معاون حملونقل وترافیک شهرداری تهران، خبر داد:
◄ بازنگری در دو مقوله مهم شهری
تیننیوز| معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از بازنگری مشکل پارک حاشیهای و خروج موتور سیکلتهای کاربراتوری از ناوگان حملونقل عمومی خبر داد.
به گزارش تیننیوز، سیدمازیار حسینی در بازدید خود از محدوده مركزی پایتخت در اشاره به رویكرد مدیریتشهری بر ارتقای كیفیت زندگی در این محدوده تاریخی، اظهار داشت: ساماندهی حملونقل شهری در منطقه 12 که با هدف ایجاد نظم و انضباط ترافیکی صورت میگیرد از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه بازدید خود تصریح کرد: اعتقاد داریم ضمن احترام به نظر مخالف، باید بر اساس خواست اكثریت اقدام كنیم و یكی از اصول اخلاق حرفهای در حوزه مهندسی، این است كه در طراحی و اجرای پروژهها، نظر اكثریت را بر اقلیت ترجیح داده و بر اساس آن عمل کنیم.
حسینی با بیان این نکته که، «شهرداری تهران مردم را ولی نعمت خود میداند، تصمیمات خود را بر مبنای عقل و خرد و منطق اتخاذ کرده و آنها را با جدیت و قدرت اجرا میکنیم»، گفت: جمعیت شناور منطقه 12 با وجود دارا بودن تنها یك كیلومتر بزرگراه كه كمترین معابر بزرگاهی در بین مناطق 22 گانه تهران است، در ساعات روز به یك میلیون و 800 هزار نفر میرسد كه بیشترین جمعیت شناور در میان 22 منطقه تهران است، مركز تهران بیشترین تقاضای سفر را دارد اما زیرساختهای لازم به منظور پاسخگویی به این تقاضای بالا را ندارد.
وی با تأكید بر اینكه در وهله نخست باید مسائل و مشکلات را به خوبی مورد ارزیابی و شناسایی قرار داد و پس از آن در مورد آنها تصمیمگیری شود، افزود: متاسفانه میان عرضه و تقاضا در منطقه تاریخی 12 تساوی برقرار نیست و معادله ناعادلانهای كه بهشدت به سمت تقاضای سفر گرایش دارد را در این منطقه شاهد و ناظر هستیم.
معاون شهردار تهران در امور حملونقل و ترافیک با تاکید بر اینكه وجود مترو، نقطه قوت منطقه است كه با افتتاح ایستگاههای خط 7 در داخل و خط 6 در مرزهای منطقه تقویت میشود، گفت: بهرهبرداری از خطوط 6 و 7 مترو و راهاندازی ایستگاههای این خطوط در منطقه 12، نیازمند بازچینش جدیدی در شبكه حملونقل عمومی در محدوده مركزی تهران است.
به گزارش روابطعمومی حملونقل وترافیک شهرداری تهران، حسینی با بیان اینكه «ستاد در موضوعات حملونقلی بدون اولویت تصمیم نگرفته و تصمیمات در این بخش را به مورد اجرا نمیگذار»، تصریح كرد: خط اتوبوس برقی مركز شهر باید اطراف میدان امامحسین (ع) را تحت پوشش قرار دهد، ضمن اینکه با توجه اهمیت و حساست بالای این خط، نباید هیچ وسیله دیگری به جز اتوبوسهای برقی به آن داخل نشده و در آن تردد كنند.
وی با تأكید بر اینكه علاوه بر اتوبوس برقی، یكی دیگر از مُدهای حملونقلی كه در نظر داریم بعد از انجام مطالعات كامل، نسبت به اجرای آن در محدوده مركزی تهران اقدام كنیم سیستم L.R.T، است، اضافه كرد: در مسیرهای با كمتر از 15 هزار مسافر از B.R.T، از 15 تا 25 هزار مسافر نیز از L.R.T و از 25 تا 40 هزار مسافر از مترو استفاده میكنند.
حسینی، با اشاره به اینكه در حال حاضر در خط یك B.R.T، در محور خیابانهای دماوند – انقلاب اسلامی – آزادی و خط هفت B.R.T، در محور خیابان حضرت ولی عصر (عج)، تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است و در این خطوط، اتوبوسهای دو کابین پشت سر هم صف میكشند، گفت: در مواقعی كه مُد موجود نتواند پاسخگوی نیاز مسافران باشد، باید به فكر تغییر آن و استفاده از مُد جدیدی باشیم كه بتواند تقاضای مسافران را پاسخ گوید.
وی با بیان اینكه «موضوع توسعه پاركینگهای طبقاتی بهویژه در نقاط شلوغ شهر، مسألهای مهم محسوب بهشمار میآید، تصریح كرد: سه موضوع «توسعه دوچرخه سواری»، «جایگزینی موتورسیكلتهای برقی» و «پارك حاشیهای»، موضوعاتی هستند كه نیازمند بازنگری اساسی بوده و در مطالعات مجدد آنها باید واقعیتهای موجود در كف خیابان را مورد توجه قرار دهیم.
وی در پایان با تأكید بر اینكه احداث پاركهای آموزش ترافیك، ایده بسیار خوبی است كه میتواند با آموزش اصول و مبانی عبور و مرور به كودكان از سنین پایین، آنها را به سفیرانی تبدیل كند كه در آینده بتوانند به سهم خود در بهبود فرهنگ ترافیك مؤثر باشند، خاطرنشان كرد: ارتقای كیفی و كمّی پاركهای آموزش ترافیك را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم و حضور در این پاركها را برای كودكان به قدری آموزنده، اثرگذار و لذت بخش كنیم كه خاطره آن تا آخر عمر از ذهن آنها پاك نخواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.