند رسید را ظرف هفته­‌های آینده اعلام خواهد کرد. 
 
 
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.