مسافران نوروزی مشکلات فرودگاهها را پیامک کنند
تیننیوز| مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات سال ۱۳۹۶ از طریق سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ مشكلات و مسائل مربوط به فرودگاهها را گزارش دهند تا آنها را رصد، پیگیری و برطرف كنیم.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بهمن باقری عنوان كرد: طی شش ماه نخست سال ۱۳۹۵ ارزیابی دورهای از ۱۰ فرودگاه پرترافیك ایران در راستای اجرای طرح خدمات مسافری ASQ صورت گرفت و گزارشهای آن پس از نهایی شدن در اختیار مدیرعامل شركت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوطه قرار گرفت.
وی با بیان اینكه این ۱۰ فرودگاه در گروه فرودگاههایی با میانگین ترافیك ۱۰ تا ۱۵ میلیون مسافر در سال هستند، ادامه داد: همچنین این گزارشها با دو دوره گذشته در قالب جدولهای مقایسهای تدوین شده است تا درصد رشد یا كاستی فرودگاهها در این مدت مشخص شود.
مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی گفت: همچنین در شش ماه دوم ۹۵، فرودگاههای نوع دوم با میزبانی به طور میانگین ۱ تا ۵ میلیون مسافر در سال ارزیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیرعامل شركت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوط به آن قرار گرفت. این ۱۰ فرودگاه شامل ساری، گرگان، بوشهر، آبادان، لارستان، اردبیل، ارومیه، كرمانشاه و ایلام میشود.
وی یادآور شد: در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی تلاش كردیم فرودگاه بینالمللی مشهد در رنكینگ جهانی قرار گیرد و از سوی ACI ارزیابی شد كه نتایج آن به زودی منتشر میشود. همچنین در نظر داریم در سال آتی فرودگاه بینالمللی مهرآباد را پس از انجام ارزیابیها، تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی در رنكینگ جهانی شركت دهیم.
به گفته وی، هدف نهایی این دفتر قرار دادن همه فرودگاههای بینالمللی و بزرگ ایران در رنكینگ جهانی است. اكنون فرودگاههای تبریز و شیراز پس از فرودگاه بینالمللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنكینگ را دارند.
باقری درباره برنامههای این دفتر برای سال ۱۳۹۶ تصریح كرد: با دستورمدیرعامل شرکت فرودگاهها چند ماهی است مطالعات تفاهمنامه سطح خدمات فرودگاهی(SLA) با محوریت شركت فرودگاهها، میان ایرلاینها و فرودگاهها انجام شده است كه در سال ۹۶ به صورت پایلوت با یك ایرلاین و در یك فرودگاه عملیاتی خواهد شد و در نهایت نتایج حاصل از آن را به سایر فرودگاهها تسری میدهیم.
وی یادآور شد: در نوروز ۹۶ نیز سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ فعال است تا گزارشهای مردمی از تمام فرودگاهها را دریافت كنیم و مشكلات و مباحث مطرح شده را رصد و پیگیری كنیم. خوشبختانه در برطرف كردن این مشكلات مدیران و معاونان فرودگاهها همكاری لازم را باید داشته باشند.
وی با بیان اینكه این ۱۰ فرودگاه در گروه فرودگاههایی با میانگین ترافیك ۱۰ تا ۱۵ میلیون مسافر در سال هستند، ادامه داد: همچنین این گزارشها با دو دوره گذشته در قالب جدولهای مقایسهای تدوین شده است تا درصد رشد یا كاستی فرودگاهها در این مدت مشخص شود.
مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی گفت: همچنین در شش ماه دوم ۹۵، فرودگاههای نوع دوم با میزبانی به طور میانگین ۱ تا ۵ میلیون مسافر در سال ارزیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیرعامل شركت فرودگاهها و مدیر فرودگاه مربوط به آن قرار گرفت. این ۱۰ فرودگاه شامل ساری، گرگان، بوشهر، آبادان، لارستان، اردبیل، ارومیه، كرمانشاه و ایلام میشود.
وی یادآور شد: در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی تلاش كردیم فرودگاه بینالمللی مشهد در رنكینگ جهانی قرار گیرد و از سوی ACI ارزیابی شد كه نتایج آن به زودی منتشر میشود. همچنین در نظر داریم در سال آتی فرودگاه بینالمللی مهرآباد را پس از انجام ارزیابیها، تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی در رنكینگ جهانی شركت دهیم.
به گفته وی، هدف نهایی این دفتر قرار دادن همه فرودگاههای بینالمللی و بزرگ ایران در رنكینگ جهانی است. اكنون فرودگاههای تبریز و شیراز پس از فرودگاه بینالمللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنكینگ را دارند.
باقری درباره برنامههای این دفتر برای سال ۱۳۹۶ تصریح كرد: با دستورمدیرعامل شرکت فرودگاهها چند ماهی است مطالعات تفاهمنامه سطح خدمات فرودگاهی(SLA) با محوریت شركت فرودگاهها، میان ایرلاینها و فرودگاهها انجام شده است كه در سال ۹۶ به صورت پایلوت با یك ایرلاین و در یك فرودگاه عملیاتی خواهد شد و در نهایت نتایج حاصل از آن را به سایر فرودگاهها تسری میدهیم.
وی یادآور شد: در نوروز ۹۶ نیز سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ فعال است تا گزارشهای مردمی از تمام فرودگاهها را دریافت كنیم و مشكلات و مباحث مطرح شده را رصد و پیگیری كنیم. خوشبختانه در برطرف كردن این مشكلات مدیران و معاونان فرودگاهها همكاری لازم را باید داشته باشند.