یاتا گزارش ایمنی سالانه 2023 خود را با نتایج خوبی منتشر کرد. اگرچه در سال 2023بالغ بر 37 میلیون جابجایی هواپیما (جت و توربوپراپ) انجام شد که افزایش 17 درصدی نسبت به سال 2022 داشت، اما در این سال هیچ گونه تلفات یا حادثه مرگباری برای هواپیماهای جت مسافربری رخ نداد.
کاهش چشم گیر راننده اتوبوس و رانندگان دیگر وسایل نقلیه مسافربری بین شهری در کنار فرسودگی ناوگان، شبکه حمل ونقل جاده ای مسافر در ایران را در آستانه یک بحران چندوجهی قرار داده است.
همزمان با آغاز فروش اقساطی تاکسی های برقی کرمان موتور، چالش خرید، بیمه، شارژ، بازیافت، گارانتی، بازیافت، تعمیر و نگهداری بیشتر از گذشته پر رنگ شده و وزارت صمت حاضر به مدیریت این چالش ها نیست.
شهر چگونه شهر می شود؟ آیا با تجمع انبوهی از شریان های عبور اتومبیل و ساختمان هایی با کاربردهای گوناگون شهر پدید می آید؟ البته شهر حتما شریان های عبور اتومبیل و ساختمان هایی با کاربردهای گوناگون دارد، اما اینها موجد جسد شهر هستند و نه جان آن. شهر بنا بر حیات مدنی شهر می شود و حیات مدنی کیفیتی از حیات فرهنگی -اجتماعی است که خارج از ساختمان هایی با کاربردهای گوناگون جریان دارد.
بانک ها آنقدر بنگاه و زیر مجموعه دارند که حتی منابع بانک ها کفاف بنگاه های زیرمجموعه خودشان را هم نمی دهد، چه برسد که بخواهند بقیه را هم برای وام دهی در نظر داشته باشند.
درباره چرایی چالش های سفرهای اتوبوسی در ایام نوروز؛
در نوروز امسال، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» رویکرد جدیدی را برای دعوت از رانندگان برای توقف و استراحت بیشتر بینراهی در نظر گرفته بود اما واقعیت این است که بخش جادهای مسافری تمام سال چشم به راه است!