| کد خبر: 221029 |

مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل‌ونقل مسافر نیستند

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌روز سازی و توسعه خدمات دانش‌بنیان و داده محور بر اساس بانک اطلاعاتی بهترین راهکار برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به‌روز سازی و توسعه خدمات دانش‌بنیان و داده محور بر اساس بانک اطلاعاتی بهترین راهکار برای تقویت حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داریوش باقر جوان در نوزدهمین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر که امروز یکم آبان ماه با حضور روسای تشکل‌های صنفی کشوری بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اخیراً تعدادی از استارت آپ‌ها در این بخش ورود کرده‌اند که می‌توان از ظرفیت آنها در راستای ارتقای کیفیت و توسعه حمل‌ونقل عمومی بهره برد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا فرصتی برای ارائه خدمات برخط به مشتریان حمل‌ونقل عمومی فراهم کرده است، تصریح کرد: برنامه دولت استفاده حداکثری از ظرفیت و توسعه بخش حمل‌ونقل عمومی است که از مزایای آن می‌توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب راه، افزایش ایمنی، کاهش ترافیک و ... اشاره کرد.

باقر جوان راه‌اندازی پایانه‌های نیمه‌متمرکز، غیرمتمرکز و پارک‌سوارها را از دیگر راهکارهای رونق حمل‌ونقل عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل‌ونقل مسافر نیستند و به‌هیچ‌وجه به دنبال حذف این افراد و توقف چرخه درآمد آنها نیستیم بلکه باید فرصتی فراهم کنیم تا این افراد به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بپیوندند، ضمن اینکه طرح رتبه‌بندی رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی و اختصاص حقوق بر مبنای رتبه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان اتوبوس لرستان، خواستار پیگیری مطالبات فعالان بخش حمل‌ونقل و ارتقای کیفیت خدمات این بخش شد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این اداره کل در تعامل با اصناف و شرکت‌های حمل‌ونقل، اظهار کرد: طی بازدیدهای روزانه و دوره‌ای از دفاتر شرکت‌ها و پایانه‌های استان، مشکلات مربوطه احصا و در خصوص آنها هم‌اندیشی شده که از جمله می‌توان به ساماندهی دسترسی، مبلمان و فضای داخلی پایانه‌ها، برخورد با دلالان و پیگیری دیگر مطالبات صنوف حمل‌ونقل اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن مصوبات این جلسه، بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

گفتنی است، در این جلسه روسای تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل مسافر شهرستان‌های استان لرستان به بیان مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادهای مربوطه پرداختند.

 همچنین مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان همچنین از پایانه مسافربری برون‌استانی خرم‌آباد و همچنین روند توزیع لاستیک در استان بازدید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    یکی به این مدیر کل بفرماید اینکه در جامعه بیکاری هست و بعضا عده ای مسافر کش شخصی از این راه کسب درامد دارند ؛درست
    اینکه اراده ای برای حذف انها ندارید ؛درست
    لااقل با بخشنامه های خودتون دست و پای ناوگان عمومی رو هم نبندید و کم به راننده های عمومی فشار بیارید
    نمونه اینکه بنده تاکسی ازاد خریدم .کل استهلاک و... ازاد میخرم. به دلار لوازم میخرم و به ریال کرایه میگیرم با اینحال اختیار ندارم خانواده ام را یک سفر یک روزه ببرم و باید حتما صورت وضعیت بخرم از شخصی ها هم کارت سلامت و معاینه سه ماهه و دفترچه کار و کارت هوشمند و... میخواهید؟ مجوز برای ما اخذ مدارک و ...برای ما اما جولان دادن و بردن مسافر برای شخصیها
    ایا من جرات دارم برای سرویس خالی برگشت یک مسافر بین راهی سوار کنم؟ چرا بنده که شغلم این است نمیتوانم وباید کل مسیر خالی برگردم ؟دو نمونه از غل و زنجیر به پای رانندگان مظلوم عمومی

  • غلام عباس 1 0

    اگر واقعا شخصی رقیب خودرو عمومی نیست چرا بیمه شخص ثالث ما حدود ۴۰۰ هزارتومان گرونتر از بیمه خودرو شخصی می باشد اگر واقعا رقیب ما نیست لطف کنند اجازه تبدیل پلاک خودرو عمومی به شخصی را صادر کنند اگر واقعا رقیب نیست چرا در قانون حمل ونقل مسافر با خودرو شخصی جریمه ( کد جریمه )دارد ودیگر آمارهای دیگر اگر واقعا حرف اینها این باشد خدا به ما رحم کند