| کد خبر: 221537 |

◄ انتقاد رانندگان از تخفیف‌های عجیب شرکت‌های مسافربری

شرکت‌های حمل و نقل مسافری در بخش اتوبوس، اغلب قیمت بلیت تصویب شده از سوی اتحادیه خود را اعمال نمی‌کنند و در 90 درصد مواقع بین 20 تا40 درصد به مسافر تخفیف می‌دهند که این اقدام فقط به دلیل درآمد آنها از حمل بار با اتوبوس‌هاست.

تین نیوز

اگرچه پس از مدت‌ها تلاش برای افزایش کرایه حمل و نقل مسافری جاده‌ای روز گذشته نامه افزایش 26 درصدی کرایه‌ها ابلاغ شد اما فعالان بخش سواری کرایه و همچنین برخی رانندگان اتوبوس‌ها با انتقاد از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری بخش اتوبوس که نسبت به تخفیف‌های بیش از اندازه به متقاضیان بلیت اقدام کرده و با حمل بار برای خود درآمد زایی می‌کنند، خواستار برخورد مسئولان با این موضوع شدند.

به گزارش تین نیوز، در این زمینه برخی فعالان بخش سواری کرایه معتقدند ارایه تخفیف‌های عجیب توسط شرکت‌های حمل و نقلی به خصوص در فروش اینترنتی بلیت، موجب کاهش اقبال متقاضیان به ناوگان سواری کرایه می‌شود.

به گفته آنان، شرکت‌های حمل و نقل مسافری در بخش اتوبوس، اغلب  قیمت بلیت تصویب شده از سوی اتحادیه خود را اعمال نمی‌کنند و در 90 درصد مواقع بین 20 تا40 درصد به مسافر تخفیف می‌دهند که این اقدام فقط به دلیل درآمد آنها از حمل بار با اتوبوس‌هاست.

برخی رانندگان می‌گویند در جعبه‌های اتوبوس در شهرهای شمالی و تهران به مشهد و برعکس و برخی دیگر شهرها گاهی به اندازه یک نیسان بار بارگیری می‌شود در حالی به گفته یک مالک اتوبوس، بیشترین سود حمل بار تجاری با اتوبوس به اتوماسیون‌های حمل بار  می‌رسد و در این میان تنها کسانی که بیشترین ضرر را می‌کنند رانندگان و مالکان اتوبوس‌ها هستند.

معضل حمل بار تجاری با اتوبوس‌های مسافربری + عکس

به گفته رانندگان، ظهرها و اوایل شب‌ها با حضوری کوتاه مدت در ترمینال شرق مشاهده می‌شود شرکت‌های مسافربری به چه میزان در اتوبوس‌ها بارگیری می‌کنند و در شهرهای جنوبی و جنوب شرق هم که بحث قاچاق مطرح است و اگر غیر از این باشد در اتوبوسی که بین یک تا 4 میلیارد قیمت دارد با حقوق راننده، هزینه تعمیرات و بیمه بدنه و شخص ثالث،  هرگز نمی‌توان زیر قیمت مسافر سوار کرد.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان معتقدند: لازم است با نظارت دستگاه‌های مرتبط، شرکت‌های مسافربری در بخش اتوبوس نیز ملزم خواهند شد همچون ناوگان سواری کرایه، قطار، هواپیما و...نرخ بلیت را به قیمت نرخنامه بفروشند.
به گزارش تین نیوز، در این زمینه علیرضا انصاری از انجمن صنفی سواری کرایه دزفول  معتقد است: اگر شرکت‌های مسافربری اتوبوسی ملزم به رعایت کردن نرخ نامه شوند مشکل فرار مسافر از سواری‌های کرایه کمتر خواهد بود.

وی افزود: در بحث بیمه، شرکت‌های بیمه هیچ توجهی به درخواست‌های فعالان بخش سواری کرایه نداشته و اعلام زیان از طرف سواری کرایه‌ها می‌کنند در صورتی‌که اگر تفحصی از درآمدشان در بخش سواری کرایه از محل صورت وضعیت‌های صادره از طرف شرکت‌های حمل و نقلی، صورت گیرد به احتمال زیاد کفه ترازو به سمت ما سنگین‌تر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته 11 آبان افزایش 26 درصدی نرخ حمل مسافر ناوگان مسافری در بخش‌های اتوبوس و سواری کرایه به شرکت‌های مسافربری ابلاغ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.