بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ کاهش 400 لیتری سهمیه سوخت ناوگان مسافری عمومی/ بی اعتنایی معاون وزارت نفت به معاون وزارت راه

اخیرا تصویری از نامه سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته که مربوط به افزایش سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه از 400 لیتر به 800 لیتر است.

کاهش 400 لیتری سهمیه سوخت ناوگان مسافری عمومی/ بی اعتنایی معاون وزارت نفت به معاون وزارت راه
تین نیوز

با وجود درخواست معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از مدیرعامل شرکت ملی  پالایش و پخش فرآورده های نفتی، برای افزایش سهمیه سوخت ناوگان مسافربری سواری کرایه، بررسی ها نشان می دهد هنوز هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز، اخیرا تصویری از نامه شماره 238808/920 تاریخ 28 اسفند ماه 1402 سید کمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته که مربوط به افزایش سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه از 400 لیتر به 800 لیتر است.

اما شواهد و بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد با وجود این درخواست و علیرغم گذشت حدود 2 ماه از تاریخ ارسال این نامه، هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته و ناوگان سواری کرایه هر روز بیشتر از دیروز در مشکلات غرق شده و به ورطه نابودی نزدیک می شود.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه هادیانفر به سالاری آمده است:

شرکت سواری کرایه بین شهری نقش مهمی در کاهش ترافیک و افزایش ایمنی به ویژه در مسافت های کوتاه و بین شهری و درون استانی دارد. فعالیت این شرکت ها اخیرا به دلیل افزایش هزینه های جاری و نامتناسب با نرخ کرایه های اعلامی که موظف به رعایت آنها هستند با چالش جدی روبه رو شده است. به طوری که علیرغم استقبال عموم جامعه در استفاده از این سواری ها، به دلیل عدم سرمایه گذاری های جدید در این حوزه به ویژه در زمینه نوسازی ناوگان ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل ارایه صورت نگرفته و آمار جابجایی مسافران در این زمینه روند رو به رشد گذشته خود را از دست داده  که از نتایج مستقیم آن، افزایش استفاده از خودروهای شخصی، افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا و کاهش ایمنی بوده است.

در ادامه این نامه خاطر نشان شده است: از جمله مورادی که مورد تاکید انجمن ها و اتحادیه های فعال این حوزه به عنوان یکی از دلایل افزایش هزینه های مترتب بر بخش، مطرح می شود، کاهش سهمیه سوخت ناوگان این حوزه به میزان 400 لیتر در سال 1402 است و با توجه به بررسی هاس صورت گرفته از میزان پیمایش و فعالیت ناوگان فعال، این مقدار نیاز 10 روز فعالیت هر سواری را تامین می کند. این درحالی است که این مقدار در سال 1401 معادل 800 لیتر بوده است. لذا خواهشمند است پیرو مباحث مطرح شده در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل کشور و با توجه به موافقت جناب آقای دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ، مقرر فرمایید سهمیه سوخت سواری کرایه بین شهری مطابق سال های گذشته به میزان 800 لیتر اختصاص یابد.

نامه تخصیص سوخت به سواری کرایه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.