| کد خبر: 221297 |

اعلام آمادگی آستان قدس برای اجرای پروژه ۵۴۰ کیلومتری راه آهن

استاندار خراسان شمالی گفت: هنوز از سوی آستان قدس چیزی در ارتباط با پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان اعلام نشده است.

تین نیوز

استاندار خراسان شمالی گفت: هنوز از سوی آستان قدس چیزی در ارتباط با پروژه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان اعلام نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی شجاعی با اشاره به اینکه در سال گذشته جلساتی با آستان قدس در ارتباط با تعیین تکلیف اجرای این پروژه متوقف شده برگزار شد، اظهارکرد: دستورات لازم از سوی آستان قدس به زیرمجموعه های آنجا به منظور پیگیری این موضوع داده شد و هم اکنون منتظر اعلام نتیجه نهایی هستیم.

وی افزود: هنوز نتیجه به صورت مکتوب به استان اعلام نشده که آستان قدس درصدد است که چگونه با این پروژه رفتار کند.

شجاعی ادامه داد: پروژه متوقف شده سیمان سمنگان یا باید ادامه یابد و تکمیل شود، یا تغییر کاربری داده شود و یا اینکه به بخش خصوصی واگذار شود.

وی توضیح داد: این گلایه مبنی بر اینکه روند اجرای این پروژه طولانی شده است را نیز مطرح کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با آستان قدس برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری در این استان جلساتی داشته ایم، تصریح کرد: از سوی استان قول مساعد برای ایجاد شرایط به منظور اجرای پروژه های اقتصادی داده شده و دستورات لازم نیز از سوی آستان قدس ارائه شده است.

وی افزود: هم اکنون آستان قدس در بحث ریل و راه آهن طرح بزرگ ۵۴۰ کیلومتری اعلام آمادگی کرده و در تهران در مجلس برای همین موضوع حضور یافت.

استاندار خراسان شمالی در ارتباط با این پروژه توضیح داد: پروژه راه آهن ۵۴۰ کیلومتری از چناران در خراسان رضوی شروع می شود که از قوچان، فاروج، شیروان و بجنورد می گذرد و به گرگان می رسد.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از مشکلات اجرای این پروژه بود، گفت: هم اکنون آستان قدس به عنوان پیمانکار وارد این قضیه شده و این به معنای آن است که پیمانکار ایرانی مشخص شده و سایر مباحث همچون تامین مالی که فاینانس باشد و یا چیز دیگری در حال پیگیری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.