| کد خبر: 173697 |

پر و پیمان برای هفته آخر شهریورماه

در این شماره دو میزگرد منتشر شده است، میزگرد اول درباره فعالیت اسنپ و میزگرد دوم با حضور فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت ایران برگزار شده است.

تین نیوز

«وجود بیش از ۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور و عدم عرضه آن به بازار، گرانی‌های بازار مسکن را دامن زده است. اما از نگاه منتقدان تمامی اینها دلیل نمی‌شود که وزارت راه‌وشهرسازی برنامه‌های راهبردی برای این بخش نداشته باشد. البته آقای آخوندی در گزارش عملکردی که داشته اشاره کرده با وجود تمام محدودیت‌ها بیش از ۵۵ درصد تحویل مسکن مهر به متقاضیان در این دولت انجام شده است.»

این بخشی از صحبت‌های صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» است. او در گفتگویی با تیتر «تکرار نسخه مهر» از نگاه منتقدان و مطالبات در حوزه مسکن صحبت کرده است. این گفتگو را می‌توانید در صفحه مسکن و شهرسازی شماره 178 «حمل‌ونقل» بخوانید.

در این شماره دو میزگرد منتشر شده است، میزگرد اول درباره فعالیت اسنپ است که در آن نظرات سرهنگ الله‌داد مرادی از پلیس فتا، سروان مسلم موسوی از پلیس راهور، سرهنگ رامین نجفی، رئیس کسب‌وکارهای اینترنتی پلیس فتا و علی محمدی از اتحادیه آژانس‌ها پرسیده شده است.

میزگرد دوم نیز با حضور فعالان حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت ایران برگزار شده است. در این میزگرد  سعید صیادی مدیرعامل شرکت شاهو ترابر پارس، بهرام دلاوری مدیرعامل شرکت دالاهو ترابر شایان، جواد ترکمن مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل خاورمیانه، رضا قاسمی مدیرعامل شرکت نورهان و عیسی خاوندکار مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بهارستان حضور داشتند و هر یک به بیان برخی از مشکلات حوزه خود پرداختند.

مسعود طبیبی، رئیس سابق اتحادیه تاکسیرانی نیز در سرمقاله این هفته‌نامه نوشته است که مهم‌ترین مسئله و چالش درباره مجموعه‌های اصلی تاکسی اینترنتی فعلی، مسئولیت‌ناپذیری این سیستم‌هاست. اگر مراجعه‌ای به سایت این شرکت‌ها (اسنپ و تپسی) داشته باشید، می‌بینید که به صراحت اعلام می‌کنند تنها یک خدمات‌دهنده نرم‌افزاری هستند و هیچ‌گونه مسئولیتی در باب کیفیت خودرو، نحوه حمل‌ونقل و سایر مسائل مبتلابه آن ندارند و این مسئله در تناقض آشکار با بند ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی است که تأکید می‌کند همه افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی که در شهرها در زمینه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند، باید از شهرداری مجوز بگیرند. او در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است که  متأسفانه در کشور ما این‌قدر ضعف قانونی داریم که از کنار بی‌قانونی عبور می‌کنیم، چون تلقی این است که اگر در جایی مثل این مورد بی‌قانونی احساس می‌شود، دو جای دیگر مثل بحث اشتغال یا اطلاعاتی که به دست می‌آید انتفاعی وجود دارد. این در حالی است که اصلاً فعالیت افراد در این شرکت‌ها حل مشکل اشتغال نیست. یا حتی بیان می‌شود که مثلاً اسنپ به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، این در حالی است ما با سیستم تک‌سرنشینی آلودگی را بیشتر می‌کنیم چون این شیوه حمل‌ونقل، عمومی نبوده و شبه‌شخصی است.

هفته‌نامه «حمل‌ونقل» در 16 صفحه و با قیمت 4هزار تومان هر هفته منتشر می‌شود. مطالب این هفته‌نامه را می‌توانید در سایت http://transportationweekly.ir بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.