بازدید سایت : ۴۵۱۰۷

مرز باشماق منطقه آزاد اعلام شد

منطقه آزاد بانه و مریوان شامل مرز باشماق است که با تبدیل به منطقه آزاد تقاضایی بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خواهیم داشت.

مرز باشماق منطقه آزاد اعلام شد
تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: از امروز دهمین منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران در منطقه کردستان در شهرستان های بانه و مریوان کار خود را شروع کرد.

به گزارش تین نیوز از تسنیم، حجت الله عبدالملکی با اعلام این که امروز مدیرعامل منطقه آزاد " بانه و مریوان " معرفی می شود، اظهار کرد: این 2 محدوده به مساحت 3500 هکتار است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد بانه و مریوان شامل مرز باشماق است که با تبدیل به منطقه آزاد تقاضایی بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: این سرمایه گذاری از سوی کردستان ایران و کردستان عراق است. فکر می کنم طی سال های آینده یکی از موتورهای اصلی رشد اقتصادی کردستان باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد 2 روز قبل در این باره گفته بود: منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مربوط به اقتصاد ملی بوده و متعلق به همه مردم ایران است و توجه مسئولان در گستره ملی را می طلبد همچنان که رئیس جمهور روی این منطقه حساسیت داشته و پیگیر مسائل آن است.

وی مرز باشماق را یکی از مبادی اصلی اقتصای ایران و برای کشور بسیار راهبردی و مهم دانست و گفت:حدود میلیارد دلار کالا از این مرز به صورت تزانزیت یا صادراتی و وارداتی مبادله می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.