بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

فرصتی برای یزد با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در اردیبهشت ماه

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد می تواند ظرفیت های خود را با هدف رونق در حوزه های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و علمی به ۳۵ کشور آسیایی عضو ACD، معرفی کند.

فرصتی برای یزد با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در اردیبهشت ماه
تین نیوز

فاطمه حقیرالسادات در جلسه دبیر کل ACD(مجمع گفت وگوی آسیا) با فعالان گردشگری، گفت: با توجه به این که یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD انتخاب شده است، ضرورت دارد ظرفیت های یزد در زمینه های گردشگری، اقتصادی، علمی و فرهنگی توسط فعالان گردشگری برای اجلاس وزرای گردشگری در اردیبهشت ماه معرفی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حقیرالسادات افزود: دبیر کل ACD برگزاری اجلاس وزرای گردشگری در یزد را در اردیبهشت ماه برای یزد و همچنین برای کشور ایران فرصتی دانست تا ایران تمام ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری خود را به ۳۵ کشور آسیایی معرفی کند سایر ظرفیت ها نیز از جمله علمی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه های مرتبط با بخشACD می توانند معرفی شوند.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه در این جلسه، گزارشی از فعالیت های گردشگری شهرداری و کمیسیون گردشگری شورا ارائه شد، گفت: یزد به عنوان تنها شهر ایران که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، شاخص های بسیار خاصی داشته است و میراث کهن مردم یزد است که در حوزه علم و فناوری در آسیا حرفی برای گفتن دارد و با توجه به وجود شرکت های نوآور و خلاق در حوزه علم و فناوری و گردشگری این امکان وجود دارد ارتباطات علمی و فناوری بین یزد و ۳۵کشور آسیا عضو ACD  در سال های پیش رو افزایش یابد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶ خواهرخوانده یزد از کشور های ACD هستند لذا از مدیرکل ACD درخواست شد ارتباط های یزد و خواهرخوانده های ACD و تعریف خواهرخوانده های جدید که با شهر یزد سازگار باشد در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت های گردشگری و اقتصادی شهر یزد به نحو احسن استفاده شود.

«پورنچای دانویواتانا» دبیر کل ACD نیز در این نشست عنوان کرد: برای سومین بار است که قرار است وزرای گردشگری کشورهای آسیایی گرد هم جمع شوند، لذا فرصت بسیار خوبی برای کشور ایران و شهر یزد فراهم شده است که باید نهادها و ارگان ها از شرایط پیش آمده استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.