◄ قطار سریع و تاکسی پرنده؛ حمل و نقل لوکس، بدون بازگشت اقتصادی
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است راهآهن سریعالسیر در شرایط کنونی بازگشت اقتصادی لازم را ندارد و نمیتواند هیچ نقشی در لجستیک و زنجیره تامین به عهده بگیرد.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است راهآهن سریعالسیر در شرایط کنونی بازگشت اقتصادی لازم را ندارد و نمیتواند هیچ نقشی در لجستیک و زنجیره تامین به عهده بگیرد.
به گزارش تین نیوز، خسرو سرایی افزود: این نوع حمل در شرایط کنونی کشور یک کالای لوکس محسوب می شود مانند تاکسی پرنده که اخیرا طبق شنیدهها بهطور آزمایشی شروع بهکار کرده است.
وی با تاکید بر اینکه لازم است تخصیص صحیح منابع برای پروژههای در دست اقدام و یا اولویت بندی پروژههایی که هنوز شروع نشدهاند، مورد توجه جدی قرار گیرد، عنوان کرد: پرسشی که در اکثر کشورها برای بهرهبرداری از راه آهن وجود دارد این است که اولاً اولویت به بار داده میشود یا به مسافر؛ دوم کدام مسیرها باید در اولویت قرار گیرد؟
بیشتر بخوانید:
سرایی خاطرنشان کرد: آنچه در کشور ما چند سالی است به غلط جا افتاده، سرمایهگذاری بسیار بالا (در شرایط کنونی هر واحد سرمایه گذاری بسیار ارزش بالاتری نسبت به قبل یعنی زمان تصویب طرح ها و تخصیص اعتبار دارد) برای احداث قطارهای سریع السیر است و دومین اشتباه بردن این سرمایه در مسیر تهران مشهد یا تهران اصفهان است.
وی با طرح این پرسش که معیارهای تصمیم گیری کدام است؟ عنوان کرد: در صورت بهرهگیری از معیارهای صحیح تصمیمگیری، بهجای راهاندازی قطار سریعالسیر در مسیرهای تهران مشهد و یا تهران اصفهان میتوانستیم امیدوار باشیم این اعتبارات به احداث خط آهن(دو خطه) برای اتصال بنادر اصلی کشور به پسکرانه اختصاص یابد.
این کارشناس تاکید کرد: اگرچه لازم است هر پروژهای جداگانه مد نظر قرار گیرد اما قبل از رسیدن به سطح تعریف پروژه چند سوال مشخصی که در بالا ذکر شد باید از سوی سیاست گذاران پاسخ داده شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.