بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

پیاده سازی اطلاعات تردد های بین شهری وسایل نقلیه در بستر نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیا

​اطلاعات متوسط تردد های بین شهری وسایل نقلیه سبک و سنگین با استفاده از نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیا برای ارتقا سطح عملکردی راه ها و مطالعات پیشبرد اهداف حمل و نقلی کشور پیاده سازی می شود.

پیاده سازی اطلاعات تردد های بین شهری وسایل نقلیه در بستر نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیا
تین نیوز

اطلاعات متوسط تردد های بین شهری وسایل نقلیه سبک و سنگین با استفاده از نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیا برای ارتقا سطح عملکردی راه ها و مطالعات پیشبرد اهداف حمل و نقلی کشور پیاده سازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور فخاران رییس مرکز مدیریت راه های کشور بیان کرد: یکی از کاربردهای اساسی GIS و WebGIS در حوزه اطلاعات مربوط به تردد و نقش آن در مدیریت راه ها، ارتقا سطح عملکردی راه ها، ارتقای ایمنی، مدیریت نقاط پرحادثه است.

فخاران گفت: از این رو مرکز مدیریت راه های کشور در راستای ارائه آمار و اطلاعات به دفاتر تخصصی اقدام به تهیه و ارائه نقشه های دوره ای از آمار تردد وسایل نقلیه سنگین کرده است.
وی افزود: نقشه های فعلی شامل نقشه متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک، ناوگان حمل و نقل بین شهری کالا، ناوگان اتوبوسی، نقشه سرعت متوسط محورهای کشور و نقشه سطح سرویس سطح جاده ای و نقشه پراکنش تصادفات بر اساس شاخص ها و مدهای مختلف است.
به گفته رییس مرکز مدیریت راه های کشور، این مرکز در راستای ارائه خدمات تخصصی در زمینه برنامه ریزی حمل ونقل و با توجه به داده های موجود در سامانه ها قصد دارد در سال جاری در جهت پیاده سازی نقشه های درخواستی شرکت های مشاور حمل و نقل و پیاده سازی نقشه های مورد نیاز در بستر WEB GIS اقدام کند.
وی افزود: نقشه های مبتنی بر داده های ترددشماری، دوربین پلاک خوان، تصادفات و ... داده های ارزشمندی هستند که مطمئنا ارزش افزوده خوبی برای مطالعات و پیشبرد اهداف حمل ونقلی کشور خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.