| کد خبر: 120100 |

◄ نگاه دقیق وزیرکار به آژانس‌های موبایلی

‌تین‌نیوز| امروزه تاثیر استفاده از خدمات الکترونیک بر کاهش رفت و آمدها در شهر و برخی اوقات در سطح کشور بر کسی پوشیده نیست، اما به دلیل برخی سودجوئی‌ها اعتماد کردن تمام مردم به این بخش کمی سخت شده است و شاید علت آن، نبود نظارت کافی از سوی مسئولان این بخش باشد.


به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چند سالی است که شرکت‌های اینترنتی اقدام به تامین مایحتاج مردم و ثبت سفارش از طریق فضای مجازی کرده و کالای آنها را درب منزل تحویل می‌دهند، صرف‌نظر از کاهش تردد و فروکش کردن ترافیک یک آیتم مهم دیگری در حمل‌ونقل نیز از این رهگذر به سود شهر و شهروندان است و آن، کاهش آلودگی هوا که جان و سلامت مردم را به خطر انداخته و در ظاهر چاره‌ای نیز برای خلاصی از آن نه در ایران بلکه در تمامی جهان وجود ندارد.

براساس این گزارش، و ضرورت کاهش ترافیک و آلاینده‌ها، نیاز به ورود اینترنت در جابه‌جائی مسافران در سطح شهر نیز احساس می‌شد، این‌که انسان با اینترنت جابه‌جا شود مدنظر ما نیست اما، دریافت خدمات فضای مجازی در استفاده از حمل‌ونقل آسان که نوعی از آن تاکسی است مورد توجه است که خوشبختانه این روزها در کلان‌شهر تهران در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تکنولوژی به‌قدری پیشرفت داشته که غفلت از آن موجب می‌شود از بسیاری از اتفاقات روز دنیا عقب مانده و برای رسیدن به آن به زحمت بیفتید و هزین بالائی را برای ان بپردازید و جامعه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مقابله با هر پدیده جدید مثبت جهانی و ادامه دادن کار با روش سنتی تنها مردم را از موهبت‌های طبیعی دور نگه‌ داشتن است که صد البته این تفکر در کشور ما تا حدی حاکم است.

پس از واعظی وزیر ارتباطات، این‌بار نوبت به وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید که اشاره‌ای داشته باشد به استفاده از مزایای خدمات اینترتنی و استفاده از آن‌را مزیتی دانست که می‌تواند مردم را به اسایش برساند.  

تاثیر تاکسی سرویس‌های اینترنتی بر جامعه یکی از مباحثی است که این‌ روزها مورد توجه علی ربیعی قرار گرفته و در خصوص آن سخن گفته است.
   
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره با تاثیر شگرف حوزه I.C.T بر زندگی مردم می‌گوید: امروز شاهد هستید که آژانس‌ها و تاکسی سرویس‌های اینترنتی چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. باید از تکنولوژی در ابعاد مختلف بهره بگیریم، دولت روحانی رشد وجه اقتصادی کشور را در کنار حفظ وجه انقلابی دنبال می‌کند و تلاش‌های اقتصادی امروز از جمله اقدامات رایتل استمرار دستاوردهای انقلاب است.
 
ربیعی با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی روز جهان به نظریه‌های تسلط بر جهان اشاره کرده و اظهار داشته: 1980 نظریه تسلط بر شاه‌راه‌های اطلاعاتی مطرح شد و کمتر از 40 سال از آن گذشته و محقق شده است، امروز بدون شک حوزه I.C.T همه چیز ما را به‌طور شگرفی تحت تاثیر قرار داده است.
 
براساس این گزارش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم و نهادهای اجتماعی در حال تغییر هستند و به طور شگرفی تحت تاثیر ازI.C.T در حال تغییر  هستند، رابطه دولت با مردم و زندگی روزمره مردم هم متاثر از ای. سی. تی است و نمی‌توانیم آن را درنظر نگیریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرده: امروز حرکت «آژانس‌های الکترونیک» را ببینید چطور جامعه را متاثر کرده و تحت تاثیر قرار داده است؟ با یک دیدگاه سه سال رایتل به عقب افتاد و آن استفاده از تماس تصویری بود که باید از آن درس بگیریم. امروز اپلیکیشن‌هایی چون imo و واتس آپ  هم این امکانات را دارند و باید بر تکنولوژی فائق بیاییم.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    باعرض‌سلام‌خدمت‌جناب‌اقای‌ربیعی‌ جناب‌وزیر! امروزه‌ تاثیرات‌مثبت‌اینترنت ودنیای‌مجازی‌بر‌کسی‌پوشیده‌نیست‌و تقریبا‌همه‌اقشار‌جامعه‌با‌این‌نوع‌ تکنولوژی‌اشنا‌میباشند‌. خوصوصا‌‌در حوزه کار‌‌و‌‌‌فعالیتهای‌مربوط‌به‌ان‌. منتها موضوعی‌که‌پیش‌امده‌‌این‌میباشد‌که همچون‌از‌قبل‌متولی این‌موضوع‌‌باید سازمان‌تاکسیرانی‌باشد‌. که‌وظیفه حمل‌ونقل‌شهری‌بر‌عهده‌این‌سازمان‌است و‌ وظیفه‌حمایت‌ شغلی‌‌چند‌ده‌هزار‌تاکسیران‌‌ بر‌عهده‌‌چه کسی‌ و‌یا‌چه‌اورگان‌ وسازمانیست‌.؟

  • 0 0

    با‌عرض‌سلام‌خدمت‌جناب‌اقای‌وزیر بنده فقط‌یک‌سوال‌از‌اقای‌ربیعی‌دارم‌که‌انهم اینه‌که‌با‌وضع‌بوجود‌امده. ‌چه‌کسی‌از‌‌حقوق‌وحق‌قانونی‌‌ما‌که‌‌ تاکسیران‌‌‌هستیم‌دفاع‌‌میکنه‌. مگه‌حمل ونقل‌شهری‌‌وظیفه‌ما‌نیست‌؟ ‌بخدا‌بیکار شدیم‌. اشتغالزایی‌‌خودروهای‌شخصی‌که ۹۰ درصدشان‌هم‌دو‌یا‌چند‌شغله‌‌اند‌باید به‌بیکاری‌ما‌تاکسیرانان‌بینجامد‌. پس‌ حمایت‌شغلی‌ما‌بر‌عهده‌چه‌کسی‌میباشد‌؟