| کد خبر: 40917 |

◄ افزایش کشش لوکوموتیو زیر ذره بین کارشناسان ریلی

تین نیوز | یکی از اهداف بهره برداری راه آهن در شبکه ریلی، افزایش کشش لوکوموتیوها است. لذا با توجه به برنامه راه آهن برای توسعه شبکه، بهره برداری بهینه از لوكوموتیوها از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. در این راستا چگونگی افزایش کشش لوکوموتیو ها زیر ذره کارشناسان و فعالان این حوزه بوده وخواهد بود.

به گزارش تین نیوز، برخی از کارشناسان و مسئولان حوزه حمل و نقل ریلی که در نشست اتاق فکر ریلی حضور یافته بودند، درباره افزایش کشش لوکوموتیو ها در صنعت حمل و نقل ریلی، نظرات و دیدگاه های خود را اعلام کردند.

قربانعلی بیک: امروزه باید تابوها شکسته شود
عباس قربانعلی بیک، اولین مجری طرح برقی کردن راه آهن و معاون سابق برنامه ریزی و امور بین الملل راه آهن گفت: باید تابوها شکسته شود. همانگونه که چین با ورودش به مقوله لوکوموتیو باری برقی این حوزه را دگرگون کرد به گونه ای که امروزه حرف اول را در این حوزه چین می زند.

عضو اتاق فکر ریلی  با تاکید بر این نکته که در دنیا بارمحوری ثابت وجود ندارد، ابراز داشت: در سال 1384 ما با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که بار محوری 20 تن صرفه ندارد؛ پس بار محوری را افزایش دادیم و به 22.5 تن رساندیم.

وی با بیان اینکه در مقوله افزایش کشش افزایش قابلیت و محل استفاده از افزایش کشش باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: راه آهن امروز می تواند تا  30 تن بار محوری هم داشته باشد. تابوی بار محوری ثابت و سقف کشش برای لوکوموتیو های ما باید بشکند.

محمدی: باید در خصوص افزایش کشش لوکوموتیوها مطالعه شود
ابراهیم محمدی مدیرکل سیر و حرکت شرکت راه آهن نیز در این جلسه گفت: برای افزایش کشش لوکوموتیو سه عامل اصلی ترکیب قطار باری و مسافری، طول خطوط ایستگاه ها، میانگین کیلومترتاژ بار در شبکه وجود دارد که باید بدان توجه شود.

مدیرکل سیر و حرکت شرکت راه آهن عنوان داشت: با در نظر گرفتن شرایط موجود نمی توان به قاطع نسخه یکپارچه برای افزایش کشش لوکوموتیوها در نظر گرفت لذا باید در این خصوص مطالعه شود.

لطفی: اگر اولویت بار است باید به سمت افزایش بار محوری برود
مجتبی لطفی، مدیر عامل شرکت البرز نیرو و عضو علی البدل انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته نیز در خصوص افزایش کشش لوکوموتیو هاگفت: در طراحی جدید خطوط باید به سمتی برویم که افزایش بار محوری داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت البرز نیرو ابراز داشت: را ه آهن اگر اولویتش بار است باید به سمت افزایش بار محوری برود در شرایط کنونی برای افزایش کشش لوکوموتیو ها باید به صورت موردی همه چیز مورد مطالعه قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.