بازدید سایت : ۷۸۵۸۷

دامنه تمامی سایت های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما بسته می شود

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور دامنه تمامی سایت های گران فروش بلیت هواپیما بسته خواهد شد.

دامنه تمامی سایت های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما بسته می شود
تین نیوز |

بنابر این گزارش، با توجه به تشدید نظارت ها بر فعالیت سایت های فروش بلیت هواپیما و آژانس های مسافرتی طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور دامنه تمامی سایت های گران فروش بلیت هواپیما بسته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آنکه از زمان پیک سفرهای تابستانی عبور کرده ایم و شاهد کاهش حجم پروازهای داخلی در مسیرهای پر تردد هستیم اما بررسی ها نشان میدهد که در این ایام همچنان سازمان هواپیمایی کشور نظارت های خود را تشدید کرده است و هر روز شاهد اعلام آمارهای از سوی این سازمان هستیم که اقدام به بستن سایت های غیر مجاز کرده اند.

 از تیر ماه امسال نرخ بلیت پروازهای داخلی با رای دیوان عدالت اداری آزاد شد و همزمان در همان دوره انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که با آزاد سازی نرخ بلیت ما شاهد کاهش دلالی وسوداگری در بلیت هواپیماها خواهیم بود اما بررسی ها نشان میدهد که در ایامی که خبری از  پیک مسافرتی نیست اما در برخی از مسیرها همچنان نرخ ها بالاتر از نرخ انجمن شرکت های هواپیمایی بوده و ما شاهد آن هستیم که سایت ها همچنان بر گران فروشی های خود پافشاری می کنند.

دامنه سایت های غیر مجاز بلیت هواپیما بسته می شود

در همین زمینه جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه سازمان هواپیمایی خود در طی دو سه ماه گذشته بر فعالیت سایت های غیر مجاز نظارت کرده و در این دوره تاکنون بیش از ۱۶ سایت غیر مجاز  پلمب شده اند گفت: بسیاری از سایت های که هیچ مجوزی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری نداشته اند به دادستانی ارجاع داده ایم که  دامنه سایت های این شرکت ها را ببندند و در حال حاضر هم این نظارت ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا ابتدای مهر ماه ۱۶ سایت غیر مجاز را به قوه قضائیه معرفی کردیم و همچنین در طی چند ماه گذشته هم پروانه فعالیت بیش از ۵ آژانس مسافرتی غیر مجاز را هم به دلیل نمایش و عرضه  بلیت هواپیما خارج از نرخنامه انجمن شرکت های هواپیمایی باطل کردیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه حتی فعالیت  سایت های مانند فلایتیو و مستر بلیت را هم به دلیل عرضه و نمایش بلیت هواپیما خارج از نرخنامه به مدت یک ماه تعلیق کردیم گفت : طبق آیین نامه و قانون سازمان هواپیمایی کشور به هیچ عنوان با افراد و سایت های که در این بخش کم کاری و کوتاهی کنند مساحمه نخواهیم کرد و برخود قاطع و جدی با تمامی اختلالگران در این حوزه خواهیم کرد.

وی افزود: در جدیدترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور هم  فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی خاطرات زاهدان هم لغو شد و این اقدامات نشان می دهد که تمامی شرکت های هواپیمایی در سراسر کشور باید آیین نامه و قانون هواپیمایی کشوری را رعایت کنند.

التیماتوم نهایی رئیس سازمان هواپیمایی کشور به آژانس های متخلف فروش بلیت

همچنین در این زمینه هم محمد محمدی بخش رئیس سابق  سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه با تمام قوا و با حضور تمامی بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری نظارت های خود را بر فعالیت سایت های فروش بلیت هواپیما تشدید کرده ایم گفت: طبق هماهنگی های که انجام شده اجازه فعالیت و سوداگری به هیچ یک از سوداگران در  بازار بلیت هواپیما نمی دهیم و به مردم هم همواره توصیه کرده ایم که از خرید بلیت در این سایت ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه التیماتوم نهایی را به سایت های غیر مجاز داده ایم گفت: تمامی سایت های غیر مجازی که در حوزه بازار بلیت هواپیما اختلال ایجاد کنند را به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد همچنین به مسافران این بخش هم توصیه می کنیم که از عنوان های مجهول در حوزه بلیت هواپیما استفاده نکنند تا دچار ضرر نشوند و در صورتی که بلیتی خارج از نرخ مصوب خریداری کرده اند را هم سایت سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در آینده به طور قطع در بخش  پروازهای داخلی و خارجی شاهد افزایش  ناوگان خواهیم بود که نقش موثری در رسیدن تعادل عرضه و تقاضا در حوزه هوایی دارد و ما این موضوع را هم را به شرکت های هواپیمایی گفته ایم که با افزایش تعداد ناوگان خود بتوانند بازار را به تعادل بیشتر برسانند.

حذف واسطه ها و دلالان بلیت هواپیما در دستور کار است

براساس این گزارش همچنین پیش از این هم مقصود اسعدی سامانی  دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به باشگاه خبرنگاران گفته بود که با آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما به طور قطع بازار سیاه در بلیت هواپیما برچیده خواهد شد او در ادامه گفت: به طور قطع با آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما تمامی سایت های واسطه و همچنین چارتر کنندگان بلیت هواپیما حذف شده و فروش بلیت هواپیما مستقیم از طریق خود شرکت های هواپیمایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه  به تمامی مسافران بخش هوایی توصیه می کنیم که برای خرید بلیت از سایت خود شرکت های هواپیمایی اقدام کنند تا این بلیت با نرخنامه انجمن شرکت های هواپیمایی به دست آنها برسد گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در این مدت نظارت های خود را تشدید کرده که از این موضوع هم شرکت های هواپیمایی بسیار رضایت دارند چراکه با حدف واسطه ها و سایت های غیر مجاز ما به سمت رونق بازار بلیت هواپیما حرکت خواهیم کرد.

گفتنی است، امیدواریم با تشدید نظارت ها و لغو امتیاز سایت های غیر مجاز در آینده نزدیک شاهد عرضه بلیت هواپیما با نرخ های مصوب انجمن شرکت های هواپیمایی باشیم و از سوی دیگر هم شاهد ورود هرچه بیشتر ناوگان هوایی باشیم  چراکه با افزایش تعداد هواپیما به طور قطع عرضه و تقاضا در این حوزه به تعادل خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.