بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
تین‌نیوز بررسی می‌کند

◄ کشتیرانی در بورس؛ روزهای خوب در راهند

◄ کشتیرانی در بورس؛ روزهای خوب در راهند
|

تین نیوز | با توجه به لغو تحریم بندری و کاهش تحریم کشتیرانی ایران، کارشناسان آینده پر رونقی را برای نماد کشتیرانی در بورس پیش بینی می کنند.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد کارشناسان، بورس ایران در سال‌های اخیر بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کرده، به طوری که در یک سال گذشته یکی از بورس‌های برتر دنیا شناخته شده است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ششمین شرکتی که بر اساس اصل 44 وارد بورس شد، در چند سال گذشته، با فراز و فرود زیادی در بورس مواجه بود اما با خبر لغو تحریم، جان دوباره ای گرفت.

این شرکت که در سال 87 با سرمایه پنج هزار میلیارد ریالی وارد بورس تهران شد، با نماد معاملاتی "حکشتی"، در گروه "حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات" قرار دارد. آخرین قیمت اعلام شده (قیمت روز) برای هر سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی، 470 تومان است.

یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره آینده کشتیرانی در بورس می گوید: گشایش‌هایی در روابط تجاری ایران و سایر کشورها پدید آمده که موجب امیدواری به‌ رونق در صنایع حیاتی کشور از جمله بانکداری، خودروسازی، کشتیرانی، نفت، گاز و پتروشیمی و... می شود.

شهرآبادی معتقد است با توجه به کاهش تحریم ها، شرکت‌های فعال در حوزه حمل ‌و ‌نقل دریایی و کشتیرانی در آینده نزدیک، هم از نظر فعالیت مجدد و هم از نظر صادرات و فروش، وضعیت بهتری خواهند یافت و بنابراین آینده خوبی در بورس در انتظار این شرکت هاست.

به باور متخصصان و کارشناسان، با توجه به تاثیر مثبتی که رفع تحریم بر "حکشتی" گذاشته، وضعیت این شرکت برای سال مالی آینده، مطلوب تر از گذشته خواهد بود.

در همین زمینه، مدیرمالی کشتیرانی نیز اعلام کرده که تاثیر مثبت رفع تحریم ها از نیمه دوم سال 92 بر وضعیت نماد کشتیرانی قابل مشاهده است.

وی آینده معاملات سهام "حکشتی" در بورس را روشن می بیند و معتقد است تحولات خوبی درباره کشتیرانی در بورس اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر، حمل و نقل دریایی حضور نسبتا پررنگی در بورس دارد؛ شرکت های کشتیرانی والفجر، دریای خزر، قشم و برخی دیگر از زیرمجموعه های کشتیرانی ج.ا.ا در بورس حاضرند. همچنین برخی شرکت های خدمات کشتیرانی و نیز شرکت های خدمات بندری و دریایی از جمله سینا و تایدواتر، در گروه های مختلف بورس از جمله گروه "حمل و نقل آبی" حاضرند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند

    چرا درباره سهام تایدواتر چیزی نمینویسین که مدتیه متوقفه و تایدواتر هم مثل این که علاقه ای به بازگشایی اون نداره…سرمایه ما هم توی حتاید گیر کرده…