بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

مترو تهران صاحب 5 ایستگاه دیگر می شود

شبکه مترو تهران در مهر ماه امسال شاهد افتتاحیه‌ های متعددی خواهد بود و به موجب بهره‌ برداری از ایستگاه های جدید، عملاً 26 کیلومتر مسیر تونلی نیز به طول این شبکه اضافه خواهد شد.

مترو تهران صاحب 5 ایستگاه دیگر می شود
تین نیوز

در نخستین ماه از فصل پاییز سال 1402 طبق برنامه‌ ریزی ‌های صورت گرفته ، 5 ایستگاه میدان کتاب (خط 7 )، شهران ، شهر زیبا و کوهسار (همگی در خط 6 ) و خط مترو پرند به همراه ایستگاه آن افتتاح شده و به همین لحاظ حدود 26 کیلومتر به طول مسیر بهره‌ برداری از شبکه مترو پایتخت اضافه خواهد شد ؛ به تعبیر دیگر 1200 متر مسیر تونلی در خط هفت ، 5500 متر از مسیر قطعه شمالی خط شش و همچنین 19 کیلومتر (رفت و برگشت) مسیر ریلی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند قابلیت بهره‌ برداری پیدا کرده و طول کلی شبکه مترو تهران به 300 کیلومتر می ‌رسد .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌ الملل شرکت راه‌ آهن شهری تهران و حومه، برای افتتاح این 5 ایستگاه و 26 کیلومتر مسیر تونلی – ریلی ، مبلغی در حدود 12 هزار میلیارد تومان به ارزش امروز کالا و خدمات مصرف شده ، هزینه شده است .

البته شبکه مترو پایتخت در نیمه دوم امسال ، افتتاحیه‌ های دیگری هم پیش رو خواهد داشت و در کنار تکمیل خطوط موجود ، عملیات حفاری خط 10 نیز عملاً آغاز خواهد شد .

مترو تهران 1

مترو تهران 3

مترو تهران 2

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.