پاسخگویی یکی از راه های تقویت سیستم های نظارتی است، به ویژه امروزه که بر بستر گوشی های تلفن همراه هوشمند و اینترنت قابلیت های زیادی وجود دارند که می توانند در تسهیل و ریز شدن حداکثری این تاروپودهای نظارتی Cross Control به کمک ما آیند.
برای دستیابی به اهداف نظارتی ما به یک تیم با تجربه و تحصیل کرده از بازرسان نیاز داریم که مجموعه مهارت های هوانوردی مورد نیاز را دارا هستند و دائما تحت یک بررسی سوابق بسیار دقیق هستند که شامل شخصیت اخلاقی و روانی، وضعیت مالی، سوابق کیفری، مدارک تحصیلی، سابقه کاری، سوابق نظامی و اشتهار می شوند.
مسئله مسئولیت اخلاقی در اندیشه اخلاقی از اهمیت اساسی برخوردار است، به ویژه در مورد اینکه وظایف اخلاقی شامل چه مواردی می شوند، چه زمانی باید اجرا شوند و نسبت به چه کسانی باید چگونه و چرا اجرا شوند تا منجر به خطاهای اخلاقی نگردند.
از آنجایی که تعداد هواپیماهایی که در حال پرواز و تعمیر هستند بیشتر از تعداد بازرسان Inspector سازمان هواپیمایی کشوری است، سازمان فقط به پیروی از برنامه وسند تعمیر و نگهداری MPD خود شرکت هواپیمایی متکی است بدون آنکه قابلیت اطمینان RP را هم الزام کرده باشد.