بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

واگذاری لوکوموتیوهای دولتی دام بزرگی است!

بخش خصوصی لوکوموتیو جدید خریداری کند.

واگذاری لوکوموتیوهای دولتی دام بزرگی است!
تین نیوز

عیسی نصیری، کارشناس حوزه حمل و نقل ریلی گفت: واگذاری لوکوموتیوهای دولتی اشتباه بزرگی است، همان طور که واگذاری تمامی واگن های دولتی اشتباه بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، عیسی نصیری در گروهی کارشناسی نوشت: اگر واقعا بخش خصوصی تمایل به لوکوموتیوداری دارد، دندان طمع را از لکوموتیوهای موجود دولتی بکشد و با سرمایه خود، لکوموتیوهای داخلی یا خارجی خریداری کند، همان طور که تعدادی از شرکت ها اقدام کردند و الان هم در حال بهره برداری از لوکوموتیوهای خصوصی هستند.

نصیری افزود: اینکه چشم طمع به بدست آوردن اموال بیت المال و ملی با هزینه اندک و به ثمن بخس داشته باشیم یعنی اینکه یکجای کار می لنگد. آنقدر لکوموتیو مورد نیاز شبکه هست که جای بخش خصوصی را تنگ نکند.

وی افزود: یادم هست، سال ها قبل در مقطعی که بار معادن بدلایلی کم شده بود، برخی از حضرات که الان در پشت صحنه و روی صحنه برخی شرکت ها هستند و آن زمان مدیران راه آهن بودند، دستور به توقف لوکوموتیوهای راه آهن و حمل بار با لوکوموتیوهای بخش خصوصی داده بودند.

نصیری در ادامه گفت: همین الان راه آهن، برای جابجایی و حمل ادوات و مصالح و تجهیزات زیرساختی خود، دچار مشکل تامین واگن است و شرکت ها عمدتا با تاخیر به درخواست تامین واگن راه آهن پاسخ داده و یا از میزان درخواست شده کمتر تخصیص می دهند و به تبع آن هزینه های نگهداری و زمان و …، راه آهن معطل این مسائل است، در حالی که راه آه‍ن می بایست حداقل تعدادی واگن دولتی برای این امور در اختیار می داشت؛ مثل واگن های معدود سازمان قطار نجات، در حوزه لوکوموتیو هم همین اتفاق خواهد افتاد که امور عمومی دولتی با مشکل مواجه خواهد شد.

نصیری در پایان تاکید کرد: تدوین آیین نامه های فنی بایستی متولی تخصصی و حاکمیتی داشته باشد که آن هم در همه جای دنیا، راه آهن ها هستند نه شرکت های خصوصی و نه مرجع بیرونی. اما عده ای بدلیل منافع شخصی و تیمی به دلایل مختلف بدنبال کمرنگ کردن نقش نظارتی و تقنینی و تنظیم گری راه آهن هستند و عده ای هم خوش بینانه به همین مسائل دامن می زنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    الان این صحبت توقف لکوموتیوهای دولتی ، اتفاقی بوده که در گذشته روی داده
    حالا استدلال بخش خصوصی نما به سرکردگی آقای سبحان نظری و کارشناسی آقای قصابیان چه راه حلی دارد
    می گویند نهاد تنظیم گری که بهتر بخش خصوصی نما را پشتیبانی حداکثری خلاف قانون بکند لازم است

  • ناشناس

    حرف حساب

  • ناشناس

    با این تحلیل !! های پیرزن طور و راننده تاکسی وار، واقعیت ها عوض نمی شود. عقل و تجربه در تمام دنیا نشان داده که مالکیت و مدیریت دولتی در اقتصاد به ندرت قادر است به تصدی گری دلسوزانه و غیرتمندانه منجر شود و قطعا بهره وری نامطلوبی در پی خواهد داشت.
    لذا مسئله واگذاری لکوموتیوها، با این شبه تحلیل ها که صغرا و کبرای معقولی هم ندارند، زیر سوال نمی رود.

  • کارشناس ریلی

    مشکل از همون جائی آغاز شد که در این کشور هرکسی از راه رسید خود را کارشناس خطاب کرد ایشان اول رزومه خود را در زمینه ریلی یا اقتصادی بیان کنند بعد چنین نظرات آبکی و بدون تحلیل را ارائه کنند