بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

برنامه ریزی عراق برای جابه جایی 13 میلیون مسافر در «جاده توسعه»

وزارت حمل و نقل عراق از برنامه ریزی برای جابه جایی 13 میلیون مسافر از طریق طرح جاده توسعه خبرداد که در صورت موفقیت می تواند درآمدی معادل درآمدهای نفتی این کشور داشته باشد.

تین نیوز

وزارت حمل و نقل عراق از برنامه ریزی برای جابه جایی 13 میلیون مسافر از طریق طرح جاده توسعه خبرداد که در صورت موفقیت می تواند درآمدی معادل درآمدهای نفتی این کشور داشته باشد.

 شرکت راه آهن عمومی عراق وابسته به وزارت حمل و نقل اعلام کرد برای جابه جایی سالانه 13 میلیون مسافر از طریق «جاده توسعه» برنامه ریزی می کنیم .

به گزارش تین نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، یونس خالد العکبی با اعلام این خبر افزود: قرار است خطوط راه آهن در مراحل بعدی به تمام استان های عراق کشیده شود و در صورت تحقق این امر، انتظار می رود در آمدهای حاصله از طریق جاده توسعه معادل با درآمدهای نفتی باشد.

وی ادامه داد: وزارت حمل و نقل پس از بررسی 3 پیشنهاد از سوی شرکت طراح این پروژه، مسیر جاده توسعه را بر اساس داده های دقیق انتخاب کرد.

مدیر کل شرکت راه آهن عراق عنوان کرد: مسیر این طرح به طول 1200 کیلومتر از بندر فاو شروع می شود و بر اساس نقشه عراق از جنوب به شمال بالا می رود و از 10 استان می گذرد و به استان دهوک و سپس به مرز عراق و ترکیه خواهد رسید، ضمن آنکه مسائل فنی و تعارضات و اختلافات را در مسیری به طول 1170 کیلومتر به پایان رسانده ایم و مابقی آن یعنی فقط حدود 30 کیلومتر از شمال ربیعه تا فیش خابور در بالاترین نقطه شمال دهوک باقی مانده است.

الکعبی تاکید کرد: در وزارت حمل و نقل در نظر داریم سالانه 13 میلیون مسافر را از طریق جاده توسعه جابه جا کنیم و این تعداد در بین قطارهای سریع السیر توزیع می شود که 4 ساعت در روز را به جابه جایی مسافران، 12 ساعت را برای حمل کالا و کانتینر و 6 ساعت را برای تعمیر و نگهداری روزانه اختصاص خواهیم داد زیرا خط تندرو و نگهداری آن اجباری است و ممکن است زمان بندی ها بسته به شتاب و ضرورت، ساعات حمل کالا یا خطوط مسافری افزایش یابد.

وی ادامه داد: مسیر ریلی در جاده توسعه فعلی نهایی نیست و در نظر داریم شبکه های ریلی متصل به این طرح را به تمامی استان ها از جمله اقلیم کردستان گسترش دهیم و این بدان معناست که این جاده تنها به خارج از کشور اختصاص نخواهد یافت و به حمل و نقل داخلی نیز کمک خواهد کرد.

مدیر کل شرکت راه آهن عراق خاطرنشان کرد: دولت در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه های بزرگ در مسیر جاده توسعه شامل 11 شهر صنعتی و همچنین سرمایه گذاری های دیگر است و این به معنای آن خواهد بود که حمل و نقل جاده ای سالانه میلیون ها تن خواهد بود و درآمدهای مالی هنگفتی را به همراه خواهد داشت که ممکن است معادل درآمد نفتی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.