بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

حرکت گمرک در مسیر هوشمندسازی و روان سازی تجارت کشور

​معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: امروز گمرک از یک دستگاه سنتی به سرعت در مسیر هوشمندسازی و روان سازی تجارت در کشور در حال حرکت می باشد و در این مسیر روابط عمومی نیز متناسب با گمرک هوشمند باید به دنبال هوشمندسازی و بهره گیری از تکنیک های جدید ارتباطی باشد.

حرکت گمرک در مسیر هوشمندسازی و روان سازی تجارت کشور
تین نیوز

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست مسئولان و کارشناسان روابط عمومی گمرکات سراسر کشور به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: امروز گمرک از یک دستگاه سنتی به سرعت در مسیر هوشمندسازی و روان سازی تجارت در کشور در حال حرکت می باشد و در این مسیر روابط عمومی نیز متناسب با گمرک هوشمند باید به دنبال هوشمندسازی و بهره گیری از تکنیک های جدید ارتباطی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، محمد رضوانی فر با بیان اینکه روابط عمومی متناسب با گمرک هوشمند باید به دنبال بهره گیری از تکنیک های جدید ارتباطی باشد، بر اطلاع رسانی و ارائه صحیح خدمات گمرک به فعالان اقتصادی تاکید کرد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه جایگاه روابط عمومی و نقش اطلاع رسانی آن در راستای پروژه جدید گمرک هوشمند نیازمند بازنگری است، اظهارداشت: در همین راستا به جهت پویایی بیشتر به دنبال ارتقاء جایگاه روابط عمومی در چارت سازمانی گمرک جمهوری اسلامی ایران هستیم.
رضوانی فر به ویژگی های روابط عمومی هوشمند در عصر ارتباطات اشاره کرد و افزود: ظهور رسانه های نوین موجب دگرگونی جایگاه و کارکرد روابط عمومی در سازمان ها شده است در همین راستا نقش روابط عمومی نیز در گمرک هوشمند و نوین به منظور ارائه اطلاعات در راستای تسهیل گری و توسعه تجارت به فعالان اقتصادی و صاحبان کالا بسیار حائز اهمیت می باشد.
رئیس کل گمرک ایران به طرح رتبه بندی گمرکات اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاخص های رتبه بندی گمرکات کشور پس از نشست های متعدد تخصصی، با در نظر گرفتن تمامی شرایط و متناسب با ساختار سازمانی هر گمرک انجام شده است.
رضوانی فر به ارائه بسته حمایتی گمرک به فعالان اقتصادی به ویژه شرکت های تولیدی و صادر کنندگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسته های حمایتی اعلام شده از سوی گمرک از ظرفیت های بالایی در زمینه تسهیل گری و رونق کسب و کار در تجارت برخوردار است.
وی ادامه داد: گمرک تسهیلات ویژه ای برای ترخیص کالا و انجام تشریفات گمرکی به تولیدکنندگان ارائه کرده است که اطلاع رسانی صحیح خدمات گمرک به فعالان اقتصادی قطعا موجب کاهش هزینه و زمان در انجام امور گمرکی، رونق تولید و کسب کار خواهد شد.
رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک نهادی تخصصی و فنی می باشد، تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی فعالیت در گمرک و همچنین تخصصی بودن فعالیت ها، تسلط کارشناسان روابط عمومی بر موارد فنی گمرک جهت ارائه هرچه بهتر مطالب به مخاطبین بسیار حائز اهمیت می باشد.
رضوانی فر بهره گیری از روش های نوین و ابتکاری در اطلاع رسانی برای آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی و مردم از کارکرد و خدمات گمرک را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط عمومی در کنار استفاده ابزارها و شیوه های متعددی برای اطلاع رسانی خدمات دستگاه همچنین باید انعکاس دهنده تنگناها، مشکلات، مطالبات و درخواست های فعالان اقتصادی نیز باشد.
وی با بیان اینکه گمرک در مرزها مظلومانه در حال خدمت رسانی می باشد، گفت: کارکنان گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور با کمترین امکانات در مرزها در حال ارائه خدمت می باشند که شایسته نهادی که سومین منبع درآمد پایدار کشور را در اختیار دارد، نیست.
رئیس کل گمرک ایران به تغییر ذهنیت جامعه نسبت به گمرک از یک ارگان سنتی به سمت یک ارگان چابک، هوشمند، قانون مدار و پاسخگو اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از کم کاری های و کاستی های سایر دستگاه های اجرایی ذیربط در تجارت به نام گمرک نوشته می شود که در این زمینه باید اطلاع رسانی صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.