◄ مشکلات حملونقل کالا در بندرعباس
گروه علم و عمل ملی رانندگان با بیشاز 3000 عضو از رانندگان حمل کالای جادهای بهمنظور حل مشکلات صنعت حملونقل توسط خود رانندگان مدت 10 ماه است پیگیر مسائل و حل مشکلات رانندگان است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، بخشی از کارهای انجامشده توسط این گروه عبارت است از؛ ارتباط مستقیم با مجلس شورای اسلامی، ارتباط مستقیم با اکثر انجمنهای صنفی، ارتباط مستقیم با مدیران حملونقل بندرعباس، ارائه و پیگیری گزارشهای به 15 مرکز و مسئولین حملونقل و کشوری، ارتباط رانندگان با یکدیگر و مواردی ازایندست.
این گروه دارای بیش از 25 زیرگروه در کشور است و اعضای آنهمه روزه در خصوص مشکلات موجود به بحث و تبادلنظر میپردازند، جمعبندی بحثهای گروه ملی علم و عمل رانندگان در دهه اول دیماه به شرح زیر است.
در این گروه مشکلات مربوط به حوزه حملونقل کالا در بندرعباس به بحث گذاشته شد و مهمترین این موارد بهصورت موردی در این نوشتار آمده است.
یک) توزیع بارها توسط شرکتهای حملونقل باواسطهگری دلالها
دو) دریافت عوارض جادهای در هرروز برای هر نوبت تخلیه و بارگیری در جاده اسکله رجایی و ورودی بندرگاه
سه) عدم نظارت بر عملکرد شرکتهای حملونقل و سوءاستفاده شرکتها از این امر
چهار) بارگیری کامیونهای ملکی شرکتها بدون نوبت
پنج) کمبود سرویسهای بهداشتی و خرابی امکانات موجود در اسکلهها و پایانهها
شش) خرابی آسفالت محدوده پایانه و اسکله رجایی
هفت) کمبود ظرفیت پارکینگ پایانه و ترافیک مسیرهای ورودی و خروجی
هشت) ثبت ورود و خروج انواع حملکننده بارها اعم از صادراتی و وارداتی و ثبت حواله بارگیری در پایانه جدید و اخذ وجه
نه) اخذ 3 درصد کمسیون مازاد جهت تکمیل پایانه جدید بندرعباس که در اختیار شرکتها است و این 3 درصد از کرایه راننده اخذ میشود
ده) ترافیک سنگین دربهای خروجی اسکله رجایی که گاه به 8 ساعت هم میانجامد
یازده) اخذ حق پارکینگ از تمام کامیونهایی که ثبت نوبت پیامکی میکنند ولی حضور فیزیکی در پارکینگ ندارند
دوازده) اخذ حق پارکینگ داخل اسکله پارکینگ بغل درب خروج عدم الحاق آن به وجه بارنامه
سیزده) پارکینگ شلوغ ورود و خروج و عدم تناسب با تعداد کامیون و کشنده که اکثراً باعث تصادف میشود.
چهارده) عدم کنترل صحیح درب ورود و خروج اسکله
پانزده) ناهماهنگی بین گمرک و اسکله و پایانه جهت ثبت بارهای ترخیصی و ارائه به اعلان بار.
شانزده) ترخیص کالا توسط ترخیصکار و حمل بدون مجوز و بارنامه از طریق جادهای انحرافی.
هفده) ترخیص بدون برنامه کامیون توسط گمرک و ایجاد ترافیک در گلوگاه بازرسی.
هجده) عدمحمایت انجمن صنفی بندرعباس در دفاع از راننده.
نوزده) وجود پدیده شوم بومی و غیربومی و سوءاستفاده رانندگان بومی تحمل بار بدون نوبت.
بیست) سوءاستفاده از برگه تردد (تن کیلومتر) بهجای بارنامه در جابهجایی کالاهای ترانزیتی.
بیستویک) عدم مدیریت کلی در سیستم حملونقل بندرعباس.
البته این موارد بهصورت کلی بیانشده اما ریز مباحث در گروه علم و عمل قابلمشاهده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.