بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

جلسات بی نتیجه برای رانندگان و کامیونداران/ بروزرسانی شاخص تن کیلومتر انجام نشد

نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جدید و با وجود تورم ،هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است.

جلسات بی نتیجه برای رانندگان و کامیونداران/ بروزرسانی شاخص تن کیلومتر انجام نشد
تین نیوز

راننذگان کامیون و فعالان صنفی حمل و نقل جاده ای کالا از مسئولان و متولیان می پرسند چرا و به چه دلیل نرخ خدمات حمل و نقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جاری و با وجود تورم، هنوز هیچ گونه تغییری نکرده و شاخص تن کیلومتر بروز رسانی نشده است؟

به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: تا چه زمانی باید شاهد این همه ظلم و اجحاف در حق کامیونداران به عنوان سرمایه گذاران واقعی حمل و نقل  جاده ای بود.

خداداد بکرانی افزود: تا کی باید شاهد فعالیت کسانی بود که از قِبَل حمل و نقل ارتزاق می کنند و هم نرخ کرایه حمل محصولات تولیدی و یا وارداتی خود را با ارزانترین نرخ حمل حمل می کنند ( تولید کنندگان لاستیک و لوازم و قطعات ناوگان جاده ای) و هم اینکه کالای خود را  با بالاترین نرخ بازار در اختیار کامیوندار قرار می دهد! 

وی خاطرنشان کرد: تا کی باید فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا نرخ خدمات خود را پایین تر از نرخ واقعی و به طور مصلحتی تعیین کنند و یک عده ای که کم هم نیستند از خدمات حمل و نقل جاده ای به بهترین نحو ممکن و با ارزان ترین نرخ خدمات که کف نرخ تعیین شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است محصولات وارداتی و یا تولیدی خود را حمل کنند و با بالاترین نرخ و متناسب با نوسان قیمت دلار پای کامیوندار یا سرمایه گذاران واقعی این صنف محاسبه کنند ؟!

این فعال صنفی بخش حمل و نقل کالا عنوان کرد: قیمت مایحتاج صنعتی و قطعات ناوگان جاده ای و تعمیر و نگهداری ناوگان از قبل از اعلام تورم که در اواخر هر سال از طرف دولت محترم اعلام می شود چندین برابر بیشتر شده است.

او تاکید کرد: با این وجود چرا و به چه دلیل نرخ خدمات حمل ونقل پس از گذشت حدود ۶۰ روز از سال جاری و با وجود تورم هنوز تغییری نکرده است؟

بکرانی گفت: چه کسی پاسخگو است؟ برای این بازار آشفته نوسان قیمت ها جهت تعمیر و نگهداری ناوگان عمومی جاده ای چه تدابیری اندیشیده شده است؟!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سلام باربری ها باکمیسیونهای بالاحق رانندگان راضایع می کنندمخصوصا باربری های استان خراسان و مشهد لطفاً رسیدگی کنید

  • داود .م

    با حرف زدن که کاری درست نمیشه..شما خودت مگه مسئول نیستی قبل عید باید قانونش تصویب میشد الان به فکرشی؟

  • علی

    این بی صاحبی این صنفه که کسی براش تره هم خوردنمیکنه

  • محمد مهدی هراتی زاده

    سلام شاخص تن کیلومتر در تنظیم نرخ حمل متناسب با نرخ تورم بانک مرکزی هیچگاه تعدیل نگردیده مگر با معامله نا عادلانه که بنظر می رسد اینبار در گروگان ضوابط و شرایط جدید سوخت باشد که از اول خرداد قله هایش از غرق آبهای حمایت ، رانت و فساد بیرون خواهد آمد.

  • S gh

    همه شون دست شون تو یه کاسه هست فقط حرف میزنن بگن ما پشت راننده ایم ولی دست شون تو جیب راننده زحمت کش هست

  • محمد‌ظهیری‌الهای

    با‌سلام‌و‌خسته‌نباشی‌به‌همکاران‌زحمت‌کش‌جاده‌ای‌با‌این‌کرایه‌کم‌وبی‌سهمیه‌سوخت‌وگرانی‌لاستیک‌ولوزم‌یدکی‌ گرایه ها به قران به ظرفه نیست.والله بیریم رانندگی کنیم.بهتراز ماشین داری.

  • ساسان

    آقای بکرانی ، دولت‌ها هیچ یک از خواسته های بجای رانندگان از قبیل تعلق سختی کار و حقوق بازنشستگی در خور یک متخصص ، نه کارگر ساده ، نه دیگر مزایای شغلی مشاغل دیگر را به رانندگان تخصیص ندادند و همین باعث فرار رانندگان ، مهاجرت و عدم ورود رانندگان جوان به این حرفه شده بنظر این از کرایهِ بیشتر مهمتر و اساسی تر هست ... راننده وقتی نباشه هیچ چیز در کشور سر جاش نخواهد بود

  • امیر

    بنده گرانویل 1500 گرفتم 6میلیون دستمزد گرفته 4 م بعد از یک هفته آمد بیرون یک بار سنگین گرفتم برا تهران 3300 چه باید کرد

  • مهدی

    متاسفم که تو این شغل کار میکنم

  • چغندر

    با سلام‌ اقای‌ رییس‌ وزیر
    وزرا‌ بیمه‌تامیین‌ اجتمایی‌که‌ فیش‌
    3300 میلیونی‌صادر‌ می کنی‌ الان‌ بنده‌ راننده‌ مردم‌ و جزو‌ رانندگان‌ شرکت نفت‌ سیرجان‌ که‌ 3 ماه‌ ماشین‌ نیست‌ که‌ کار‌ کنم وصاحب‌ ماشینها‌ برای رانندگان‌ بمب‌ متحرک‌ پشیزی‌ هم‌ حقوق‌ نمی‌دهند‌ باید‌ چه‌ خاکی‌ بر سر بریزیم‌؟ باید‌به‌ چه‌ ارگانی یا شخصی‌‌مراجعه‌ کنیم؟ اهای‌ رییس‌ صنف‌ چرا‌ پی‌گیری‌ نمی‌کنی؟ کدوم‌ ارگان‌ امد جلو‌ی شرکت‌ نفت‌ برای‌ تحقیق‌ وبرسی‌ که‌ صاحبان کامیون‌ به‌ رانندگان‌ می گویند‌ که‌ حقوق‌خود‌ و خرج‌سرویس‌ و کمیسیون بار‌ از‌ بار پلمب‌ شده‌ جایگاه‌ یا‌ هرجای‌ دیگر‌ بدزدید اگر‌ می‌توانی‌ بیاد‌ ماشین
    بگیر برو‌ کار کن‌ بیدار‌خوابی‌ و زجر‌ جاده‌ بندر‌ به‌ جون‌بخر‌د و حق وحقوقتم‌ بدزد‌. کدوم‌ بازرس‌ باوجدان‌ و با شرفی‌امد‌ دو قدم‌ راه‌جلو‌ شرکت‌ نفت
    سیرجان‌ جهت‌ بررسی‌ و تحقیق‌ از‌ رانندگان‌ بی‌نوا
    نه‌ از‌ صاحب‌ ماشینها که‌ هر کدوم‌ برجی‌ یک‌ تریلی‌ و تانکر‌ اخرین‌مدل‌ می‌خرند‌ و هیچ‌ کدوم‌ کمتراز‌10تریلر هم‌ ندارند‌ و راننده‌ هم‌ غیر‌ بومی اوردن‌جهت‌ دزدی شبانه‌روزی‌؟

  • شاهین

    سلام دیروزبندررفتم پیک نیک پرکنم اول سراهی پایانه جدیدافغانیه میگدهفتادهزارتومن میگم ارزانتر میگدخواستم برم گازبیارم میگددلاررفته بالا میگم کپسول چکاربه دلاردارداین وضع مملکت هست اونوقت کرایه کامیون بایدنخره سه سال پیش باشد

  • من

    سلام چرا درباره بیمه رانندگان وصختی کار صحبت نمی کنند

  • ظفرعظیمی مهر

    درود جناب بکرانی با اینکه مهندس حمدالهی فراخوان تشکیل جلسه روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت را به سران کانون اعلام فرمودند اما بنده اطلاع داشتم آقایان به دلیل کهولت سن وناتوانی در مسافرت از شهرهای ارومیه و اهواز وهمدان که برای پیرمردها سفرمشقت زیادی دارد وبنده شب ۱۶ اردیبهشت به همکاران عرض کردم جلسه برگزار نمیشود چون راه دور است و مدیران واعضای کانون که مشکلی ندارند کرایه باشد یا نباشد کرایه چندماه تعویق بیفتد یا نیفتد اصلا به آقایان سران کانون چه ربطی دارد مگر اعضا ومدیران کانون برای پاسخگو بودن به رانندگان وکامیونداران منصوب شدند جواب خیر فقط برای مدیریت منصوب شدند وتا ابد هم ولکن نیستند‌چون نان توشه چون پول توشه.

  • فرشادصالحی

    شب و روز باید زحمت بکشیم
    چشمون خانواده نبینه
    آرزوی بزرگ شدن بچه مون جلو چشمامون وباید با خودمون به گور ببریم
    اون وقت هیچ کسی تو این مملکت یه ذره به فکر راننده نیست
    دنیای زحمت وبدبختی جاده رومامکشیم درآمدش شده واسه باربری دلالان بار وقطعه فروش
    تهش چی میمونه فقط بدهی رو بدهی

  • علی

    اینا با زبون خوش نمی فهمن که لاستیک از ۱۵ تومن رسیده به ۶۰ میلیون. دلار از ۲۵ شده ۷۰ تومن. ولی کرایه ها هنوز برای زمان دلار ۲۵ تومن هست. نمی فهمن الان ماشین دارها لاستیک دیگه نمی تونن بخرن

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    با سلام
    من یک راننده هستم که از عید ماشینم تو گاراژ بوده بخاطر جنس اشغال دوسری موتور باز کردم الان هم گیربکس ماشینم خرابه دست مزد استا میشه سی میلیون بعد چهار تن بار از اصفهان میگه ببر شهرهای مختلف سه و نیم ،خوب با این همه بدهی و خرج که شده من تا کی باید بار مفت ببرم تا یک روزی بدهی هام صاف بشه
    حالا قسط وام که از قبل دارم خرج خانواده چهار نفره دارم اگر ماشین خراب نشه دارم لاستیک نخواهد رو دارم ،شما بگو آقا یی که مسوولیت ما راننده ها به عهده شماست
    ولی بارنامه که صادر میشه سه ونیم به من میده سه و نیم شو باربری بر میداره چون چنتا دلال جمع کردن دور خودشان ای کرایه ما رو مثل گوشت قربانی خیرات میکنند

  • سید مجید موسویان قهفرخی

    الان بارهایی که تو برنامه ترابرنت هست خودتان نگاه کنید واقعا این کرایه آیی که اعلام شده کرایه واقعی هست یا نه
    رفتم بارنامه گرفتم داخل پایانه امیر کبیر اصفهان کمسیون زیادی گرفت رفتم انجمن شکایت کنم رییس انجمن گفت شما اینجا غریبی برو وگرنه دفعه بعد نه اون باربری بلکه بقیه باربری ها هم به تو بار نمیدن خوب اینا از ریز تا درشت فکر خودشون هستند نه فکر راننده بدبخت که از صبح رو پاش میاستد تا یک بار بگیره وقتی بار گرفت اول بدبختی و عذابشه که کجا بایستم که بار رو نبرن کدوم پمپ برم گازوییل داشته باشد شب کجا استراحت کنم حالا صاحب بار هی تلفن پشت تلفن کی می‌رسی که راننده آسایش ندارها این شده وضعیت ما راننده ها

  • میثم

    تابستان امد هنوز تعرفه امسال ندادین خجالت بکشین شرم به شما

  • علی

    به نظر من باید کرایه را تا ۳۰۰ درصد افزایش داد و دست باربری هارو از این بخور بخور های ناعادلانه کوتاه کرد .

  • سلام تا بحال با این کرایهها صاحبان کالا برای حمل نگران هستند چرا باید ما خودمان گرانی را زیادکنیگ کرایه ها زیاد هم هست باید نخره لوازم راگاهش بدهیم نباید نفت را ذوی آتش بریزم محبی از رانندهای قدیم ممنون

    سلام باید نرخه لوازم راگاهش بدیم نباید کرایه را زیاد کنیم چون اگر کرایه زیاد شود شورش بر گا می شود چه کسی جواب گو میباشد محب

  • محبی رانند می گوید باربری خوب حساب نمی کند باربرط جواب گوی درصدها هست چرا همیطوری حرف میزند

    باید در صد ها مالیات عوارض بیمه بار گلیه مخارج را بار بری گرداخت کند تا یک رانندسالم برسد همه جواب ا باربری باید بدهد پس چرا حرف حساب نمی زنند