به گزارش تیننیوز:
◄ یک قانون دیگر در حوزه خودرو / قانون دوباره خودروسازان را مکلف کرد
تیننیوز| ظاهرا اهمیت خودرو و خودروسازی در کشور ما به جایی رسیده که مسئولان کشور را ناگزیر از توجه به «ریز» اقدامات در این بخش از صنعت کرده است.
به گزاش تیننیوز، براساس یک قانون که به تازگی تصویب شده، از این پس خودروسازان و واردکنندگان خودرو مکلف میشوند خدمات حمل رایگان را به تمام خودروهای تحت گارانتی خود در صورت بروز خرابی، ارائه کنند.
بر این اساس، اصلاحیه آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رئیسجمهوری به وزارتصنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
در این آئیننامه قوانین و ضوابط مربوط به چگونگی فعالیت خودروسازان و واردکنندگان خودرو در بخشهای مختلف فروش و خدمات پس از فروش تعیین و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول ناظر بر اجرای این قوانین تعیین شده است.
برهمین اساس، یکی از بخشهای اصلاحیه آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، حمل خودروهای تحت گارانتی شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو در شرایط خرابی و نقص فنی، رایگان است.
در این زمینه در تبصره ماده 20 این آئیننامه تاکید شده است: عرضهکننده خودرو موظف است در دوره تضمین (گارانتی)، هزینههای بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیر قابل تعمیر به نزدیکترین نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش را (به استثنای موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعههای خودرو نباشد)، تقبل کند.
مدتهاست که ارائه برخی خدمات به خودروهای تازه خریداری شده برای دارنده آن مشکلات زیادی را فراهم میکند که با اینگونه اقدامات بهطور قطع تا حد زیادی از حواشی این مهم میکاهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.