| کد خبر: 210649 |

◄ آیا ویروس کرونا ساخته دست چینی‌ها بود؟ پاسخ تاسوکو هونجو، برنده نوبل پزشکی 2018

به تازگی در کانال های تلگرامی صحبت های منتسب به پروفسور تاسوکو هونجو، برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 2018 دست به دست می چرخد که در آن به نقل از وی، عنوان شده ویروس کرونا کار آزمایشگاه های چینی در ووهان است.

تین نیوز

به تازگی در کانال های تلگرامی صحبت های منتسب به پروفسور تاسوکو هونجو، برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 2018 دست به دست می چرخد که در آن به نقل از وی، عنوان شده ویروس کرونا کار آزمایشگاه های چینی در ووهان است. 

تاسوکو هونجو

پروفسور تاسوکو هونجو در سال ۲۰۱۸ به همراه جیمز پی. الیسن، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.

به گزارش تین نیوز، در یکی از این شایعات تلگرامی آمده است: پروفسور تاسوکو هونجو ، استاد پزشکی برنده جایزه نوبل ژاپن ، با بیان اینکه کرونا  ویروس طبیعی نیست، تردید‌هایی ایجاد کرد. او می گوید: ویروس اگر طبیعی باشد، اینگونه جهان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. از آنجا که طبق طبیعت، درجه حرارت در کشورهای مختلف متفاوت است. در کشوری مانند سوئیس گسترش می یابد ، به همین ترتیب در مناطق بیابانی نیز گسترش می یابد.در حالی که اگر طبیعی بود ، در مکان های سرد پخش می شد، اما در مکان‌های گرم می‌میرد. 

 من در طی 40 سال تحقیق که در مورد حیوانات و ویروس ها انجام داده‌ام، دریافته‌ام این موضوع طبیعی نیست و ویروس کاملاً مصنوعی و غیرطبیعی  است. من 4 سال در آزمایشگاه ووهان در چین کار کردم. من با کلیه کارکنان آن آزمایشگاه کاملاً آشنا هستم.  بعد از شیوع Coronavirus ، سعی کرده‌ام زنگ بزنم. اما تمام تلفنها بی‌پاسخ بود. تلفن آن.ها از 3 ماه گذشته خاموش بود. اکنون متوجه شده‌ام که تمام این تکنسین‌های آزمایشگاه یا کشته شده.اند و یا از دسترس دور  نگه داشته شده‌اند.  بر اساس تمام دانش و تحقیقات من تا به امروز، می‌توانم با اطمینان 100٪ این حرف را بزنم - این که کرونا ویروس طبیعی نیست.  از خفاش‌ها شیوع پیدا نکرده ‌و چین آن را تولید کرده است. اگر آنچه امروز می‌گویم اکنون یا حتی پس از مرگ من نادرست ثابت شد، دولت می‌تواند جایزه نوبل من را پس بگیرد.  چین دروغ می‌گوید و این حقیقت روزی برای جهانیان آشکار خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، مطلب ارسال شده توسط کانال های تلگرامی فارسی زبان به نقل از پروفسور تاسوکو هونجو جعلی و ساختگی است. 

آنگونه که روزنامه «آساهی» گزارش داده، این پزشک 78 ساله ژاپنی با رد شایعه ها درباره اظهارات وی پیرامون ویروس کرونا گفته است: «من بسیار از این شنیدن این شایعات ناراحت هستم. عمده این شایعات نیز در رسانه های مختلف به چندین زبان از جمله هندی و انگلیسی منتشر شده است.»

آساهی نوشته است: هونجو پیشنهاد آزمایش پلیمرهای دارویی و تاثیر آن بر بیماری کرونا را ارائه کرد؛ اما هرگز درباره مبدا این بیماری جدید صحبتی نداشته است. 

به نوشته «اساهی»، در شایعات مطرح شده گفته شده که آقای «هونجو» 4 سال در آزمایشگاه های ووهان فعالیت داشته و معتقد است که کرونا ویروس در این آزمایشگاه ها ساخته شده است. اما این استاد دانشگاه این موضوع را تکذیب کرده است. هونجو در بیانیه خود ابراز تاسف کرد که شایعات توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.  

هونجو گفت: «ما نمی توانیم لحظه ای تلاش خود را برای نجات جان همنوعان خود به تأخیر اندازیم؛پخش ادعاهای غیرقابل اثبات درباره منشاء این بیماری به شدت خطرناک است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.