بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

ساده انگاری درباره دوچرخه در تهران

​رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر طی مصاحبه ای اصل استفاده از دوچرخه را عقلایی دانسته و تاکید نموده در مسیرهای کوتاه داخل شهری دوچرخه می تواند انتخاب شهروندان برای تردد باشد.

ساده انگاری درباره دوچرخه در تهران
تین نیوز

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر طی مصاحبه ای اصل استفاده از دوچرخه را عقلایی دانسته و تاکید نموده در مسیرهای کوتاه داخل شهری دوچرخه می تواند انتخاب شهروندان برای تردد باشد.

به نظر می رسد مقوله دوچرخه در تهران، با ساده انگاری مواجه شده و مدیریت شهری با غلبه وجوه تفرجی آن تصور می کند جداسازی سواره و تامین دوچرخه تنها معضلات پیش روست. در حالی که مشخص نیست در آینده حتی سرمایه گذاری برای واردات دستگاه های حمل و نقل برقی بتواند زیرساخت مناسبی برای توجیه این ایده باشد.

تصویر فوق، ساماندهی شهرداری پاریس در خیابان سنت ژک است. این خیابان از مسیرهای ساختاری تردد در پاریس محسوب می شود و تقاطع های ترافیکی مهمی را پوشش می دهد. نکته قابل تامل تصویر در تخصیص فضاهای پیاده محور  است. نسبت چهار به یک برای تردد پیاده و سواره: لاین جداگانه دوچرخه، لاین مختلط اتوبوس و دوچرخه، دو پیاده رو دو متری و یک لاین هم برای سواره.

در تهران پیاده ای در لاین دوچرخه اما، آیا منتظر بوق اعتراضی موتوری ها هست یا نه؟ 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزن آنلاین
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.