بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

نخستین قطار فضایی ناسا تا سال ۲۰۳۰ به کره ماه خواهد رفت!

سازمان ناسا از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین ایستگاه ریلی در کره ماه خبر داد.

نخستین قطار فضایی ناسا تا سال ۲۰۳۰ به کره ماه خواهد رفت!
تین نیوز

سازمان ناسا از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین ایستگاه ریلی در کره ماه خبر داد. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ناسا، نخستین قطار مدنظر برای سیر در کره ماه کاملا خودران بوده و البته از تمامی امکانات قطارهای زمینی برخوردار خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، انرژی مورد نیاز برای حرکت این قطار، از طریق باتری های خورشیدی نصب شده بر روی سقف آن تامین خواهد شد. با اینحال، قطار مد نظر ناسا تفاوت هایی نیز با قطارهای متداول مورد استفاده بر روی زمین دارد که مهمترین ویژگی آن، عدم اتصال کامل به ریل است که می توان آن را با قطارهای مغناطیسی موجود در کشورهای چین و ژاپن مقایسه کرد.

به نوشته وب سایت «لایو ساینس»، قرار است از این قطارها برای انجام امور اکتشافی در سطح کره ماه استفاده شود. با اینحال، طرح مذکور همچنان در مرحله طراحی مفهومی قرار داشته و ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ بتواند این قطار را به بهره برداری برساند.

«اتهان شالر» مدیر پروژه قطار خورشیدی ناسا در خصوص این قطار گفت: ما به دنبال ساخت نخستین قطار خورشیدی هستیم که علاوه بر میزان اعتمادپذیری بالا، قابلیت حرکت موثر بر روی سطح کره ماه و عملیات نقل و انتقال را داشته باشد.

هنوز جزئیات بیشتری در خصوص ویژگی های فنی این قطار از سوی ناسا ارائه نشده است. با اینحال، کارشناسان امیدوارند طی ماه های آتی، نخستین تصاویر از مدل مفهومی قطار خورشیدی ناسا منتشر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.