بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

آشفته بازار تصمیم گیری راه آهن در بخش مسافری ریلی

افزایش قیمت بلیت قطار طی سال های گذشته اصلا تناسب و همخوانی با تورم و میزان افزایش قیمت ها نداشته است.

آشفته بازار تصمیم گیری راه آهن در بخش مسافری ریلی
تین نیوز

 بی برنامگی راه آهن در اعلام زمان فروش بلیت های خرداد ماه و اعلام آن بصورتی نامناسب و در فاصله زمانی کمتر از ۱۷ ساعت از ساعت فروش، نشان دهنده اوج بی برنامگی و ضعف مدیران ارشد راه آهن در تصمیم گیری در حوزه مسافری می باشد.

 این در حالی است که طبق روال قبل در اوایل هر ماه فروش بلیت ماه بعد انجام می شد اما این بار با تأخیری بیش از دو هفته ای و با بدترین نوع اطلاع رسانی به مردم این کار انجام شده است .

 نکته جالب و مضحک قضیه نیز زمان فروش حضوری بلیت ها است که از ساعت ۱۷:۰۰ تعیین شده یعنی ساعتی که مراکز فروش عمدتا به پایان ساعت کار خود رسیده اند و این نشان دهنده عدم اشراف تصمیم گیرندگان این حوزه به ابتدایی ترین اطلاعات ذینفعان بخش مسافری است.

 بدتر از موارد فوق باز شدن بلیت خرداد ماه بصورت ۱۸ روزه و بدون افزایش قیمت می باشد، متاسفانه هر ساله بیش از ۲ ماه از سال شرکت های مسافری ریلی بدون لحاظ تورم و افزایش قیمت ها مجبور به ارائه خدمات با قیمت سال قبل اما با حفظ کیفیت هستند اما راه آهن تعهد و تلاشی برای افزایش به موقع و به اندازه مناسب قیمت ها در بخش مسافری ریلی ندارد و ادامه این روند که طی سال های گذشته توسط تیم فعلی مدیران ارشد راه آهن و بصورتی کاملا ریاضتی و شدیدتر اجرا شده است، منجر به ضرر و زیان مضاعف شرکت های مسافری و احتمالا عدم امکان ارائه خدمات مناسب و درخور به مشتریان و یا حتی ممکن است منجر به خروج از این صنعت گردد.

 نکته بدتر داستان اینکه اصولا افزایش قیمت بلیت قطار طی سال های گذشته اصلا تناسب و همخوانی با تورم و میزان افزایش قیمت ها نداشته و راه آهن حداقل در راستای جبران ضرر و زیان شرکت ها که از زمان کرونا تاکنون انباشته شده است حتی حاضر به کاهش هزینه های مربوط به خود از قبیل هزینه نیروی کشش نیز نمی باشد.

 اطلاع رسانی و اجرای پیش فروش بلیت های اول تا ۱۸ خرداد که فردا انجام خواهد شد نمونه ای دیگر از نارضایت پراکنی مدیران فعلی راه آهن برای ذینفعان حوزه مسافری یعنی مردم، شرکت های مسافری و مراکز فروش می باشد که طی ۲ سال اخیر بارها تکرار و تکرار شده است.

 اشاره به این نکته هم لازم است که عدم اطلاع رسانی مناسب به مردم و مشتریان نهایی بلیت قطارها، بهترین پاس گل و کمک به دلالان و واسطه های بلیت می باشد که از این فضای آشفته و عدم اطلاع مردم سو استفاده نموده و ماهی خود را صید نمایند.*

* به نقل از کانال تلگرامی متخصصان ریلی ایران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.