|
کد خبر:
122413
|
بیکاری در بازار کشتیهای حمل LNG
تین نیوز| کم رونق شدن تجارت LNG در بازارهای مقطعی در نقاط مختلف جهان موجب شده است که نزدیک به 30 فروند از کشتیهای حمل LNG بیکار بمانند.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز، در واقع در گزارشهای مختلف تعداد کشتیهای بیکار بسیار متفاوت است تا آنجا که نزدیک به 20 فروند کشتی LNGبر بیکار به تنهایی در خاور دور گزارش شده و نزدیک به همین رقم در خاورمیانه گزارش می شود.
کارگزاران کشتی میگویند در کنار تعداد کشتیهای بیکار، نزدیک به 20 فروند کشتی حمل LNG به طور کلی توسط مالکان غیر فعال شده و کنار گذاشته شده اند.
این شرایط کاملا متفاوت با شرایط ناوگان حمل LNG است که در ماه پیش مشاهده شده بود. در آن ماه تعداد کشتیهای LNG بر بیکار تک رقمی شده بود.
یکی از مالکان کشتی های LNG با اشاره به اینکه هرگونه بهبود در وضعیت بازار LNG تا ماه سپتامبر 2017 و یا حتی پس از آن طول خواهد کشید، گفت: "بازار مقطعی LNG هول آور خواهد بود." وی ادامه داد که وضعیت ناوگان LNGبرها مشخص است و این خود را در نرخ اجاره ها نشان می دهد. نرخ اجاره LNGبرها در حال کاهش است.
کارگزاران کشتی نیز اعلام کرده اند که برخی از مالکان کشتی های LNG نرخ های اجاره کشتی های خود را کاهش داده اند. هم اکنون نرخ اجاره کشتیهای حمل LNG چندگانه سوز (دیزل-برقی) به روزانه 30 هزار دلار رسیده است در حالیکه نرخ اجاره کشتیهای توربین بخار در سطح 20 هزار دلار در روز است.
گرچه در همین زمان فعالیتهایی در بازار مشاهده میشود اما کارگزاران نسبت به پایداری آن خوش بین نیستند. به تازگی شرکت Enarsa آرژانتین تقاضای حمل 14 محموله گازی را کرده است و بلافاصله 9 محموله دیگر نیز به آن افزوده است. اما کاگزاران کشتی میگویند نمیتوان گفت که این تقاضا موجب افزایش چشمگیری در تقاضای کشتیهای حمل LNG میشود.
از سوی دیگر، Cheniere Energy نیز در حال راه اندازی سومین فاز تولید LNG خود است و به دنبال کشتی برای حمل محموله های تولید میگردد. اما بازیگران بازار نسبت به اینکه این تحویل میتواند تاثیری بر کشتیهای بیکار داشته باشد خوش بین نیستند.
بسیاری از فعالان صنعت حمل LNG از هم اکنون چشم امید خود را به نیمه دوم سال 2017 دوخته اند.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز، در واقع در گزارشهای مختلف تعداد کشتیهای بیکار بسیار متفاوت است تا آنجا که نزدیک به 20 فروند کشتی LNGبر بیکار به تنهایی در خاور دور گزارش شده و نزدیک به همین رقم در خاورمیانه گزارش می شود.
کارگزاران کشتی میگویند در کنار تعداد کشتیهای بیکار، نزدیک به 20 فروند کشتی حمل LNG به طور کلی توسط مالکان غیر فعال شده و کنار گذاشته شده اند.
این شرایط کاملا متفاوت با شرایط ناوگان حمل LNG است که در ماه پیش مشاهده شده بود. در آن ماه تعداد کشتیهای LNG بر بیکار تک رقمی شده بود.
یکی از مالکان کشتی های LNG با اشاره به اینکه هرگونه بهبود در وضعیت بازار LNG تا ماه سپتامبر 2017 و یا حتی پس از آن طول خواهد کشید، گفت: "بازار مقطعی LNG هول آور خواهد بود." وی ادامه داد که وضعیت ناوگان LNGبرها مشخص است و این خود را در نرخ اجاره ها نشان می دهد. نرخ اجاره LNGبرها در حال کاهش است.
کارگزاران کشتی نیز اعلام کرده اند که برخی از مالکان کشتی های LNG نرخ های اجاره کشتی های خود را کاهش داده اند. هم اکنون نرخ اجاره کشتیهای حمل LNG چندگانه سوز (دیزل-برقی) به روزانه 30 هزار دلار رسیده است در حالیکه نرخ اجاره کشتیهای توربین بخار در سطح 20 هزار دلار در روز است.
گرچه در همین زمان فعالیتهایی در بازار مشاهده میشود اما کارگزاران نسبت به پایداری آن خوش بین نیستند. به تازگی شرکت Enarsa آرژانتین تقاضای حمل 14 محموله گازی را کرده است و بلافاصله 9 محموله دیگر نیز به آن افزوده است. اما کاگزاران کشتی میگویند نمیتوان گفت که این تقاضا موجب افزایش چشمگیری در تقاضای کشتیهای حمل LNG میشود.
از سوی دیگر، Cheniere Energy نیز در حال راه اندازی سومین فاز تولید LNG خود است و به دنبال کشتی برای حمل محموله های تولید میگردد. اما بازیگران بازار نسبت به اینکه این تحویل میتواند تاثیری بر کشتیهای بیکار داشته باشد خوش بین نیستند.
بسیاری از فعالان صنعت حمل LNG از هم اکنون چشم امید خود را به نیمه دوم سال 2017 دوخته اند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.