بازدید سایت : ۹۰۰۶۷
سایز ویدئو: 5.37M | مدت زمان: 00:00:28 | دانلود ویدئو

◄ فیلم| نگاهی به اجرای پروژه کلان زیرگذر گویم در کلان شهر شیراز

پروژه زیرگذر گویم محوری شریانی در گلوگاه ورودی شمال غربی کلان شهر شیراز و تسهیل کننده گره ترافیکی آن، همچنین قطعه ای مهم در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان است.

تین نیوز |

پروژه زیرگذر گویم محوری شریانی در گلوگاه ورودی شمال غربی کلان شهر شیراز و تسهیل کننده گره ترافیکی آن، همچنین قطعه ای مهم در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان است.

این پروژه در مسیر اتصال کلانشهر شیراز با استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای سپیدان، بیضا و سایر شهرهای قرار گرفته در محدوده شمال غربی شهر شیراز بوده که در آینده ای نزدیک با اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به این محور، به ورودی اصلی شهر شیراز تبدیل می گردد.

تسهیل عبور و مرور در ورودی شمال غرب شیراز، مدیریت ترافیکی، ارتقای ایمنی، مدیریت زمان و کاهش حوادث ترافیکی ازجمله اهداف اجرای این پروژه به شمار می رود.

طراحی و اجرای بزرگترین زیرگذر شیراز به صورت روگذر و زیرگذر نیمه مسقف به طول تقریبی 2 کیلومتر با بهره گیری از دانش فنی روز، با استفاده از فناوری دیوار دیافراگمی توسط متخصصین مجرب داخلی و با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات حفاری دنیا و رعایت استانداردها صورت می پذیرد.

تمامی شمع های میانی، شمالی، جنوبی و محدوده رمپ های ورودی و خروجی و همچنین دیوارهای دیافراگمی شمالی و جنوبی و سازه مربوط به سقف زیرگذر در این پروژه اجراشده اند.

 روی این زیرگذر دال نیم مسقفی اجراشده است که علاوه بر بازآفرینی فضای موجود، ارتباط کامل محلی را نیز برقرار می کند ضمن اینکه تهویه در فضای زیرگذر به صورت طبیعی انجام خواهد شد که خود نمونه ای شاخص از طراحی مهندسان این مرزوبوم است.

افزایش ضریب ایمنی در هنگام خاکبرداری، افزایش سرعت اجرای طرح و کاهش هزینه های اجرایی از مزیت های این فن آوری بروز می باشد.

آخرین روند ساخت زیرگذر گویم شیراز

 ساخت زیرگذر گویم در سه شیفت در حال انجام است و  با پیشرفت عملیات حفاری زیرگذر نیمه مسقف گویم عملیات دیواره سازی و نماسازی پروژه برای افتتاح به موقع آغاز و بهمن ما امسال افتتاح خواهد شد.

این اَبَرپروژه به دلیل اینکه مسیر عبوری برای راه ارتباطی سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است کارکردی فراشهری (استانی و ملی) دارد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که تکمیل و افتتاح پروژه های مختلف و متعدد در سطح شهر شیراز منجر به ارتقای جایگاه این کلان شهر و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر آن شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.