بازدید سایت : ۳۰۴۳۱
بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور؛

تعیین بندر امیرآباد به عنوان یکی از دهکده های لجستیک کشور

بر اساس سند آمایش مرکز لجستیک کشور از ۵۸ مرکز لجستیک مصوب کشور ، ۶ منطقه تحت لوای سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که به تفکیک ۳ مرکز بعنوان شهر لجستیکی و ۳ منطقه بعنوان دهکده لجستیک بندری تعیین و بندر امیراباد بعنوان تنها دهکده لجستیک پهنه بندری در شمال کشور در این طرح مصوب شده است .

تین نیوز

بر اساس سند آمایش مرکز لجستیک کشور از ۵۸ مرکز لجستیک مصوب کشور ، ۶ منطقه تحت لوای سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که به تفکیک ۳ مرکز بعنوان شهر لجستیکی و ۳ منطقه بعنوان دهکده لجستیک بندری تعیین و بندر امیراباد بعنوان تنها دهکده لجستیک پهنه بندری در شمال کشور در این طرح مصوب شده است .

 

به گزارش تین نیوز به نقل از آریا ، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به مصوبه احداث مرکز لجستیک امیرآباد بعنوان یکی از دهکده های لجستیک کشور در پهنه بندری گفت : به زودی طرح نهایی و به روز رسانی شده این دهکده بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور در کمیته فنی استان مطرح و اجرایی خواهد شد .

جلسه بررسی مطالعات به روز شده طرح و تعیین جانمایی اولویت دار دهکده لجستیک بندر امیرآباد با حضور مدیر کل ، معاونین و کارشناسان بندر و نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی  و مشاور طرح در بندر امیرآباد برگزار و این طرح مورد مداقه و بررسی قرار گرفت .

محمد علی موسی پور گرجی بیان کرد : بر اساس سند آمایش مرکز لجستیک کشور از ۵۸ مرکز لجستیک مصوب کشور ، ۶ منطقه تحت لوای سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که به تفکیک ۳ مرکز بعنوان شهر لجستیکی و ۳ منطقه بعنوان دهکده لجستیک بندری تعیین و بندر امیرآباد بعنوان تنها دهکده لجستیک پهنه بندری در شمال کشور در این طرح مصوب شده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد : تمامی جوانب این طرح طبق مدل Pestel ( سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، تکنولوژیکی ، زیست محیطی و حقوقی ) مورد بررسی دقیق قرار گرفت و در نظر است با توجه به اهمیت دهکده لجستیک نقاط اولویت دار طی جلسه ای در شورای فنی و امور زیربنایی استان نهایی و پس از اخذ تاییدیه در اسرع وقت عملیاتی گردد که تحقق آن بدون تردید ضمن افزایش رونق اقتصادی و اشتغال زایی در استان ، در توسعه ترانزیت در سطح ملی تاثیر گذار خواهد بود .

مهدی اسدی رییس اداره لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به سطح بندی های انجام شده ، بررسی موقعیت جغرافیایی منطقه و دسترسی های جاده ای ، ریلی و هوایی و همچنین بررسی توسعه بازار منطقه و میزان مراوده با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود : با احداث مراکز لجستیک بندری نقش موثر سازمان بنادر و دریانوردی برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی اش تعریف شده و این رویکرد از جنبه مدیریت پسکرانه بنادر ، اهمیت راهبردی دارد و می تواند بر شبکه لجستیکی کشور اثرگذار باشد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.