انجمن صنفی شرکت‌های ریلی
 
عناوین مهم
آرشيو
نمايش خبر در تاريخ
روز:  
ماه :  
سال :  
◄ نگاهی به انجمن صنفی شركت‌های حمل‌ونقل ریلی
تین‌نیوز| نهادهای مدنی از ضروریات جامعه تخصصی برای مطالبه گری و پیگیری نیازهای بخش خصوصی است.  انجمن صنفی شركت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در سنواتی نه چندان دور توسط ۱۱ شركت بخش خصوصی كه عمدتاً راهبری قطارهای مسافری و یا ارائه خدمات وابسته به آن را عهده‌دار بودند، شكل ...ادامه
◄ ​چالشی به نام «سرعت» در حمل‌ونقل ریلی
تین‌نیوز| مجید بابایی*: جدا از اینکه احداث راه آهن در ایران در ابتدا با چه هدف و نیتی از حدود 90 سال پیش آغاز شد، به جرات می توان گفت که ایران جزو کشورهای پیشرو در بکارگیری حمل‌ونقل ریلی بوده است و در این دوره نسبتا طولانی حمل‌ونقل ریلی خدمات شایانی را در عرصه های مختلف به کشور داشته ...ادامه
◄ مدیرعامل رجا: حال صنعت ریلی در همه بخش‌ها خوب نیست
تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء با بیان اینکه شرکت رجاء همچنان زیان‌ده است، گفت: برای سودده کردن رجاء یا باید تردد در مسیرهای تکلیفی را مشخص کنیم یا دولت یارانه ما را بپردازد.   به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد رجبی، مدیرعامل رجا در مراسم افتتاح 113 واگن جدید و بازسازی ...ادامه
◄ دو درخواست مهم بخش خصوصی از وزیر راه و شهرسازی
تین‌نیوز| موافقت با تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی و کاهش تعرفه حق دسترسی بخش باری به زیر 10 درصد تا پایان سال 96 دو درخواست مهم از نظر دبیر انجمن صنفی حمل ونقل ریلی برای بخش خصوصی ریلی از وزیر راه و شهرسازی در انتهای دولت یازدهم است. به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ مجید بابایی، دبیر جدید انجمن ...ادامه
◄ بازگشت دوباره مجید بابایی به دبیری انجمن صنفی ریلی
تین‌نیوز| محمد رجبی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی طی حکمی مجید بابایی ابراهیم‌آبادی را عنوان دبیر این انجمن منصوب کرد. به گزارش خبرنگارتین‌نیوز، انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی اواخر دی‌ماه امسال با انجام انتخابات جدید شاهد ترکیب تازه‌ای از اعضای هیئت‌...ادامه
◄ آینده حمل‌ونقل ریلی ایران را روشن می‌بینم
تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی در جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اهمیت بررسی رفتار حمل‌ونقلی شهروندان و لزوم روانشناسی آن در کنار اقدامات فیزیکی توسعه‌ای خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار ...ادامه
◄ مشکل بخش خصوصی کمبود منابع برای توسعه و سرمایه‌گذاری است
تین‌نیوز| نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: مشکلی که در حال حاضر شرکت‌های بخش خصوصی دارند مشکل کمبود منابع برای توسعه و سرمایه‌گذاری است. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ حدود دو ماه پیش بود که با برگزاری جلسه تودیع و معارفه اعضای انجمن صنفی ریلی و خدمات ...ادامه
◄ لزوم تشکیل سازمان تنظیم‌کننده قوانین و مقررات صنعت ریلی کشور
تین‌نیوز| پیش از این خبری در تین‌نیوز منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس سابق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته با بیان این نکته که حمل‌ونقل بخشی از هزینه تولید است گفت: به طور متوسط هفت تا 15 درصد هزینه محصولات تولیدی مربوط به حمل‌ونقل است و تولیدکننده یا مصرف‌...ادامه
◄ ترکیب یکسان اعضاء هیئت‌مدیره انجمن در دوره پنجم و ششم
 تین‌نیوز| نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در پاسخ به این موضوع که ترکیب جدید اعضای انجمن صنفی منصفانه نبوده و به بخش باری توجه کافی نشده است اظهار داشت: در انتخابات دوره ششم ترکیب اعضا کاملاً شبیه اعضای دوره پنجم است در دوره قبل ترکیب اعضای اصلی و علی‌البدل شامل:...ادامه
◄ حمایت قاطع انجمن صنفی ریلی از آخوندی
تین‌نیوز| انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ضمن مخالت با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، بر بهسازی ریل‌های موجود، افزایش بی سابقه طول خطوط دوم ریلی و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، به عنوان بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم در زمان عباس آخوندی اشاره کرده است.   به گزارش خبرنگار ...ادامه
◄ شیخ‌طاهری و مدیریت جوان‌ترین ناوگان ریلی کشور
تین‌نیوز| نگاهی به سابقه مدیریتی علیرضا شیخ طاهری، خزانه‌دار انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته نشان می‌دهد توجه ویژه وی در دوران مدیریتش افزایش کیفیت ناوگان و نوسازی در حمل‌ونقل ریلی است. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ پس از انتخابات اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی ...ادامه
◄ خصوصی‌سازی و تمرکززدایی کلیدواژه‌های سابقه عباس فروتن
تین‌نیوز| نگاهی به سابقه فعالیت عباس فروتن، نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته نشان می‌دهد که می‌توان کلیدواژه‌های فعالیت وی در بخش ریلی را بخش خصوصی و تمرکززدایی در صنعت کشور دانست. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ عباس فروتن، نائب رئیس این دوره از اعضای هیئت‌...ادامه
◄ دغدغه‌های توسعه و نوسازی ناوگان رئیس انجمن صنفی
تین‌نیوز| نگاهی به سابقه مدیریتی محمد رجبی، رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته نشان می‌دهد توسعه ناوگان و نوسازی آن از مهم‌ترین دغدغه‌های وی محسوب می‌شود. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ پس از انتخابات تازه انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، این ...ادامه
◄ حضور مالکان باری، مسافری و لکوموتیوها در ترکیب اصلی انجمن
تین‌نیوز| نائب رئیس انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در خصوص ترکیب جدید اعضای انجمن گفت: از همه گروه ها شامل مالکین واگنهای باری و مالکین واگنهای مسافری و مالکین لکوموتیوها در ترکیب اصلی انجمن حضور دارند. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ...ادامه
◄ فروتن: سرمایه‌گذاری در بخش قطارهای حومه‌ای باید کلان باشد
تین‌نیوز| نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته گفت: اگر پشتیبانی دولت به‌عنوان اختصاص یارانه برای بخش خصوصی وجود نداشته باشد، این بخش مشوقی برای ورود به بخش قطارهای حومه‌ای ندارد. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ در مصوبات مجلس برای بودجه سال 96 علاوه بر اختصاص یک ...ادامه
◄ بخش خصوصی ریلی برای درآمدزا بودن به کمک راه‌آهن نیاز دارد
تین‌نیوز| عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در خصوص سهم یک‌درصدی حمل‌ونقل ریلی در فروش نفت سالانه معتقد است: امیدواریم راه‌آهن از طرق مختلفی که می‌تواند از جمله در مواردی که از سهمی به عنوان حق دسترسی یا خدمات ایستگاهی و یا نیروی کشش در بخش ...ادامه
◄ ​فروتن: پیشبرد اهداف صنفی راه‌آهن با حمایت از انجمن
تین‌نیوز| نائب رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد در خصوص اعضای جدید انجمن اظهار داشت: امیدواریم در این دوره با مدیریت و اعضای جدید تعامل لازم بین راه آهن و انجمن به خوبی شکل گرفته و انجمن بتواند در جهت پیشبرد اهداف اعضای خود موفق باشد. به گزارش خبرنگار تین؛ روز سه ...ادامه
◄ مراسم تودیع و معارفه اعضاء هیئت‌مدیره انجمن صنفی ریلی
تین‌نیوز| مراسم تودیع و معارفه اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی برگزار شد. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه پس از انجام معارفه اعضاء جدید و تودیع اعضاء قبلی هیئت‌مدیره، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، هیئت‌...ادامه
◄  موسوی نژاد: نقش کاهش دخالت نیروی انسانی در بهره‌برداری راه‌آهن
تین‌نیوز| رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: اقداماتی که می‌تواند جلوی تکرار حوادثی همچون حادثه ریلی سمنان را بگیرد آموزش نیروی انسانی، برطرف کردن دغدغه‌های معیشتی او و بازآموزی مستمر آن‌ها است. به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ چندی پیش عباس آخوندی، وزیر ...ادامه
◄  موسوی نژاد: چالش‌های پیش روی راه‌آهن از نظر رئیس انجمن صنفی ریلی
تین‌نیوز| رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: نداشتن برنامه‌ریزی کلان، نداشتن ساختار مناسب در بخش حمل‌ونقل ریلی و تکالیف انباشته سنوات گذشته که فاصله بین مطالبه مردم و سرویس‌دهی بخش حمل‌ونقل ریلی را زیاد کرده از مهم‌ترین چالش‌های حوزه حمل‌...ادامه
نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 

◄ نگاهی به انجمن صنفی شركت‌های حمل‌ونقل ریلی

◄ ​چالشی به نام «سرعت» در حمل‌ونقل ریلی

◄ مدیرعامل رجا: حال صنعت ریلی در همه بخش‌ها خوب نیست

◄ دو درخواست مهم بخش خصوصی از وزیر راه و شهرسازی

◄ بازگشت دوباره مجید بابایی به دبیری انجمن صنفی ریلی

◄ آینده حمل‌ونقل ریلی ایران را روشن می‌بینم

◄ مشکل بخش خصوصی کمبود منابع برای توسعه و سرمایه‌گذاری است

◄ لزوم تشکیل سازمان تنظیم‌کننده قوانین و مقررات صنعت ریلی کشور

◄ ترکیب یکسان اعضاء هیئت‌مدیره انجمن در دوره پنجم و ششم

◄ حمایت قاطع انجمن صنفی ریلی از آخوندی

◄ شیخ‌طاهری و مدیریت جوان‌ترین ناوگان ریلی کشور

◄ خصوصی‌سازی و تمرکززدایی کلیدواژه‌های سابقه عباس فروتن

◄ دغدغه‌های توسعه و نوسازی ناوگان رئیس انجمن صنفی

◄ حضور مالکان باری، مسافری و لکوموتیوها در ترکیب اصلی انجمن

◄ فروتن: سرمایه‌گذاری در بخش قطارهای حومه‌ای باید کلان باشد

◄ بخش خصوصی ریلی برای درآمدزا بودن به کمک راه‌آهن نیاز دارد

◄ ​فروتن: پیشبرد اهداف صنفی راه‌آهن با حمایت از انجمن

◄ مراسم تودیع و معارفه اعضاء هیئت‌مدیره انجمن صنفی ریلی

◄ موسوی نژاد: نقش کاهش دخالت نیروی انسانی در بهره‌برداری راه‌آهن

◄ موسوی نژاد: چالش‌های پیش روی راه‌آهن از نظر رئیس انجمن صنفی ریلی

 

◄ ​چالشی به نام «سرعت» در حمل‌ونقل ریلی

Irani@gmail.com :
بر کسی پوشیده نیست که وجود قطار سریع السیر بین تهرا ن و چند شهر و مابین چند شهر مطلوب است ، ولی به نکات ذیل هم توجه فرمائید : ۱ـ پول و سرمایه برای ایجاد سامانه قطار سریع السیر وجود ندارد ، چون بدلیل تورم،تنزیل پول ملی ، وارداتی بودن فن آوری ، هیچ دولتی بعد از ۱۳۵۷ نتوانسته سامانه قطار السیر را ایجاد کند ۲ـ نامناسب بودن محل ایستگاه راه آهن تهران در پهنه شهری خود باعث فرار مصرف کننده از حمل و نقل ریلی است، تهران به ۵ ایستگاه راه آهن در جاهای دیگر شهر نیاز دارد ۳ـ دولتی بودن همه چیز راه آهن در ایران و جدی نگرفتن قطار سریع السیر توسط متولیان موجود و اسلاف آنان ۴ـ لابی و مقاومت شبکه اتوبوس رانی که قطار سریع السیر را رقیب می دانند ، در حالیکه هر شق حمل و نقل مشتری خودش را دارد ۵ـ متصدیان و متولیان آماتور در بخش حمل و نقل ریلی کشور که ۹۹ درصد دولتی و بی علاقه به کارهای سخت و زمان بر هستند ۶ـ جلوگیری امنیتی از ورود سرمایه های خارجی در قالب قراردادهای بین المللی برای ایجاد سامانه قطار سریع السیر ۷ـ گماردن افرادی غیر مرتبط و بی تجربه برای پیگیری ایجاد سامانه قطار سریع السیر در وزارت راه وشهرسازی و جلوگیری از ورود نخبه های واقعی با آوردن هزار و یک بهانه و از همه مهمتر: عدم علاقه و انگیزه در وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد سامانه قطار سریع السیر در کشور که دلایل عجیبی دارد و در این مقوله نمی گنجد بنابراین فعلا بفکر سامانه قطار سریع السیر در ایران نباشید عزیزان !!!!

◄ ​چالشی به نام «سرعت» در حمل‌ونقل ریلی

:
با سلام .راه اهن سریع السیر معنی و مفهوم فاصله ها و محرومیت را بر میدارد و توسعه رابهمراه دارد بعنوان مثال میگویم مثلا استاد یا پزشک که صبح ها از تهران شش صبح با قطار سریع السیر به اصفهان میرود ساعت 7:30 صبح به اصفهان میرسد ساعت پنج بعد از ظهر هم به تهران برمیگردد و 6:30 بعدازظهر در تهران است یعنی در اینجا دیگر فاصله زمان ازبین میرود و مشاغل توسعه میابند . همین مسئله محرومیت زدایی میکند و لازم نیست شخص حتما مقیم اصفهان باشد شاید برای یک جراح که روزانه دستمزد بالایی دارد سفر روزانه و برگشت با قطار سریع السیر مناسب باشد . و یا مدیر یک کارخانه ،یا دانشجو . یعنی توسعه یکپارچه مناطق دارای قطار سریع السیر . نکته ی دیگر تحول گردشگری هست شما فکر کنید با قطار 350 فاصله قم تا تهران به 20 دقیقه برسد خودهمین زایرین حرم را چند برابر میکند و مطمئنا ترافیک سنگین آزادراه تهران قم خلیج فارس کم میشود . بطور مثال شخص با خودش میگوید چرا ترافیک سنگین و خستگی ازادراه تحمل میکنم با قطار بدون زحمت استراحت میکنم مناظرراهم میبینم لذت هم میبرم به مقصد هم میرسم. حتی در کشورهای خارجی مشاهده میشود شخص ماشین خود را با قطار سریع السیر میبرد و در مقصد از ان استفاده میکند . درمورد قطار سریع السیر برای قیمت گذاری میتواند مثل هواپیما صندلی بیزینسی داشته باشد.کوپه را و بهترین کیفیت قسمت قطار قیمت گذاری ازاد گذاشت .وقسمت اتوبوسی و صندلی ها با کمی کیفیت کمتر اما معقول را ارزان و دولت یارانه بگذارد تا اقشار ضعیف و عموم مردم استفاده کنند اینگونه هم درامد زایی ایجاد میشود هم به عموم مردم استفاده میکنند .در مورد سرعت قطار هم میتوان قیمت متفاوت گذاشت مثلا قطار با سرعت 250 قیمت کمتر و قطار با سرعت 320 بیشرین قیمت داشته باشد. باید بگونه ای برنامه ریزی کرد که اقشار ضعیف هم استفاده کنند و اقشار ثروتمند و و مدیران و شغل های پر درامد که خواهان خدمات و سرعت های بالاترند قیمت تمام شده بپردازند . مطمئنا خط فرودگاه تهران اصفهان تعطیل میشود چون بازرسی و تاخیر هواپیما هم نیست و ایمنی بالاتری دارد

 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English