◄ بازی باخت باخت ایران و روسیه در راه آهن رشت آستارا
در صورت ادامه مذاکرات برای ساخت راه آن رشت - آستارا ، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد
مدیر مهندسی پروژه های عمرانی، معدنی و پدافند غیرعامل معتقد است در صورت ادامه مذاکرات برای ساخت راه آن رشت - آستارا ، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد و فعل باخت - باخت صرف می شود.
به گزارش تین نیوز، محمد رضا حدادی به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایلم برای این پیش بینی، خلف وعده روسیه در سرمایه گذاری در راه آهن رشت آستارا (علی رغم تبلیغات گسترده برخی مسئولان در این خصوص) و همچنین با توجه به ارائه اطلاعات خلاف واقع به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در خصوص زمان و هزینه ساخت این پروژه و عدم سرمایه گذاری روسیه است.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ تصاویری از پژو 405 های شوتی که شما را متعجب می کند + تصاویر
وی افزود: از دیگر دلایل، وعده های پوشالی درآمدهای این پروژه و گران تر بودن مسیر رشت آستارا از مسیرهای در اختیار روسیه و همچنین ابر تهدیدات زیست محیطی و کشاورزی و وقوع جنگ اجتماعی تملک این پروژه و شروط کاملا یک طرفه روسیه، جهت دادن قرض به ایران برای واردات کالا و خدمات روسی به ایران برای این پروژه که نیازی به کالا و خدمات خارجی ندارد (برخلاف قانون رفع موانع تولید) است که این قرض، ایران را ۸۰ سال بدهکار می کند.
بیشتر بخوانید:
او عنوان کرد: همچنین عدم پذیرش کشیدن خط عریض روسی به داخل خاک ایران از سوی شرکت راه آهن، دولت و مجلس و مردم ایران (شرکت ساخت به تنهایی صلاحیت این پذیرش را ندارد) موجب می شود در صورت ادامه مذاکرات، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد و فعل باخت - باخت صرف می شود و روابط دو کشور از منظر دیپلماسی نیز دچار چالش می شود و غیرقابل جبران.
محمدرضا حدادی خاطرنشان کرد: ضروری است روسیه از کریدورهای فعال موجود ریلی شمالی جنوبی موجود در ایران استفاده کند و دیگر نیازی به هدر دادن پول نفت مردم در این پروژه نیست و با نساختن این پروژه دیگر نیازی نیست ایران و روسیه به آذربایجان برای عبور بار التماس کنند و باج دهند.
او گفت: این پیشنهاد موکد موجب می شود شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی این پروژه پیمانکاری را از دست بدهد ولی در عوض باعث می شود رقم قراردادهای کلنگ زنی شده رها شده این شرکت در بخش ریلی بی جهت افزایش نیابد و کلنگ جدیدی روی کمر مردم نخورد چرا که واقعا جای کلنگ های قبلی این شرکت، همچنان روی کمر و سفره مردم بیش از اندازه فشار آورده است و دیگر جای سالمی برای زدن کلنگ جدید وجود ندارد.
مدیر مهندسی پروژه های عمرانی، معدنی و پدافند غیرعامل عنوان کرد: قطعا مسئولان در این دولت انقلابی با آگاهی از حقایق زیرپوستی این پروژه و اشراف به کلیه مباحث، به خاطر حفظ منافع ملی از طرح های جایگزین استفاده می کنند.
او افزود: همچنین اگر وزارت راه و شهرسازی نفت اضافی دارد (تهاتر نفت) ، باید بداند که کشور به شدت تشنه ناوگان حمل و نقل عمومی دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای است و به جای خاکبازی و خاکریزی و تونل بازی، به نیاز مردم که تامین ناوگان است باید توجه شود.
حدادی ادامه داد: ایران از منظر زیرساخت ریلی قوی است و با دو خطه کردن برخی مسیرها و تامین ناوگان و ارتقاء مباحث نرم افزاری و مدیریتی، نیاز کشور در بخش ریل پاسخ داده می شود و نیازی به کلنگ زنی های جدید از سوی شرکت ساخت نیست.
وی گفت: موضوع دو خطه کردن خطوط و تامین ناوگان در ماموریت شرکت راه آهن است ولی متاسفانه شرکت ساخت با کلنگ زنی های بی رویه و غیرکارشناسی عملیات خاکی بتنی ریلی ( غالبا بر اساس فشار برخی نمایندگان مجلس و برخی استانداران و برخی پیمانکاران)، باعث شده دیگر منابعی برای تامین نیاز مردم توسط شرکت راه آهن، سازمان بنادر و دریانوردی باقی نماند.
او افزود: لذا ضروری است با مهندسی ارزش، پروژه های کلنگ زنی شده ریلی شرکت ساخت (نمودار زیر)، توسط شرکت راه آهن که بهره بردار است و به نیازهای حال و آتی مردم اشراف دارد و توسط تیم مشاوره ای غیرذینفع در پروژه ها، غربالگری شود و پروژه های خیانتی متوقف و فقط پروژه های خدمتی ادامه یابند تا ان شاء الله در این دولت انقلابی حرکت جدیدی به نفع مردم رقم بخورد.
حدادی تاکید کرد: بدون غربالگری، ادامه کلنگ زنی پروژه هایی که در دولت های قبل با فرضیات تخیلی تعریف شده است و یا اتمام پروژه های غیرکارشناسی که در دولت های قبل کلنگ زنی شده است منافعی برای مردم ندارد و صرفا فعل پیمانکاری و هدر دادن منابع کشور اتفاق خواهد افتاد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.