بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ بارزترین اتفاقات جاده در هفته گذشته

◄ بارزترین اتفاقات جاده در هفته گذشته
|

تین‌نیوز| کنترل هوشمند در بسیاری از موارد این رزوها جای بروکراسی و کنترل دستی را گرفته و به سرعت در حال پیشرفت است، به‌گونه‌ای که در اغلب موارد جایگزین دخالت انسانی در بخش‌های مورد نیاز شده است و به همین دلیل و توجه به مزایای فوق‌العاده آن، حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از آن بی‌بهره نمانده است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از کنترل الکترونیکی سوخت کامیون‌ها در مرز بازرگان خبر داد.
 
اصغر توفیقی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: پایش و کنترل الکترونیکی سوخت کامیون‌ها در مرز بازرگان با جدیت در دستور کار قرار گرفت و پایش و کنترل میزان موجودی نفت‌گاز 90 درصد باک کامیونها در مرز بازرگان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
 
توفقیی با بیان این‌که «موجودی نفت‌گاز باک کامیون‌ها در مرز بازرگان، بزرگ‌ترین پایانه مرزی زمینی کشور از طریق سیستماتیک و الکترونیکی انجام می‌شود»، افزود: این اقدام مهم در راستای ارتقای سلامت اداری کارکنان انجام شد که تا حد زیادی از سوء استفاده و قاچاق کاسته است.
 
برگزاری آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌‌ونقل بین‌المللی کالا در تهران
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با اعلام اینکه ببیست‌ودومین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌‌ونقل بین‌المللی کالا، 15 مردادماه امسال در تهران برگزار می‌شود، گفت: ترتیبی اتخاذ خواهد گردید تا شمار بیشتری از قبول‌شدگان نسبت به تاسیس شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در سراسر کشور اقدام نمایند.
 
محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اظهار داشت: آزمون این دوره عمدتاً بر مهارت‌های تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبین مبتنی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: جهت تسهیل فرایند ثبت‌نام، امسال نیز ترتیبی پیش‌بینی شده است تا متقاضیانی که در یکی از سه دوره گذشته (19، 20 یا 21)، مجاز به شرکت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به لینک ثبت‌نام، آمادگی خود را برای شرکت در آزمون پیش‌رو اعلام نمایند و به‌طور طبیعی این دسته داوطلبان، تا زمانی‌که اطلاعات خود را ویرایش نکرده‌اند، فرایند ثبت‌نام آنان با همان مراجعه اینترنتی، به سادگی خاتمه می‌یابدزیرا در صورت هرگونه ویرایش ازجمله تغییر استان محل تقاضای تأسیس،‌ تغییر عکس، نشانی یا امثال آن باید مدارک جدید خود را به اداره‌ کل حمل‌ونقل استان محل تقاضای تأسیس ارائه کنند.

برگزاری پنجمین نشست ترانزیتی مشترک ایران و افغانستان
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان رضوی از توافقات مرزی با افغانستان، خبر داد.
 
جواد وحدتی‌فرد با اشاره به برگزاری پنجمین نشست مشترک مرزی بین وزارت‌راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت‌ترانسپورت‌ و هوانوردی جمهوری اسلامی افغانستان، اظهار داشت: در راستای گسترش روابط و تعاملات بین جمهوری‌اسلامی ایران و افغانستان و با عنایت به موافقت‌نامه كریدور حمل‌ونقل بین‌المللی ترانزیتی چابهار ،‌اولین نشست مرزی در سال‌جاری در قالب دو هیات ایرانی و افغانستانی برگزار شد.
 
وی در تشریح گفت‌وگوهای كارشناسی این نشست، افزود: در این راستا مصوبات موثری جهت كاهش مسائل و مشكلات ناوگان حمل‌ونقل دو كشور و هم‌چنین موضوعاتی درارتباط با افزایش امكانات خدماتی و امنیتی برای رانندگان ایرانی در طول مسیر تا هرات و حمل محمولات فاسد شدنی – احداث پل دوم میلك مطرح شد.

توقف ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی دوم تهران با دستور دادستانی
با توجه به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد، هرگونه فعالیت عمرانی یا تخریب محیط‌زیست طرح آزادراه کنارگذر جنوبی دوم تهران تا زمان اخذ مجوزهای لازم متوقف شده است.
 
یعقوب مریدزاده با اشاره به ارسال پرونده طرح آزادراه کنارگذر جنوبی دوم تهران به دادستانی افزود: طرح ارزیابی پروژه تاکنون به تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست نرسیده و با عنایت به توجه نکردن به اخطاریه‌های صادره، هیچ اقدامی در این خصوص نشده است، این پرونده راهی دادستانی شهرستان شد.
 
وی گفت: در حال حاضر محدودیت منابع و هم‌چنین فعالیت‌های سوء انسانی از مهم‌ترین عوامل متناقض با اهداف آمایش سرزمین محسوب می‌‌شود، به منظور ارزیابی آثار محیط‌زیستی برخی از طرح‌های بزرگ توسعه، باید الزامات قانونی لازم از جمله ارزیابی آثار زیست‌محیطی برای جلوگیری از اثر منفی طرح ‌ها بر محیط‌زیست و کاهش هزینه‌‌ها در نظر گرفته شود.

افزایش طول عمر مفید جاده‌ها با اجرای رویه بتنی
 رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از اجرای باند بتنی فرودگاه‌مهرآباد، از راه‌اندازی آن در شهریور ماه سال‌جاری خبر داد.
 
محمد شکرچی‌زاده با اشاره به اجرای روش رویه‌ بتنی به‌دلیل افزایش طول عمر مفید جاده‌ها و استفاده از مازاد مصرف سیمان در کشور برای بزرگراه تهران- شمال، اظهار داشت: با تاکیدی که دکتر آخوندی بر استفاده از بتن به جای آسفالت و گسترش رویه‌های بتنی در پروژه‌های جدید، باند راست 29 فرودگاه مهرآباد را طراحی بتنی کرده و این کار به‌عنوان نمونه‌ای آزمایش شده به‌جای روسازی آسفالتی است که پیش‌تر در کشور رایج بود.
 
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام کنترل کیفی جدی روی انجام این پروژه که قرار است در کشور و در پروژه‌های عمرانی گسترش یابد افزود: تحقیقات نشان می‌دهد کیفیت بتنی اجرا شده در باند راست 29 فرودگاه مهرآباد از لحاظ استانداردهای فنی بسیار کیفیت مناسبی دارد و نحوه اجرا نیز برای این مکان مناسب است و می‌تواند روشی قابل قبول برای اجرا در سایر پروژه‌های عمرانی به شمار آید و تضمینی باشد برای اینکه عمر مفید رویه‌های بتنی از رویه‌های آسفالتی به صرفه‌تر است.
 
تحویل بيش از 1500 کیلومتر انواع شبكه راه‌ها
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور با اشاره به دوران پسابرجام و فضای ایجاد شده گفت: در این موقعیت ایجاد شده ما چندین تفاهم‌نامه با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که خوشبختانه بعضی از این تفاهم‌نامه‌ها دارند شکل عملیاتی به خود می‌گیرند و یکی از آن‌ها تفاهم با شرکت ایتالیایی آناس است که درباره کریدور ده مطالعه می‌کند و به ما پیشنهاد نحوه و نوع سرمایه‌گذاری می‌دهد.
 
علی نورزاد گفت: در دولت تدبیر و امید مجموعه‌ای از کارها صورت گرفته که دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در برنامه‌های معمول شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور محسوب نمی‌شوند.
 
وی با بیان این‌که «یکی از کارهای خاصی که به نتیجه رسید، موضوع فاینانس قطار سریع‌السیر قم- مشهد است»، افزود: ارزش این فایناس 202 میلیارد دلار برای 410 کیلومتر راه‌آهن است و برای اولین بار است که قطار سریع‌السیر در ایران راه‌اندازی می‌شود.
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.