راه اندازی مسیرهای جدید هوایی تا پایان سال/ احیای کریدور جنوبی کشور
در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را راه اندازی کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را راه اندازی کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شمس الدین فرزادی پور با بیان اینکه به دلیل افزایش تعاملات اقتصادی، افزایش تقاضا و به تبع آن تامین تقاضا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی هایی در خصوص افزایش پروازها و ایجاد مسیرهای جدید انجام داده است، گفت: به همین دلیل پرواز مشهد دمام مشهد را از دو پرواز به چهار پرواز در هفته افزایش دادیم.
فرزادی پور در پاسخ به اینکه ایران ایر چه برنامه هایی برای افزایش مسیرهای هوایی خود دارد؟ افزود: ایران از لحاظ استراتژیک در منطقه ای قرار دارد که ۱۳ همسایه آبی و خاکی داشته و تعاملات گسترده ای با همسایگان خود دارد.بنابراین لازم است برای توسعه اقتصادی میان کشورها پروازها به منطقه افزایش یابد.
وی تصریح کرد: قبلا پرواز تهران دبی نداشتیم که این پرواز برقرار شد. پرواز اهواز دبی را از دو پرواز به سه پرواز افزایش دادیم. پرواز به کراچی قطع بود که مجددا در حال برنامه ریزی برای برقراری آن هستیم. پرواز به کابل نداشتیم که آن هم برقرار شد. پرواز به استانبول را روزانه کردیم. همچنین در حال حاضر پرواز به باکو داریم.همه این موارد در این دوماهه اتفاق افتاده است.
وی با اشاره اضافه کرد: پرواز تهران بمبئی قبلا انجام می شد اما مدتی متوقف شد که مجددا آن را برقرار کردیم. این اتفاق مهمی است زیرا انتقال بار هم انجام می شود. از مهرماه این پروازها از سرگرفته شده است.
به گفته وی، از راه اندازی مسیرهای جدید نقش مهمی در صادرات و واردات کالاهای مختلف دارد و آن را تسهیل می کند.
فرزادی پور با بیان اینکه تا پایان سال حداقل چهار الی پنج مسیر هوایی جدید نیز خواهیم داشت، گفت: به دنبال مسیرهای آسیای شرقی و برنامه ریزی برای راه اندازی آنها هستیم.
وی همچنین به افزایش پروازهای این شرکت هواپیمایی در مناطق جنوبی کشور و احیای کریدور جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: پروازهایی برای مناطق نفتی قرار دادیم. پرواز ابوموسی را به چهار روز در هفته رساندیم. پرواز عسلویه به کیش و بندر به اهواز نیز برقرار شده است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را بعد از چهار سال زمین گیری به شبکه پروازی بازگرداندیم، گفت: یک فروند هواپیمای میانبرد روزی ۱۲۰۰ صندلی و هشت سکتور پرواز دارد. یعنی در هفته ۵۶ پرواز اضافه می کند. در ماه نیز این هواپیما ۳۶ هزار صندلی اضافه خواهد کرد. وقتی یک هواپیما اضافه می شود به اقتصاد شرکت کمک بیشتری خواهد شد.
آقای فرزادی پور ! پرواز به دمام، باکو، ممبئی، استانبول و دوبی که همه برای ویژه خواران و خوش گذرانهاست !!!! چه صرفه ای برای اقتصاد حمل و نقل هوائی کشور دارد؟ به اروپا و امریکای شمالی رفتن اقتصادی است که هواپیماهای شما اجازه فرود ندارند!!!! جناب مدیرعامل این اظهارات برای مسجد و بسیج محله تان گوشنواز است که در عمرشان هواپیما سوار نشده اند!