دلیل تاخیر تکمیل فرودگاه امام
تین نیوز | عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبارات لازم تکمیل متروی فرودگاه امام(ره) عملیات عمرانی به کندی پیش میرود.
ابوالفضل قناعتی با اشاره به تاخیر در تکمیل متروی فرودگاه امام (ره) و مهر آباد گفت: در دولت قبل، بودجه دسترسی فرودگاه امام خمینی(ره) به شبكه ریلی، ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود كه با توجه به تغییر دولت و به خاطر تأمین نشدن اعتبار لازم، در حال حاضر كار با كندی پیش میرود.
این عضو شورای شهر تهران با اعلام این كه به دلیل عدم تأمین بودجه مورد نیاز، به نظر میرسد افتتاح متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به این زودیها محقق نشود، افزود: با توجه به این كه توسعه ۳۰ كیلومتر مترو در دستور كار مدیریت شهری تهران قرار دارد، در مجموع یك هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل خط ۳ مترو و نیز توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو در بودجه امسال شهرداری تهران تدارك دیده شده است.
وی با تأكید بر این كه البته برای احداث ۳۰ كیلومتر خط مترو، رقمی بسیار بیشتر از رقم پیشبینی شده مورد نیاز است، خاطرنشان كرد: این رقم با توجه به محدودیت منابع دیده شده و انتظار میرود دولت نیز خود را در خصوص توسعه مترو از جمله تأمین اعتبار متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به منظور اتصال هر چه زودتر این مكان مهم به امكان حمل و نقل ریلی، هر چه سریع تر اقدام کند.
بخشهایی از زیرساختهای متروی فرودگاه امام خمینی (ره) كه قرار است از طریق متروی پرند به متروی حرم مطهر وصل شود، آماده شده و با وجود آمادگی كامل شرکت متروی تهران به منظور تكمیل، تجهیز و بهرهبرداری از این خط استراتژیک، عملیات ساخت آن به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت دچار تأخیر شده به كندی پیش میرود.
مترو شهر پرند و فرودگاه امام تاپایان سال ۹۶ هم تکمیل نمیشه چون دولت یازدهم یک ریال هم اعتبار این پروژه ملی رو تامین نکردهتا پایان دولت دهم این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت داشته الانم که ۲۳ ماه از شروع بکار دولت یازدهم گذشته همون ۸۴ درصد هست٬این پروژه شهرستانی نیست بلکه ملی هست و آبروی نظام هستش /[…] هم به صراحت اعلام کرده چون این پروژه مهرماندگار دولت قبل هست اعتبار اون رو تامین نمیکنه
آقای حسین کریمی چرا اینقدر جو سازی بر علیه دولت میکنی، دولت دهم هم پول نمی داد، اتفاقا در دولت یازدهم این پروژه سرعت گرفته
من ساکن پرند هستم هرروز به تهران رفت و امد دارم از شروع دولت یازدهم این پروژه تعطیل شده با استاندار، فرماندار رباط کریم و جناب هابیل درویشی دیدار داشتیم عرض کردند پروژه ۲۳ ماه هست بدلیل عدم تامین اعتبار از سوی دولت متوقف شده و مترو تهران هم وظیفه ندارد با بودجه شهرداری تهران مترو را بسازد تیر ماه سال ۹۲ پروژه ۸۴ درصد پیشرفت داشته الان هم مرداد ۹۴ هست پروژه ۸۴ درصد پیشرفت داشته درکل یعنی پروژه تعطیل شده دولت دهم اگه اعتبار این پروژه رو تامین نمیکرد پس این ۸۴درصد پیشرفت از کجا امده؟ مردم پرند، رباط کریم، اسلامشهر و واوان میدونند این پروژه تعطیل شده نیاز به جوسازی هم نیست خودتون یکسری به پروژه بزنید میفهمید که چه خبره
آقای کریمی شما پیشرفت ساخت ایستگاه ها و ریل گذاری ها را ندیدید، در ضمن تو این مدت کلی پل هم زدند
میشه بگید شما کارتون چیه که جند روز مرخصی گرفتید و با این عزیزان دیدار کرده اید
من بازار تهران هستم تا پایان دولت دهم ۱۷ کیلومتر ریل گذاری شده بود و تمام پل ها و زیرسازی تا پایان دولت دهم پایان یافته این هم آمار مترو پرند توسعه جنوبی خط ۱ متروی تهران از ایستگاه شاهد تا شهر جدید پرند مسیر خط بطول حدود ۵۲ کیلومتر اهم اقدامات انجام شده در مسیر: در بخش ترانشه باز و U Wall: حفاری: ۷.۲ کیلومتر فونداسیون: ۷ کیلومتر دیوار: ۷ کیلومتر سقف: ۷.۸ کیلومتر در بخش سازه اتصال(ترانزیشن): حفاری: ۰.۶ کیلومتر فونداسیون: ۰.۶ کیلومتر دیوار: ۰.۶ کیلومتر سقف: ۰.۶ کیلومتر در بخش تونل(ایرانی - اتریشی): حفاری و حفاظت فوقانی: ۱.۴ کیلومتر حفاری و حفاظت تحتانی: ۱.۴ کیلومتر رادیه کف: ۱.۴ کیلومتر اجرای بدنه: ۱.۴ کیلومتر در بخش روسازی و ریل گذاری مسیر: · اتمام خاکریزی و کوبش در طول حدود ۱۱.۴ کیلومتر مسیر روباز · اجرای ۱۰ کیلومتر ساببالاست در اولویت اول · اتمام اجرای حدود ۵ کیلومتر از روسازی بتنی بهصورت رفت و برگشت · اجرای ریلگذاری حدود ۱۷.۴ کیلومتر · انجام بخشی از مراحل حمل و جاگذاری تراورس و بالاستریزی حدود ۳۲ کیلومتر طول روسازی بالاستی بهصورت رفت و برگشت · اتمام خاکبرداری و اجرا بتن مگر ۶ پست برق مسیر · انجام بخشی از مراحل اجرایی پل های مسیر شامل اجرای شمع ها، فونداسیون و ستون و سرستون، نصب تیر و بتن ریزی عرشه میزان پیشرفت در دولت یازدهم طی ۲۴ ماه ۱ درصد
اهم اقدامات انجام شده در ایستگاهها تا دولت دهم ایستگاه بین المللی شهر آفتاب اتمام خاکبرداری اجرای فونداسیون اتمام اجرای سازه بتنی در تراز سکو و سالن تهیه بلیت ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) اتمام خاکبرداری و اجرای فونداسیون انجام بخش عمدهای از عملیات سازه سالن تهیه بلیت و سازه سکوی ایستگاه ایستگاه شهر جدید پرند اتمام خاکبرداری و اجرای فونداسیون سالنهای تهیه بلیت و بخش میانی سکو و دسترسی ها اجرای بخشی از سازه سالنهای تهیه بلیت شامل اجرای فونداسیون و دیوارها، ادامه اجرای سازه زیر سکو و آغاز اجرای کف سکو توقف پروژه در ابتدای دولت یازدهم
توسعه خط ۱ متروی تهران از ایستگاه شاهد تا فروردگاه امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند در پایان دولت دهم مسیر توسعه خط ۱ از ایستگاه شاهد واقع در جنوب خط ۱ شروع و تا فرودگاه امام خمینی(ره) و سپس شهر جدید پرند بطول حدود ۵۲ کیلومتر ادامه می یابد. تعداد ایستگاه: ۴ ایستگاه تعداد پست برق فشار قوی: ۳ پست فشار قوی
این اماری که دارید تا به امروزه، امار پایان دولت دهم به مراتب کمتر از این می باشد
خود مسئولین مترو تا همین چند ماه پیش میگفتند که منابع به موقع تامین شده و الان چند ماهه که میگند اعتبارات کم شده در ضمن این امار مربوط به کارکرد تا به امروز هست، اگر ممکنه امار مربوط به انتهای دولت دهم را هم بگذاریدچون در این ۲ سال کلی کار شده، اگر از کنار این خط رد شوید پیشرفت آن را مشاهده می کنید
شما کارتان را در بازار ول کردید که برید با این عزیزان دیدار کنید البته قبلا در جایی دیگر گفته بودید که در یک وزارتخانه و در غرب تهران مشغول به کارید
اون های که ساکن رباط کریم و پرند هستند که کاملا میدونند پروژه تعطیل شده از دولت یازدهم آقای کریمی هم صحیح میفرمایند ۲۴ ماه گذشته پروژه یک درصد پیشرفت کرده نزدیک ۱۷ کیلومتر هم ریل گذاری کردند تو دولت قبل اگر از اتوبان قم گذر کردید میبینید تو پیچ رباط کریم و پرند
من هرروز میرم محل کارم فرودگاه دوسالی هستدکه هیچ کاری نشده ریل ریختن اما نصب نشده الان دوساله دولت قبل با ۸۴ درصد پیشرفت تحویل داد و تقریبا همه کارهارو به اتمام رسونده به هرحال تا سال ۹۶ تکمیل میشه چون مردم رباط کریم حقشونه بهرحال این پروژه به اسم دولت قبل خورده که عالی کرده