هزینه نگهداری فرودگاه های کم بازده چقدر است؟
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه ها می کنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاه ها می کنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.
به گزارش تین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ کاپیتان رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: هر سازه ای یک عمر مفید دارد و در این رابطه سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهی می کنیم، زیرا در یک دوره زمانی نرخ ساخت فرودگاه در کشور بالا رفت و پیش بینی می شود در آینده نزدیک هزینه بهسازی به یک باره افزایش یابد.
وی همچنین گفت: رویکرد اساسی شرکت فرودگاه ها چند محور دارد که از آن جمله می توان به تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده از توان داخلی در تولیدات صنعت هوانوردی اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای افزایش درآمد شرکت فرودگاه ها یک سری اقدامات در دستور کار قرار دارد که ساخت هتل در اطراف فرودگاه ها و ساخت بیمارستان برای گردشگری درمانی از جمله فعالیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد و فرودگاه شیراز یکی از فرودگاه های کشور است که این قابلیت را دارد.
نخجوانی با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای ساخت فرودگاه جدید نداریم افزود: فعالیت تاکسی های هوایی می تواند کمک به سزایی در حمل و نقل هوایی ویژه داشته باشد.
وی تصریح کرد: مرکز وارسی پرواز با سابقه بیش از ۸۰ سال مجوز آموزش خلبانی و آموزش های صنعت هوانوردی می تواند برای فعالیت تاکسی هوایی مناسب باشد و افرادی که هواپیما های زیر ۲۰ نفر دارند می توانند مسئولیت کنترل ایمنی و عملیاتی را برعهده شرکت فرودگاه ها بگذارند و فروش صندلی برعهده صاحب هواپیما باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.