مدیرعامل راهآهن در همایش شهرسازی ریل پایه:
◄ ریل به مثابه پدافند غیرعامل
مدیرعامل راهآهن در افتتاحیه همایش شهرسازی ریل پایه اظهار داشت: خطوط ریلی و شبکه حمل و نقل ریلی در شرایط بحران مانند زلزله میتواند به عنوان یک پدافند غیرعامل مطرح باشد. همچنین به گفته او چهار کریدور ریلی برای دسترسی ساکنان اطراف شهر تهران به مرکز کلانشهر در حال ساخت و تکمیل است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ سخنرانی بسیاری از مسئولان در همایش شهرسازی ریل پایه متاثر از آتشسوزی ساختمان پلاسکو بود. سخنان سعید محمدزاده، مديرعامل شركت راهآهن نیز از این قاعده مستثنا نبود. محمدزاده در افتتاحیه همایش شهرسازی ریل پایه با اشاره به طراحی طرح جامعه ايستگاههای قطار در ۳۰ شهر بزرگ کشور با استفاده از ۲۰ مشاور گفت: با توجه به حادثه ساختمان پلاسكو اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومهای به ویژه برای شهر تهران و ارتباط آن با سكونتگاهای اطراف ضروری خواهد بود.
4 کریدور ریلی حومه ای برای تهران تعیین شده است
وی در ادامه افزود: در شهر تهران ۴ كریدور ریلی حومهای برای انتقال حجم انبوه مسافر از شهرهای اطراف تهران تعیین شده است از جمله كریدور غرب حدفاصل تهران، كرج، قزوین و زنجان. خطوط حومهای تهران تا كرج از دو به چهار خط افزایش یافته است و خط دوم كرج تا قزوین نیز در دست اقدام قرار دارد كه امیدواریم بخش قابل توجهی امسال به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل راهآهن همچنین اظهار داشت: در خصوص قطار حومهای تهران-پرند نیز باید گفت که این خط به منظور ارتقای سرویس در حال دو و سه خطه شدن است. از دیگر طرحهای در دست اقدام میتوان به افتتاح خط چهارم راهآهن حومهای تهران- ورامین- گرمسار در بهار سال آینده اشاره کرد. خط سوم نیر تا چند هفته آینده به بهرهبرداری خواهد رسید. تمام تلاشهای ما ایجاد مجموعهای از سرویسها به صورت منظم و قابل استفاده برای مردم است و قرار شد تمامی نكات در دست ارائه خدمت، رعایت شود.
محمدزاده با اشاره به حادثه ساختمان پلاسكو در تهران تصریح كرد: اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومهای به ویژه شهر تهران و ارتباط آن با سكونتگاهای اطراف آن به صورت پدافند غیرعامل نقشی بیبدیل خواهد بود.
تمرکز ویژه راهآهن به موضوع رابطه شهر و راهآهن
وی همچنین با اشاره به اینکه حركت قطارهای حومهای به صورت پاندولی و به صورت رفت و برگشتی است گفت: علاوه بر اهمیت مكانیابی و ایجاد ایستگاهها در نقطه ثقل شهرها، باید پارك لجستیك و فرآیند انبارش در بخش بار و ایجاد ارتباط بین حملونقل درون و برون شهری فعال شود.
محمدزاده در پایان اظهار داشت: مسئله جذابیت مد حملونقل ریلی برای مسافران موضوع مهمی است. ایستگاههای قطارها باید در درون شهرها باشد تا بتواند انگیزه مردم برای استفاده را برانگیزد زیرا مردم حاضر نیستند در ایستگاهی خارج از شهر پیاده شوند و مجدد خود را به ایستگاه دیگری برسانند و دست آخر با استفاده از خودرو به داخل شهر برسند. توجه ویژه شركت راهآهن به موضوع رابطه شهر و راهآهن متمرکز شده است و ۳۰ شهر برای طراحی طرح جامع ایستگاهها و ایجاد ارتباط درون و بیرون شهر با استفاده از ۲۰ مشاور در دست مطالعه قرار دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.