بازدید سایت : ۳۸۱۲۳
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده ای در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از عامل انسانی به عنوان بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده ای در استان یاد کرد.

عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده ای در آذربایجان غربی
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از عامل انسانی به عنوان بزرگترین عامل وقوع سوانح جاده ای در استان یاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این مصاحبه رادیویی با اشاره به اجرای نزدیک به  ۱۵۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی و ۴۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی در ۸ ماهه گذشته از سال جاری گفت: در این مدت همچنین ۳۰۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به وجود و نگهداری ۱۶۲ کیلومتر روشنایی در سطح جاده های استان افزود: از ۳۵ نقطه پرحادثه در استان ۱۳ نقطه با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان حذف شده و ۹ نقطه نیز در حال انجام مراحل حذف و آشکار سازی است.

آرامون با اعلام اینکه نگهداری و ایمن سازی راه‌های محدوده شهرها جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیست، اظهار کرد: با این حال این اداره کل نسبت به خط کشی محور ارومیه - گلمانخانه در محدوده دو شهر گلمان و ارومیه جهت کاهش سوانحات جاده ای اقدام کرده است.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مسئولیتی در قبال روشنایی محورهای استان غیر از روشنایی نقطه ای در مناطق مستعد حادثه و روشنایی مناطق و گردنه های صعب العبور ندارد و بر این اساس روشنایی محور ارومیه - گلمانخانه و محور شهید کلانتری جزو وظایف این اداره کل نیست.

 آرامون گفت: متاسفانه عامل انسانی بزرگترین عامل وقوع سوانحات جاده ای در استان است و بیشتر تصادفات بر اثر تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله قانونی از خودرو مقابل رخ می‌دهد.

 این مقام مسئول اظهار کرد: وجود سرعت کاه‌های متعدد و غیر استاندارد بودن آنها که اکثرشان قبلا اجرا شده و محل این سرعت کاه‌ها توسط شورای ترافیک شهرستان ها تعیین و اجرا شده است به زودی توسط کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان ساماندهی خواهد شد. آرامون در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان گفت: اقدامات زود بازده جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با ارائه تسهیلات برای صاحبان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.