◄ هوشنمندسازی جادهها؛ راهی برای کاهش هزینه و تصادفات
تیننیوز| رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در دومین همایش بینالمللی سیستمهای حملونقل هوشمند گفت: استفاده از سیستمهای هوشمند حملونقل در ایران سابقه بیش از 10 ساله دارد و سرمایهگذاریهای زیادی توسط شهرداریها به خصوص شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، داود کشاورزیان در این مراسم گفت: تاکنون 1920 دستگاه تردد شمار، 680 دوربین ثبت تخلف، 880 دوربین ثبت سرعت، 30 دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و 50 سامانه بلوتوث زمان سفر در جادههای کشور نصب شده است، در این سالها تلاش کردهایم این اطلاعات از طریق سامانه 141 به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد، در کنار نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، فراخوانی برای نصب تعداد 65 دستگاه توزین در حال حرکت دادهایم تا بتوانیم تردد بارهای محوری در سطح جادههای کشور را در راستای حفظ و نگهداری راهها کنترل کنیم...
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود آورده است: قراربود در آزادراه تهران تا تبریز چند صد دوربین هوشمند برای ثبت تخلفات و حتی سبقت غیرمجاز! طبق وعده نصب شود که اگر واقعا اجرا میشد عامل کاهش تصادفات بود و تصادفات تا 60 درصد کاهش مییافت. تجربه ثابت کرده در محورهایی که کنترل هوشمند شدهاند تصادف بسیار کم شده است.
در ادامه پیام این کاربر آمده است: پیشنهاد دارم چند نقطه در اولویت باشند:
1_ آزادراه تهران-کرج-قزوین
2 _ جاده هراز-چالوس
3_ جاده مشهد-تهران بهخصوص پنجاه کیلومتری شهرها
4_ جاده تهران-قم
5_ قزوین-رشت
6_ شیراز-اصفهان خصوصا 60 کیلومتر شیراز تصادفات زیاد میشود
7_ اصفهان مخصوصا کنترل سرعت، چون هموار است و دلیل اکثر تصادفات واژگونی در سرعت غیر مجاز است
8 _ زنجان-تبریز
وی عنوان کرده است: این مسیرها را به اولویت ترافیک جادهای آوردم و معتقدم اگر این محورها کنترل هوشمند شود مطمئنا رعایت قانون بیشتر و تصادفات کمتر میشود.
در ادامه پیام این کاربر آمده است: البته نقاط دیگری هم در کشور هستند. به نظرم هوشمندسازی حتی هزینه راهنمایی رانندگی را کاهش میدهد چرا که نیروی انسانی با خطا و محدودیت هست و معمولا هم شبها کنترل ندارند مثل اتوبوس سربازان کرمان. درحالیکه دوربین 24 ساعته است و اینگونه نیروی انتظامی هم از کمبود نیرو نجات مییابد و میتواند افراد زحمتکش افسران راهور را در سایر حوزه ها بهکار گیرد.
این کاربر در ادامه تاکید کرده است: بهطور کلی ما در آینده برای کاهش هزینه و تصادفات هم شده باید به سمت هوشمند سازی برویم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.